Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysneste katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Jäähdytysneste katoaa

    Auto on e36 325i M50 vanos koneella. Jäähdytysnestettä joutuu lisäämään tuhannen kilometrin välein. Ulkoisia vuotoja ei näy. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vuotoa?
    BMW 530iA Touring -05
  • miolta
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 132

    #2
    Vuotaako auton sisälle?Lämppärin kenno meinaan joskus tihkutti e30 bemsussa ja se lattiamatto imee yllättävän paljon sitä nestettä :juo Toinen mahdollisuus on tietty jos ois kansipahvi mennyt tai kansi halki ja neste häviäisi pakokaasujen mukana taivaan tuuliin..Pitäis kyllä jossain vaiheessa tulla painetta jäähdytysjärjestelmäänkin.. :?
    E91 LCI 320d XDrive
    A4 B5 1.8t
    Ducati 996/1098
    CBR1000RR

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Syylärin korkit viallisia... :juo
      ...

      Comment

      • Spud
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 810
        • Helsinki

        #4
        Maalataanpas taas piruja seinille:

        Bad whiskey is better than wine
        ---------------------

        Comment

        • olaus
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 687
          • jyväskylä

          #5
          jep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Taannoin kaverin autossa sama ongelma että katosi nestettä....kansi pois ja tutkittiin....kansi halki imukanavaan...jossain vaiheessa oli myös käyntihäiriöitä kun yksi sylinteri ei käynyt kunnolla sinne päässeen jäähdytinnesteen takia....

            Auto oli -91 325
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Aksu|
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1063

              #7
              Originally posted by olaus
              jep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.
              Millähän ilveellä tämän voisi testata ostamatta uutta korkkia?
              EX:
              328CiA -99
              525tdsA -98
              525i -93
              316i -95
              Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #8
                Eikös tuon kansivian voi todeta jotenkin mittaamalla pakokaasuja tjsp. ?!? Muistelen joskus kuulleni tuollaista. Tosin voin olla väärässäkin :?
                xdrive

                Comment

                • petteriu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1164
                  • Pori

                  #9
                  Yksi asia kannattaa tuosta korkista tsekata: Lukeeko siinä päällä 140 vai 200kPa. Noita alkuperäisiä 200kPa (2 bar) korkkeja on jälkeenpäin vaihdeltu 140kPa (1,4 bar) korkkeihin enemmänkin. 2 bar on ko. järjestelmälle ilmeisesti liikaa.

                  Petteri

                  Originally posted by olaus
                  jep mulla oli -92 325 kupeessa jäähyttimen korkki tukossa, ei päästäny ylimääräsiä paineita pois -> nestettä tihku pihalle sieltä mistä helpointen pääsi.
                  BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                  Comment

                  • Lemon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 198
                    • Joensuu

                    #10
                    korjaamoilla testaavat paineen avulla pääseekö pakokaasuja jäähdytysnesteen joukkoon, makso muistaakseni 6 euron luokkaa se testaus

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #11
                      Itselläni auttoi wurthin jäähdyttimen paikkausaine. Nyt on pysynyt nesteet samalla tasolla jo pitkään.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by petteriu
                        Yksi asia kannattaa tuosta korkista tsekata: Lukeeko siinä päällä 140 vai 200kPa. Noita alkuperäisiä 200kPa (2 bar) korkkeja on jälkeenpäin vaihdeltu 140kPa (1,4 bar) korkkeihin enemmänkin. 2 bar on ko. järjestelmälle ilmeisesti liikaa.

                        Petteri
                        Omassani näkyy lukevan tuo 200... Mistäs noita 140 kpa korkkeja kannattaa lähteä metsästämään?? Nois nettikaupois ei ainakaa oo mitää mainintoja paineista tms. Tietty merkkihuollosta mutta siinä on aina se tietty "lisä" hinnassa, ei viitsis kovin paljoo muovinpalasta maksaa...

                        Nimim. Vaihtoon varmuuden vuoksi... :wink:
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • petteriu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1164
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Gonzalez
                          Omassani näkyy lukevan tuo 200... Mistäs noita 140 kpa korkkeja kannattaa lähteä metsästämään?? Nois nettikaupois ei ainakaa oo mitää mainintoja paineista tms. Tietty merkkihuollosta mutta siinä on aina se tietty "lisä" hinnassa, ei viitsis kovin paljoo muovinpalasta maksaa...

                          Nimim. Vaihtoon varmuuden vuoksi... :wink:
                          Olisiko tuo ollut 20-30EUR merkkiliikkeessä ja löytyi suoraan, ei tarvinnut tilailla.
                          On tietysti makuasia säästääkö 30EUR säiliön korkissa ja ostaa myöhemmin 200EUR jäähdyttimen tai tekee 800EUR kansirempan :roll:

                          Petteri
                          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Jossain vaiheessa .n5-7 vuotta sitten ne meni vielä kaikki takuuseen eli kannattaa kysästä jos menis vieläkin tai jotain...
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Jaa ei se tuon kalliimpi ollut sielläkään...

                              Eipä taida takuuseen mennä tässä tapauksessa, saksantuonti...

                              Originally posted by petteriu
                              On tietysti makuasia säästääkö 30EUR säiliön korkissa ja ostaa myöhemmin 200EUR jäähdyttimen tai tekee 800EUR kansirempan :roll:

                              Petteri
                              Ja samaan listaan vois vielä lisätä vielä vuotavan/jysähtäneen lämppärinkennon, läpimärän lattiamaton ja sen aiheuttamat ruostevauriot... :wink:
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎