Auto on e36 325i M50 vanos koneella. Jäähdytysnestettä joutuu lisäämään tuhannen kilometrin välein. Ulkoisia vuotoja ei näy. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vuotoa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytysneste katoaa
Collapse
X
-
Vuotaako auton sisälle?Lämppärin kenno meinaan joskus tihkutti e30 bemsussa ja se lattiamatto imee yllättävän paljon sitä nestettä :juo Toinen mahdollisuus on tietty jos ois kansipahvi mennyt tai kansi halki ja neste häviäisi pakokaasujen mukana taivaan tuuliin..Pitäis kyllä jossain vaiheessa tulla painetta jäähdytysjärjestelmäänkin.. :?E91 LCI 320d XDrive
A4 B5 1.8t
Ducati 996/1098
CBR1000RR
-
-
Taannoin kaverin autossa sama ongelma että katosi nestettä....kansi pois ja tutkittiin....kansi halki imukanavaan...jossain vaiheessa oli myös käyntihäiriöitä kun yksi sylinteri ei käynyt kunnolla sinne päässeen jäähdytinnesteen takia....
Auto oli -91 325Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by olausjep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Yksi asia kannattaa tuosta korkista tsekata: Lukeeko siinä päällä 140 vai 200kPa. Noita alkuperäisiä 200kPa (2 bar) korkkeja on jälkeenpäin vaihdeltu 140kPa (1,4 bar) korkkeihin enemmänkin. 2 bar on ko. järjestelmälle ilmeisesti liikaa.
Petteri
Originally posted by olausjep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Originally posted by petteriuYksi asia kannattaa tuosta korkista tsekata: Lukeeko siinä päällä 140 vai 200kPa. Noita alkuperäisiä 200kPa (2 bar) korkkeja on jälkeenpäin vaihdeltu 140kPa (1,4 bar) korkkeihin enemmänkin. 2 bar on ko. järjestelmälle ilmeisesti liikaa.
Petteri
Nimim. Vaihtoon varmuuden vuoksi... :wink:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezOmassani näkyy lukevan tuo 200... Mistäs noita 140 kpa korkkeja kannattaa lähteä metsästämään?? Nois nettikaupois ei ainakaa oo mitää mainintoja paineista tms. Tietty merkkihuollosta mutta siinä on aina se tietty "lisä" hinnassa, ei viitsis kovin paljoo muovinpalasta maksaa...
Nimim. Vaihtoon varmuuden vuoksi... :wink:
On tietysti makuasia säästääkö 30EUR säiliön korkissa ja ostaa myöhemmin 200EUR jäähdyttimen tai tekee 800EUR kansirempan :roll:
PetteriBMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Jossain vaiheessa .n5-7 vuotta sitten ne meni vielä kaikki takuuseen eli kannattaa kysästä jos menis vieläkin tai jotain...BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Jaa ei se tuon kalliimpi ollut sielläkään...
Eipä taida takuuseen mennä tässä tapauksessa, saksantuonti...
Originally posted by petteriuOn tietysti makuasia säästääkö 30EUR säiliön korkissa ja ostaa myöhemmin 200EUR jäähdyttimen tai tekee 800EUR kansirempan :roll:
Petteri530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
Comment