Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kierroksenrajoittajasta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Kierroksenrajoittajasta?

    elikkä tommosesta kierroksen rajoittajan muokkauksesta kyselisin. kierroksenrajotin löytyy mun autosta virranjakajasta.... joku semmonen keskipakohässäkkä vai mikä se nyt onkaan. tarkoitus olisi nostaa rajotinta ylöspäin. tämä mahtaa olla melko mahdoton homma tehdä räpläämällä tuota original rajoitinta?? kone on siis m20 k-jetillä. Onko olemassa mitään esim elektroniikka vehkeitä millä saisi rajoittajan ylemmäs. esim jonnekin 7500-8000 kierrosta jos ottaa ton original rajoittajan pois? tai saisko mistään mahdollisesti värkättyä säädettävän rajoittajan? et sais säädettyä esim 4000-9000 kierroksen välillä? tietty muukin kierrosalue kelpaa toi oli vaan esimerkki. Tulipa kyllä ärsyttävästi kirjoitettua mut jospa joku tajuaa. kertokaa jos tiedätte.

    ja turhia on kommentit jostain megaruutasta jne. ei onnistu. Ilman K-jetronicia ei olisi elämää.... vai mitä t3?
    Last edited by Miku; 06-06-2005, 19:20.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Piti joskus väsää tommonen mutten jaksanu:
    http://siipicossu.com/vaihtovalo.htm
    Eli valon tilalle ohjaus trasistorille kytkimenä

    Ehkä ens vuonna jos jaksaa
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      #3
      oni

      ja yli mennöö taas kerrotkos kytkennän kokonaisuudessaan?
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Millä palikoilla kone on rakennettu jos tarvitset 9000rpm asti säätövaraa rajoittimeen?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • kartse
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 75
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Cell
          Millä palikoilla kone on rakennettu jos tarvitset 9000rpm asti säätövaraa rajoittimeen?
          Samaa määkin mietin

          Comment

          • Jubu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 937
            • Kuusankoski

            #6
            Originally posted by Miku
            elikkä tommosesta kierroksen rajoittajan muokkauksesta kyselisin. kierroksenrajotin löytyy mun autosta virranjakajasta.... joku semmonen keskipakohässäkkä vai mikä se nyt onkaan. tarkoitus olisi nostaa rajotinta ylöspäin. tämä mahtaa olla melko mahdoton homma tehdä räpläämällä tuota original rajoitinta?? kone on siis m20 k-jetillä. Onko olemassa mitään esim elektroniikka vehkeitä millä saisi rajoittajan ylemmäs. esim jonnekin 7500-8000 kierrosta jos ottaa ton original rajoittajan pois? tai saisko mistään mahdollisesti värkättyä säädettävän rajoittajan? et sais säädettyä esim 4000-9000 kierroksen välillä? tietty muukin kierrosalue kelpaa toi oli vaan esimerkki. Tulipa kyllä ärsyttävästi kirjoitettua mut jospa joku tajuaa. kertokaa jos tiedätte.

            ja turhia on kommentit jostain megaruutasta jne. ei onnistu. Ilman K-jetronicia ei olisi elämää.... vai mitä t3?
            tuota pyörijässä olevaa rajoitinta on todella helppo säätää. käännät vain esim ruuvarilla sitä "kynttä" , joka pitelee sitä jousta, kireämmälle niin rajoitin nousee ylemmäs...

            Comment

            • joona
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 246
              • Haapajärvi

              #7
              Joo en kyllä minäkään suosittele et sitä rajotinta kovin hirveesti nostaa..tulee vaan keinu remppaa.
              Pro on aina pro, oli laji mikä vaan

              Comment

              • PFloyd
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 517

                #8
                Originally posted by Cell
                Millä palikoilla kone on rakennettu jos tarvitset 9000rpm asti säätövaraa rajoittimeen?
                siel on joku über-corollan kone alla

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Miku
                  ja yli mennöö taas kerrotkos kytkennän kokonaisuudessaan?
                  Jos ei ole noi hommat hallussa. Ja sulla on joku kaveri kuka noiden päälle tajuaa niin parempi kysyä siltä.


                  Älkääs nyt tarttuko siihen et miksi ja mikä. Ei tässä sitä kysytty
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    #10
                    fdj

                    "et sais säädettyä esim 4000-9000 kierroksen välillä? tietty muukin kierrosalue kelpaa toi oli vaan esimerkki."

                    osaako joku täällä lukeakin? lukee että toi oli vaan esimerkki! ihan hatusta tempasin noi luvut. johonkin 7500rpm olis tarkoitus se saada. nyt ottaa jossain vajaassa 7000rpm. Ja tämä ei taas tarkoita sitä että joka kerta sinne vedättäsin sitä ettei tarvi taas avautua.

                    joo rakennan e46 m3 koppaan 1.3 corollan kisavireisen koneen hyvä pojat!
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Wittu_joo
                      Jos ei ole noi hommat hallussa. Ja sulla on joku kaveri kuka noiden päälle tajuaa niin parempi kysyä siltä.


                      Älkääs nyt tarttuko siihen et miksi ja mikä. Ei tässä sitä kysytty
                      kyllä minä ton vaihtovalo kytkennän ymmärsin.. (sähköasentaja kai tässä yritetään ammatiltaan olla, on vaan päässy asiat unohtuun ) mut toi et mitä sit sille transistorille...........
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        No kysytään sitten eri tavalla, mitä siellä pellin alla on jos rajoitin pitää saada ylös ja se oletettavasti kestää nuo kierrokset (on nimittäin ihan kivasti jenkaa tehdaskuntoselle ei-m suoralle kutoselle...). Mielenkiinnosta ihan vaan, kiva tietää millä rojuilla siitä korkeasta rajoittimesta alkaa olla jo hyötyä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • energy
                          BTCF Member
                          • May 2003
                          • 1697
                          • Haukipudas, Oulu

                          #13
                          Yksi keinohan on vaihtaa siihen jäykempi jousi...
                          :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                          :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                          :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by Miku
                            kyllä minä ton vaihtovalo kytkennän ymmärsin.. (sähköasentaja kai tässä yritetään ammatiltaan olla, on vaan päässy asiat unohtuun ) mut toi et mitä sit sille transistorille...........
                            Siis teet kytkennän "transistori kytkimenä" vähän samaan tyyliin kuin rele. Muuten rele kävis tohon hyvin mutta on vähän turhan hidas.
                            Jossain näin myynnissä nimellä: puolijohderele. Käsittääkseni sama kytkenä kuin valoreleessä. Helpottaa kummasti jos ei niin paljoa tiedä noista
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              #15
                              o

                              koneessa ei ole "paljon" mitään ihmeellistä. jotain sinne tehdään mut en sano vielä mitä. pakkoko sen on antaa sit laulaa koko ajan siellä rajottajassa? unohtakaa. koha kyselin.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎