Eli onko kukaan rakentanut kutoskoneeseen ja vielä parempi jos 3.0L koneeseen putkistoa yhdestä 2.5" tai 3" putkesta ja mahdollisesti yhdellä katilla?? Oma autoni on 330ci ja miettinyt pakosarjan ja putkiston vaihtoa.. Lähinnä että onko kuinka meluisa parilla/kolmella läpivirtaavalla vaimentimella ja mitenköhän toi menis leimalta läpi yhdellä katilla?? Kokemuksia kaivataan tai mielipiteitä ainankin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1 x 2.5" - 3" putkisto kutoskoneeseen?
Collapse
X
-
Eikös sen putken halkaisija määräydy jo aika pitkälti pakoaukosta pinta-ala x vaikka 2 varmuuden vuoksi? Kiinnostaavaa antaisko lisätehoa 3" eli n. 7,5cm putki? No 2" on kyll perusteltu... jos ahdettu kone.
Vai olenko ny hakoteillä? Kuvitellu et imupuolella se ahistus on...- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
-
-
2.5'' riittää kyllä 330i:lle ja 2.5 "kisakatti" pysyy kuumempana ja toimii paremmin tuolla putkikoolla. 3'' saattaa joutua revittämään ennen katsastusta päästöille, etenkin jos katti on kaukana pakosarjoista.
Ainakin E36 ja E46 M3 tehdään vielä single 3.0'' putkistoja ratapuolella.
Tehot ja moottorin virtaushan tuon putkiston kokovaatimuksen määrittää, niin ei tuo 2.5 ainakaan ahdista M54B30.E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998
Comment
-
-
Joo, näin mäkin päässä laskeskelin et luulis ton 2.5" riittävän kyllä, 3" on kyl jo turhankin reilu... Eihän tohon varmastikkaan mitään tehoja tule ihmeemmin vaikka p.sarjan, katin vaihtaa "kisa"malliin ja avaa putken läpihengittävillä vaimentajilla mutta ajattelin vaan että jos tolle putkelle tulee vaihtotarve niin miten kannattaisi tehdä..
Eikä jaksa jumalattomasti huutavaakaan putkea kuunnella, jos hieman "murisee" niin ei vielä haittaa...
Comment
-
-
Eikös noin uudessa tarvii jo olla tyyppihyväksytty putkisto?! :think Tosin moniko katsuri siihen puuttuu, jos on maltilliset äänet...E30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
-
Originally posted by Turobimmer View PostJoo, näin mäkin päässä laskeskelin et luulis ton 2.5" riittävän kyllä, 3" on kyl jo turhankin reilu... Eihän tohon varmastikkaan mitään tehoja tule ihmeemmin vaikka p.sarjan, katin vaihtaa "kisa"malliin ja avaa putken läpihengittävillä vaimentajilla mutta ajattelin vaan että jos tolle putkelle tulee vaihtotarve niin miten kannattaisi tehdä..
Eikä jaksa jumalattomasti huutavaakaan putkea kuunnella, jos hieman "murisee" niin ei vielä haittaa...
Kyllä kai pakosarjoilla saa lisäpaukkua, mutta sen pitäisi olla kunnollinen ja varmaan ainut ok tasoinen kiinasarja on schmiedmannin rosterikäärmeenpesät. Jotkin Supersprintin pakosarjat alkaa olemaan melko hintavat ottaen huomioon E46 330:n nykyarvon.
Donihan askarteli silloin joskus siihen sen E36 330in moottorilla S50B32 sarjat. Tiedä sitten onko noiden istuttaminen mahdollinen tai järkevän työmäärän takana E46 330 vakiokonehuoneeseen.E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998
Comment
-
Comment