Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i katit pois putkesta, hyötyä, haittaa, ideoita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    535i katit pois putkesta, hyötyä, haittaa, ideoita?

    Ihan vaan suunnittelutasolla olisi tällänen projekti että ottaisi tosta vakioputkistosta sen kattimurikan välistä pois kun vasta käytin ton leimalla.
    Autohan on siis vm92.

    Nytten kysysinkin onko tästä käytännössä mitään eroa, muuttuuko veto tai saisko ääniä vähän erilaisiksi, on aika ompelukone ääni tuossa vakiona, en nyt tahdo mitään amistörinää vaan että saisi vähän murisemaan ton.
    Sitten sanotte tietty että osta koko putkisto sinne, juu no kaikki ajallaan.

    Lähinnä vaan kiinnostaa onko tuohon olemassa jotain helppoa niksiä tai valmista downpipeä ilman katteja, olin kyllä kattovinani että ne sen perässä suoraan olisivat.

    Kiitän jo etukäteen vastauksista.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    osta marteliuksen koko putkisto siin tulee katin korvaus vaimennin ei rämise vaa murisee
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • kosti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1713
      • Vantaa/Lappeenranta

      #3
      Nojoo, en oo marteliukselle soitellu, mutta ainakaan sivuilta ei löytyny 5-sataseen oikein mitään.
      Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by Antti O
        Ihan vaan suunnittelutasolla olisi tällänen projekti että ottaisi tosta vakioputkistosta sen kattimurikan välistä pois kun vasta käytin ton leimalla.
        Autohan on siis vm92.

        Nytten kysysinkin onko tästä käytännössä mitään eroa, muuttuuko veto tai saisko ääniä vähän erilaisiksi, on aika ompelukone ääni tuossa vakiona, en nyt tahdo mitään amistörinää vaan että saisi vähän murisemaan ton.
        Sitten sanotte tietty että osta koko putkisto sinne, juu no kaikki ajallaan.

        Lähinnä vaan kiinnostaa onko tuohon olemassa jotain helppoa niksiä tai valmista downpipeä ilman katteja, olin kyllä kattovinani että ne sen perässä suoraan olisivat.

        Kiitän jo etukäteen vastauksista.

        omastani poistin katiti kokeilu mielessä, äänet muuttui mielestäni huonommaksi(semmoisiksi ontoiksi kuminoiksi vedätettäessä.). tehopenkin mukaan muuten sama teho käyrä mutta noin 5hp lisää 6000rpm kohdille, elikkä ei hyötyä.

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Mulla alkaa kesäloma ens viikon jälkeen ja aattelin vähän vääntää 3" putkea 535i:n alle... Täytyy sitten laittaa vaikka ääninäytettä ja kuvaa jos tulee hyvä.
          Retard Member

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Juu eli katit saavat toistaseks ainakin jäähä paikalleen, tollanen tehonnousu aivan rajottajan tuntumassa ei paljoa auta.

            Kattelee joskus sitten jos vaihtaisi koko putkiston kun on varoissaan.

            Kiitoksia

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Mites tota sellainen juttu, kun mulla bemarissa putkisto lämpenee lopustakin todella paljon. Onko normaalia?
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                No voisko olla sen takia, että ne pakokaasut on aika kuumia...
                Retard Member

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Tarkoitan sitä että ulostulotkin ovat tulikuumia. Mutta saako se todellakin lämmitä noin paljon, kun en muissa autoissa ole havainnut samaa?
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #10
                    lämpenee

                    Kyllä mulla ainakin lämpenee ihan kuumaksi ne ulostulotkin, kun on kunnon läpivirtaava vaimennin...

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      #11
                      Originally posted by Wackot
                      Kyllä mulla ainakin lämpenee ihan kuumaksi ne ulostulotkin, kun on kunnon läpivirtaava vaimennin...
                      Sama täälä.
                      Jopa tavallisen (rauhallisen) ajon jälkeen putki on niin kuuma, että se alkaa naksumaan sammuttamisen jälkeen.
                      Ja polkemisen jälkeen vasta paukkuukin.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • osilpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 486
                        • Espoo

                        #12
                        Putkiston kuumenemisesta olen itse todennut seuraavaa...

                        "Normaalissa" ajossa putkisto ei kuumene mitenkään erityisemmin takapäästä, toki lämpenee, muttei polttavaksi.

                        MUTTA kun nyt olen kärryä vedellyt, niin koko putkisto hohkaa kuumana, kun pysähtyy pidemmän ajon jälkeen. Myös takaosa kuumenee kunnolla. Taitaa koneella olla melkoinen rasitus päällä jatkuvasti ja sen kyllä huomaa. Kun pysähtyy ja nousee auton viereen seisomaan, lämpöä hohkaa molemmilta puolilta oikein kunnolla -> kaverikin luuli, että siellä tyyliin palaa jotain!
                        Kone tosin käy sen verta rasitettuna ko ajossa, että annan käydä tyhjäkäyntiä aina 2-5 min ennen sammuttamista. Ajossa lämmöt ei nouse yhtään, mutta kun pysähtyy, lähtee lämpömittari kipuamaan -> parin minuutin tyhjäkäynti laskee sen taas keskelle.

                        Oliko tästä sit mitään hyötyä sun kannalta... ei varmaan...
                        E34 525i 12v 1990
                        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                        ex-BMW:t
                        E28 520iA 1983
                        E28 520iA 1985

                        Comment

                        • bemari320mies
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 788
                          • Suodenniemi

                          #13
                          Kyllähän näistä vastauksista oli hyötyä. Eli se on siten normaalia lämpenemistä, eikä aihetta huoleen.
                          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                          EX: BMW E34 525i -90
                          EX: BMW E28 528iA -85
                          EX: BMW 320i Taxi -86

                          Comment

                          • Bmw_e30
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1260
                            • joutseno

                            #14
                            Josse ny muka ois polttavan kuumaa nii luulisha sen sit polttavan villat samalla.. ja sit käryäis...
                            ex 325i -85 325i
                            325i soupe -92 325i

                            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎