Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 x 2.5" - 3" putkisto kutoskoneeseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turobimmer
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 45
    • Imatra

    1 x 2.5" - 3" putkisto kutoskoneeseen?

    Eli onko kukaan rakentanut kutoskoneeseen ja vielä parempi jos 3.0L koneeseen putkistoa yhdestä 2.5" tai 3" putkesta ja mahdollisesti yhdellä katilla?? Oma autoni on 330ci ja miettinyt pakosarjan ja putkiston vaihtoa.. Lähinnä että onko kuinka meluisa parilla/kolmella läpivirtaavalla vaimentimella ja mitenköhän toi menis leimalta läpi yhdellä katilla?? Kokemuksia kaivataan tai mielipiteitä ainankin...
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1494
    • Ilvola

    #2
    Eikös sen putken halkaisija määräydy jo aika pitkälti pakoaukosta pinta-ala x vaikka 2 varmuuden vuoksi? Kiinnostaavaa antaisko lisätehoa 3" eli n. 7,5cm putki? No 2" on kyll perusteltu... jos ahdettu kone.

    Vai olenko ny hakoteillä? Kuvitellu et imupuolella se ahistus on...
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • Turobimmer
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 45
      • Imatra

      #3
      Pääsiäsmehua?????

      Ihan sillä olen asiaa ajatellu että olis edullisempi/helpompi tehdä yhdestä putkesta jos ei vaan rupea pakoäänet liikaa huutamaan, ja tietystikkään mielellään tehot ja väännöt ala laskemaan..

      Comment

      • Turobimmer
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 45
        • Imatra

        #4
        En siis kylläkään tiedä oikeasti mikä esim kyseisessä ( e46 330ci:ssä ) ahdistaa, imu/pakopuoli, nokat/kansi vai mikä.?.?. vai ahdistaako mikään? Pakosarja/katti härdelli on kyllä sen näköinen että....

        Comment

        • A.S
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 396
          • Kouvola

          #5
          2.5'' riittää kyllä 330i:lle ja 2.5 "kisakatti" pysyy kuumempana ja toimii paremmin tuolla putkikoolla. 3'' saattaa joutua revittämään ennen katsastusta päästöille, etenkin jos katti on kaukana pakosarjoista.

          Ainakin E36 ja E46 M3 tehdään vielä single 3.0'' putkistoja ratapuolella.

          Tehot ja moottorin virtaushan tuon putkiston kokovaatimuksen määrittää, niin ei tuo 2.5 ainakaan ahdista M54B30.
          E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

          Comment

          • Turobimmer
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 45
            • Imatra

            #6
            Joo, näin mäkin päässä laskeskelin et luulis ton 2.5" riittävän kyllä, 3" on kyl jo turhankin reilu... Eihän tohon varmastikkaan mitään tehoja tule ihmeemmin vaikka p.sarjan, katin vaihtaa "kisa"malliin ja avaa putken läpihengittävillä vaimentajilla mutta ajattelin vaan että jos tolle putkelle tulee vaihtotarve niin miten kannattaisi tehdä..
            Eikä jaksa jumalattomasti huutavaakaan putkea kuunnella, jos hieman "murisee" niin ei vielä haittaa...

            Comment

            • EmH
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 1539
              • Pohjois-Savo

              #7
              Eikös noin uudessa tarvii jo olla tyyppihyväksytty putkisto?! :think Tosin moniko katsuri siihen puuttuu, jos on maltilliset äänet...
              E30 M50 Turbo
              E39 lightweight jäärata
              Mitsubishi Lancer Evo VII
              Nissan Skyline R32 gts-t
              Subaru Impreza n/a
              Originally posted by mikkod
              Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

              Comment

              • Turobimmer
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 45
                • Imatra

                #8
                Ei mulla ole kyllä koskaan ollu mitään ongelmia minkään auton kanssa vaikka on ollu esim. Subaru impreza sti vm.03 yhdellä vaimentajalla ja 3" röörillä ja voin sanoo että ei ollu hiljaisimmasta eikä vakiommasta päästä se auto

                Comment

                • A.S
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 396
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Turobimmer View Post
                  Joo, näin mäkin päässä laskeskelin et luulis ton 2.5" riittävän kyllä, 3" on kyl jo turhankin reilu... Eihän tohon varmastikkaan mitään tehoja tule ihmeemmin vaikka p.sarjan, katin vaihtaa "kisa"malliin ja avaa putken läpihengittävillä vaimentajilla mutta ajattelin vaan että jos tolle putkelle tulee vaihtotarve niin miten kannattaisi tehdä..
                  Eikä jaksa jumalattomasti huutavaakaan putkea kuunnella, jos hieman "murisee" niin ei vielä haittaa...
                  No duunaile se 2.5 putkisto ja sit jos ääntä on liikaa, niin joko vakiotakavaimentaja tai massia tiskiin ja supersprintin katulaillinen takapönttö sinne, mikäli joku motonetin vaimennin rääkyy liikaa.

                  Kyllä kai pakosarjoilla saa lisäpaukkua, mutta sen pitäisi olla kunnollinen ja varmaan ainut ok tasoinen kiinasarja on schmiedmannin rosterikäärmeenpesät. Jotkin Supersprintin pakosarjat alkaa olemaan melko hintavat ottaen huomioon E46 330:n nykyarvon.

                  Donihan askarteli silloin joskus siihen sen E36 330in moottorilla S50B32 sarjat. Tiedä sitten onko noiden istuttaminen mahdollinen tai järkevän työmäärän takana E46 330 vakiokonehuoneeseen.
                  E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎