Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalauksesta, jälleen kerran.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 198
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by xtc
    No pitää minunkin osallistua. Auto on menossa maalarille juhannuksen jälkeen ja pohjia pitäis mahollisimman paljon tehdä itse.

    Auto on 94 cabrio ja ovien jälkeen pinta on ihan kunnossa. Eli sieltä riittää hiominen 800 mataks? Ja mistä tukemisesta ihmiset puhuu tossa hiomisessa?

    Etuovissa on isot ja syvät naarmut. Kannattaako ruveta ite tasoittelemaan vai vienkö suosiolla jollekkin joka ottaa siitä 200 euroa? Ja keulan osat onkin ihan uutta et niihinkin kuulema riittää pelkkä mataksi hiominen.
    maalaat ilmeisesti koko auton, jos väri pysyy samana niin ihan mataksi hiominen riittää (paitsi lommokohdat) ja ehkäpä jopa takaosaan pelkkä lakkaus. Tarkoitatko hiomatukia vai mitä tuolla tukemisella? Auton katoissa ja ovissa (muissakin isoissa pinnoissa) ilmenee painumista hiottaessa, jos painetaan liian voimakkaasti. Tällöin pinta saattaa jäädä epätasaiseksi/aaltoilevaksi.
    Tarvitseeko ovia oikaista vai riittääkö pelkkä hiominen/karhennus/kittaus? Mitä näistä osaat itse tehdä? Varmasti hyvän tuloksen saat viemällä sen jollekki mut se on taas kallista

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #32
      En huomannut mitään vinkkiä rasvan/silikonin poistosta maalipinnalta.
      Miten on, pitäisikö kyseinen operaatio suorittaa aina ennen maalaushommiin ryhtymistä ja jos, niin missä vaiheessa tämä tehdään? Ennen hiontaa?

      Comment

      • Lemon
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 198
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by jani73
        En huomannut mitään vinkkiä rasvan/silikonin poistosta maalipinnalta.
        Miten on, pitäisikö kyseinen operaatio suorittaa aina ennen maalaushommiin ryhtymistä ja jos, niin missä vaiheessa tämä tehdään? Ennen hiontaa?
        hionnan jälkeen pölyt pois paineilmalla ja rätillä, sen jälkeen rasvanpoistoaineella märäksi ja pyyhintä esim. paperilla. Jotkut ottavat rasvat pois 1-3 kertaan ja joskus antavat aineen haihtua eivätkä pyyhi sitä pois.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #34
          Joo tuo rasvan poisto on hyvä suorittaa enen hiontaa ja uudestaan ennen maalausta huolellisesti. Ylensäkin ensimmäinen homma kun ryhtyy auton maalausta valmistelemaan on auton huolellinen pesu siis jos pyrkii hyvään lopputulokseen, olen kyllä kuullut tyypistä joka oli maalannut skodansa talvella ajettuaan auton sisään ja pyyhittyään lumet päältä ja sitte seuraavana päivänä tinnerillä putsaillut maalit pois ei toivotuilta alueilta.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #35
            Jaa-ah, tulipas ruiskittua maalit päälle. Eipä siitä ny mitään kauhean hyvää jälkeä tullut, mutta konehuone ja takakontti onnistui ihan jees (isoja pintoja), toisaalta sitten taas "kriittisemmät" kohdat (näkyviin jäävät) menivät aikalailla vituiksi. Appelsiinipintaa ja valumia => kunhan maalit kuivuu niin pääsee kokeilemaan taas sitä iki-ihanaa hiomista .

            Mutta mutta, kaipa se tuosta. Pitää näköjään ruiskia _hitaasti_ ja pitää taukoja välissä. Noh, tekemällä oppii ja lihasmuisti paras muisti.
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • HKM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 427
              • Sipoo

              #36
              Mikä aine toimii parhaiten paalipinnan puhdistamiseen? Tuo huoltoaseman liuotinaine ei tunnu toimivan ihan täysin toivotulla tavalla.

              HKM
              Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

              BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
              Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
              Ex. E30 318is
              Ex. Jaguar XJR
              Ex. E39

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #37
                Maalipinnan rasvan poistoon on oma ainetta jota saa automaaleja myyvästä liikkeestä, hätätilassa brake cleaner käy.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • Juke
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 167

                  #38
                  juu eli tuli kanssa tommoset e46M3 peilit ostettua e36:een. Ne on jotain perus muovia ja tarvis lyödä maali siihen päälle. Eli aloitetaan puhdistamalla rasvasta ja sitten pari kerrosta maalia ja lopuksi lakka perään, kun on metallinhohdosta kyse, eiköstä niin?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Niin paitsi jos ne on jotain PVC pohjaista tavaraa, pitää alle vetää ensimmäiseksi muovitartuntalimu.

                    Comment

                    • mhml
                      Newbiemmer
                      • Oct 2005
                      • 9

                      #40
                      Niin ja lakkaan joustoaine.

                      Comment

                      • rakentamo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 258
                        • espoo

                        #41
                        koristelistojen maalaus

                        onx kellään tietoo miten nois jalopuu-koristelistois pysyis maali? Onnistusko ihan Miranolilla ruiskua käyttäen? Ei toi puukuosi oikein iske...
                        991 S + talviauto hakusessa

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #42
                          Originally posted by connard
                          onx kellään tietoo miten nois jalopuu-koristelistois pysyis maali? Onnistusko ihan Miranolilla ruiskua käyttäen? Ei toi puukuosi oikein iske...
                          No eipä sitä Miranolia kannata käyttää kuin mummon vanhaan kaappiin. Mulla aikoo maalari vetästä ne listat ihan automaalilla + lakalla ja pohjille tulee kait tavallinen autojen maalauksessa käytettävä pohjamaali. Pinnan se sanoi hiovansa ensin, mutten tiedä aikoiko putsata listat eka jollain silikooninpoistoaineella tai vastaavalla.
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            #43
                            Joo varmasti putsaa ja huolellisesti joillain rasvanpoistoaineilla tms. On aikojen saatossa jonku verran varmasti suihkittu kaikenmoisia killotusaineita jne, niihin listoihin.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • anssip
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 233

                              #44
                              Originally posted by connard
                              onx kellään tietoo miten nois jalopuu-koristelistois pysyis maali? Onnistusko ihan Miranolilla ruiskua käyttäen? Ei toi puukuosi oikein iske...
                              moneen kertaan peset rasvanpoistoaineella kokoajan rättiä vaihtamalla,ja sitten ei muutakuin kiilto pois hienolla paperilla ja maalailemaan.itse maalasin ihan automaalilla.kuviakin on projektipuolella nimellä e32"ralliprojekti".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎