Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valinnan vaikeus, E39 540 vai E49 330

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #16
    Ilman muuta otsikon E49 330. Ei varmasti löydy toista

    Vakavasti puhuen noista vaihtoehdoita itseottaisin E39 540 ja tietysti automaatilla. Tuollaisen omistaneena voin kyllä kehua. Ostaa vielä sellaisen jo jakopää rempatun laitteen,niin kyllä on kiva päästellä. Noita saa jo sopurahaan ja kunnon varusteilla.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #17
      Threadin aloittaja voisi tutustua tähän aiheeseen jossa on juttua yleisesti e39:stä:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=298812
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1742
        • vihti

        #18
        E39 on todella hyvä jos joutuu ajamaan paljon pitkiä siivuja, ohi pääsee vitosella myös että ei sitä keppiä paljoo tarvi hämmennellä manuaalissakaan...eikä tule mutkia matkaan kun laatikko pelaa avaamattomana paaliin asti, toki tehokkaissa malleissa voi olla kytkin lopussa jo tähän ikään.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Turobimmer
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 45
          • Imatra

          #19
          Nyt tulee varmasti tyhmä kysymys mutta onko tietyissä vuosimalleissa e39 540 ollu mitä erillaisia automaattilaatikoita ja ilmeisesti tämä steptronic olisi paras.. Mistäs tämän stepin tunnistaa? Entä onko e46 sessa siis ollenkaan käytetty hyvää automaattia vai onko jotain huonoja "herkkiä lahoamaan"??

          Comment

          • Turobimmer
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 45
            • Imatra

            #20
            Taidan kyllä kääntyä tuon e39:in puolelle ja mahdollisimman isolla ja kunnon moottorilla sekä hyvällä automaatilla, jos joku tietää että itsellä, kaverilla, isällä tai mummolla on 540:nen myynnissä tai sitten 528, mutta ensisijaisesti etsinnässä 540 ja aina automaatti steptronic! !

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              540i:tä on tehty kahdella laatikolla. ZF5HP30 -95 -> -96 ja ZF5HP24 -97-> -03
              Ensimmäinen on niin harvinainen etten ole ikinä nähnyt, ei ole steppiä. Näissä esiintyy kuulavikaa jossa takaiskuna toimiva muovikuula kuluu liian pieneksi ja pääsee kolostaan pois jolloin peruutusvaihteen pakka ei paineistu -> vain pakki puuttuu sanottiin helkaman mainoksessa aikanaan.

              Jälkimmäinen on kehittyneempi laatikko ja koki päivityksiä vuosimalliin -99. yleisin yksittäinen vika lienee turbiini. :think

              Yleisesti ottaen näissä on käytetty vain hyviä laatikoita.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Turobimmer
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 45
                • Imatra

                #22
                Kiitoksia tuosta tiedosta 👍

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Onhan tuossa asioita mietintämyssyyn. En tiedä mitä 540:sen vesipumppu maksaa, 745:seen se on yli 500€
                  330:seen se on 45€
                  Nämä veekasilisät tuppaavat kertautumaan näissä vanhoissa romuissa joilla joudumme ajamaan.
                  E39 on hiljainen, todellakin hiljainen. E46 on siinä suhteessa hermosaha. E39 kulkee suoraan, E46 ei.
                  E39: siin mahtuu paksumpikin(minä) kyytiin, E46:ssa vääntäydytään sisään.
                  Kuten aiemminkin tässä todettu, todelliset tarpeet ratkaisevat sinun valintasi.
                  Hyvä E39 on parasta mitä saa, mun mielestä parempi kuin e6x.
                  Veekasi vaan saattaa olla kalliimpi ylläpidettävä kuin tuo luodinluja kuutonen.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #24
                    Originally posted by TFV View Post
                    En tiedä mitä 540:sen vesipumppu maksaa, 745:seen se on yli 500€
                    330:seen se on 45€
                    .
                    Joo, et näköjään tiennyt mitä se v8:n pumppu maksaa. Kun se on itseasiassa halvempi OEM osana kuin kutoskoneisessa, v8:n vesipumppu maksaa alkuperäisenä 147€ ja alkuperäinen pumppu tuohon 330i:n maksaa n. kympin enempi bmwautopartsilla. Varmaan eri kaupoissa hinnat elää muutaman kympin suuntaan tai toiseen.
                    Tarvikkemerkkien pumppujen hintoihin en ota kantaa, kun niitä löytyy useassa hintaluokassa ja usealta valmistajalta molempiin moottoreihin. Jos mutuilen ja muutaman auton omalla kokemuksella, niin useimmin se vesipumppu vaatii vaihtoa m52/m54 moottorissa kuin m60/m62/s62 koneissa, mikä selittää myös suuremman valikoiman tarvikepumppuja kutoseen...

                    V8:n (m62/m62tu ja s62) heikko kohta on jakopää, muilta osin on m62 v8:n vikoja ja kalliita huoltoja liioiteltu kautta aikojen. Hintaeroa tulee kyllä tulpan vaihdolle pari kymppiä enemmän ja litra-puolitoista menee enemmän öljyä kuin esim. 330i:ssä (tosin useimmat m54:t vetää tuon määrän koneen läpi vaihtovälillä...). M5:n s62 kanssa on omat juttunsa ja kalliimpi ylläpidettävä kuin matalampi viritteinen m62, mutta ei niitä sotketa tähän.
                    Laahaimien ja ketjun vaihto v8-koneelle ja taas mennään. Kalliimmaksi tulee laittaa koko alusta kuntoon e39:ssä kuin vaihdattaa laahaimet/ketju.

                    Kutoskoneiden (m52/m54) kanssa on lähinnä taistelua imuvuotojen kanssa, huohottimet jäätyy ja paskantaa öljyt pihalle.
                    M54 ja m62 on hienoja ja varmatoimisia moottoreita, kunhan perusasiat on kunnossa.


                    Jos tarkerrutaan tuohon vesipumppuasiaan, niin itellä ollu kolme e46 330i:tä, kaksi e46 328i:tä, yksi e39 530i ja kolme 540i:tä (+alpina V8 4,6i ja e39 M5). Kahteen kutoskoneiseen jouduin vesipumpun vaihtamaan, lisäksi yhdessä oli huoltokirjassa merkintä pumpun vaihdosta. V8:ssä olevissa ei ollu pumppujen kanssa ongelmia ja itseasiassa nyt laitan tuohon nykyiseen 250tkm/18vuotiaaseen moottoriin vanhan vesipumpun takasin, kun ei oo lappia laakerissa ja muutenkin ehjä.



                    Paras harrastepeli olisi e46 340i(344i), eli v8 siinä kopassa ja tietenkin manuaalina.

                    En ole ajanut ikinä v8 automaattia, mutta ainakin 530i/330i se vie aika paljon moottorista pois ja valinta olisi näiden koneiden jatkoksi manuaali. Kasissa tuskin ongelmaa, kun vääntää niin reilusti jo alhaalta.
                    Last edited by bemmeri; 09-03-2017, 08:16.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Turobimmer
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 45
                      • Imatra

                      #25
                      No nyt on saatu japanin ihme pois käsistä ja bimmerin metsästys voi alkaa toden teolla, vaikee valintahan tämä on.. 540:siä ei oo todellakaan montaa kappaletta joissa ois tuo kuuluisa jakopää laitettu ja sitä riskiä ei oikein viitsis ottaa että sellasen 540 ostais jossa sitä jakopäätä ei oo tehty.. Kohtuullisesti ajettuja ja ihan siistejäkin 330:siä olisi sitten nettiautossa jo edes vähän enemmän tarjolla...
                      Saas nähdä millainen auto se tiensä mun pihaan tällä kertaa tiensä löytää.?.?

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        #26
                        e39 jos siedät ruostetta, hyvää suht ruosteetonta ei ihan äkkiä löydäkkään suomesta. Sitten on näitä "ruosteettomia" jotka "korjattu", yks talvi niin taas kukkii joka luukku ja tunkit uppoo helmoihin..

                        Itse noista ottaisin e46:sen jos suomesta meinaat ostaa..
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2198
                          • Vantaa

                          #27






                          Muutama e46/e39 mitä itse kelpuuttaisin
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • Turobimmer
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 45
                            • Imatra

                            #28
                            Kaikki listalla yllä manuaaleja, ite oon ajatellu MIELUMMIN automaattia mutta kyllähän se manuaalikin kai kelpais.. Ja farkulle ei oikein oo taas tarvetta?.

                            Comment

                            • Paabo
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 4324
                              • Lapinlahti City

                              #30
                              En kahta kertaa miettisi jos 1000e olisi hinta eroa 540ia.lla ja 540 manuaalilla. Tuollaista v8 manuaalia ei todellakaan tarvii jatkuvaan kepittää ja on ihan omaa luokkaansa verrattuna automaattiin. Jos vaihtoehdot on m54 ja m62 välillä niin en kusisikaan m54 suuntaan. On automaatin yhteydessä niin mauton moottori kuin olla voi.
                              T. M54b25+automaatti + S62 omistaja.
                              E39 M5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎