No pitää minunkin osallistua. Auto on menossa maalarille juhannuksen jälkeen ja pohjia pitäis mahollisimman paljon tehdä itse.
Auto on 94 cabrio ja ovien jälkeen pinta on ihan kunnossa. Eli sieltä riittää hiominen 800 mataks? Ja mistä tukemisesta ihmiset puhuu tossa hiomisessa?
Etuovissa on isot ja syvät naarmut. Kannattaako ruveta ite tasoittelemaan vai vienkö suosiolla jollekkin joka ottaa siitä 200 euroa? Ja keulan osat onkin ihan uutta et niihinkin kuulema riittää pelkkä mataksi hiominen.
maalaat ilmeisesti koko auton, jos väri pysyy samana niin ihan mataksi hiominen riittää (paitsi lommokohdat) ja ehkäpä jopa takaosaan pelkkä lakkaus. Tarkoitatko hiomatukia vai mitä tuolla tukemisella? Auton katoissa ja ovissa (muissakin isoissa pinnoissa) ilmenee painumista hiottaessa, jos painetaan liian voimakkaasti. Tällöin pinta saattaa jäädä epätasaiseksi/aaltoilevaksi.
Tarvitseeko ovia oikaista vai riittääkö pelkkä hiominen/karhennus/kittaus? Mitä näistä osaat itse tehdä? Varmasti hyvän tuloksen saat viemällä sen jollekki mut se on taas kallista
En huomannut mitään vinkkiä rasvan/silikonin poistosta maalipinnalta.
Miten on, pitäisikö kyseinen operaatio suorittaa aina ennen maalaushommiin ryhtymistä ja jos, niin missä vaiheessa tämä tehdään? Ennen hiontaa?
En huomannut mitään vinkkiä rasvan/silikonin poistosta maalipinnalta.
Miten on, pitäisikö kyseinen operaatio suorittaa aina ennen maalaushommiin ryhtymistä ja jos, niin missä vaiheessa tämä tehdään? Ennen hiontaa?
hionnan jälkeen pölyt pois paineilmalla ja rätillä, sen jälkeen rasvanpoistoaineella märäksi ja pyyhintä esim. paperilla. Jotkut ottavat rasvat pois 1-3 kertaan ja joskus antavat aineen haihtua eivätkä pyyhi sitä pois.
Joo tuo rasvan poisto on hyvä suorittaa enen hiontaa ja uudestaan ennen maalausta huolellisesti. Ylensäkin ensimmäinen homma kun ryhtyy auton maalausta valmistelemaan on auton huolellinen pesu siis jos pyrkii hyvään lopputulokseen, olen kyllä kuullut tyypistä joka oli maalannut skodansa talvella ajettuaan auton sisään ja pyyhittyään lumet päältä ja sitte seuraavana päivänä tinnerillä putsaillut maalit pois ei toivotuilta alueilta.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Jaa-ah, tulipas ruiskittua maalit päälle. Eipä siitä ny mitään kauhean hyvää jälkeä tullut, mutta konehuone ja takakontti onnistui ihan jees (isoja pintoja), toisaalta sitten taas "kriittisemmät" kohdat (näkyviin jäävät) menivät aikalailla vituiksi. Appelsiinipintaa ja valumia => kunhan maalit kuivuu niin pääsee kokeilemaan taas sitä iki-ihanaa hiomista .
Mutta mutta, kaipa se tuosta. Pitää näköjään ruiskia _hitaasti_ ja pitää taukoja välissä. Noh, tekemällä oppii ja lihasmuisti paras muisti.
Maalipinnan rasvan poistoon on oma ainetta jota saa automaaleja myyvästä liikkeestä, hätätilassa brake cleaner käy.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
juu eli tuli kanssa tommoset e46M3 peilit ostettua e36:een. Ne on jotain perus muovia ja tarvis lyödä maali siihen päälle. Eli aloitetaan puhdistamalla rasvasta ja sitten pari kerrosta maalia ja lopuksi lakka perään, kun on metallinhohdosta kyse, eiköstä niin?
onx kellään tietoo miten nois jalopuu-koristelistois pysyis maali? Onnistusko ihan Miranolilla ruiskua käyttäen? Ei toi puukuosi oikein iske...
No eipä sitä Miranolia kannata käyttää kuin mummon vanhaan kaappiin. Mulla aikoo maalari vetästä ne listat ihan automaalilla + lakalla ja pohjille tulee kait tavallinen autojen maalauksessa käytettävä pohjamaali. Pinnan se sanoi hiovansa ensin, mutten tiedä aikoiko putsata listat eka jollain silikooninpoistoaineella tai vastaavalla.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Joo varmasti putsaa ja huolellisesti joillain rasvanpoistoaineilla tms. On aikojen saatossa jonku verran varmasti suihkittu kaikenmoisia killotusaineita jne, niihin listoihin.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
onx kellään tietoo miten nois jalopuu-koristelistois pysyis maali? Onnistusko ihan Miranolilla ruiskua käyttäen? Ei toi puukuosi oikein iske...
moneen kertaan peset rasvanpoistoaineella kokoajan rättiä vaihtamalla,ja sitten ei muutakuin kiilto pois hienolla paperilla ja maalailemaan.itse maalasin ihan automaalilla.kuviakin on projektipuolella nimellä e32"ralliprojekti".
Comment