Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt päin persettä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #16
    Originally posted by huru-ukko
    Köh-köh!
    Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu - ja jos joku apua tarvii,kaikki vaihtoehdot on hyvä selvittää...Mitä vikaa ohivirtausmittauksissa on? Tuon "kurun" nimeä en ryhdy muistelemaan,mutta ei hänkään mikään "poikanen" tällä sektorilla ole - ja ennenkaikkea ei ole tuputtamassa noita 150tkm ajettuja,vaan korjaa niitä!

    Noin kansanmiehen näkökulmasta kuitenkin täytyy todeta,että jos tätä teollisuuden ja kotilämmitysten 85% saastuttamaa hengitysilmaa yritetään pitää puhtaana vain vonguttamalla naama irvessä BMW-parkaa,jotta se saisi armon liikua joukossamme,niin ihmetyttää se! Onko kaikkien automerkkien kohdalla sama paahtaminen edessä vai onko tämäkin vain BMW-lisä?

    huru (- eikä tässä olla väittelymielessä,vaan kun on huomannut,miten monta vaihtoehtoa löytyi viime kesänä jarruvalon varoitusvalon korjaamiseksi,niin tietoa/oletettua tietoa vain avunpyytäjälle kasataan...)
    Se on kaikissa vanhoissa autoissa sama juttu, että katin tarttee olla kuuma enneku se toimii. Nykytekniikalla yleensä pumpataan ilmaa pakokaasun sekaan ja katti lämpenee TOSI paljon nopeemmin. Ja kehitystä tehdään koko ajan. Sillä lailla on sitte parempi hengittää. Ja noi ohivuotomittaus ja puristuspaine mittaus on aika isoja hommia tehdä ja niissä on tod. harvoin mitään vikaa, siksi en niitä heti alkuun suosittele.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • samppa1123
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 84

      #17
      Tuossa vähän aikaa sitte jouduin ostamaan uudet katit autoon...Bemarin omat katit...Siis kaksi sellaista olisi maksanu jotain 750e ja varaosat sai 450e joten päädyin niihin varaosa katteihin ja hyvin meni katsastuksesta läpi.

      Comment

      • BestMotorWith
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 382
        • Hämeenlinna

        #18
        Tosiaan uusissa autoissa useimmiten se katti sijaitsee heti siinä pakosarjan alussa ei puolentoista metrin päässä siitä, kuten vanhoissa. Joten tottakai koneella joutuu ajamaan paljon pitempään ennenkuin se katti on kummissakin saman lämpöinen.
        Koita vaikka ite kummasta paikasta pakoputki lämpenee nopeemmin pakosarjasta vai sieltä puolestavälistä putkea.. Ja kumpienkin kattien pitää silti olla saman lämpösiä toimiakseen.
        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

        Comment

        • huoppa81
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 638
          • Villähde, Finland

          #19
          Originally posted by BestMotorWith
          Tosiaan uusissa autoissa useimmiten se katti sijaitsee heti siinä pakosarjan alussa ei puolentoista metrin päässä siitä, kuten vanhoissa. Joten tottakai koneella joutuu ajamaan paljon pitempään ennenkuin se katti on kummissakin saman lämpöinen.
          Koita vaikka ite kummasta paikasta pakoputki lämpenee nopeemmin pakosarjasta vai sieltä puolestavälistä putkea.. Ja kumpienkin kattien pitää silti olla saman lämpösiä toimiakseen.
          Totta puhut!
          Garage:

          E21 323i -79
          E21 323i -82
          E30 325i Cabriolet -91
          E30 316i -89
          E39 520i -01
          Kadett C 1,2 -76

          Lynx Rave RE 600 -08

          Comment

          • juhape
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 321
            • Pieksämäki

            #20
            Mulla kyllä meni tuo oma auto vähäpäästöisenä leimasta läpi viime talvena vaikken ajanut ennen katsastusta kuin 5km eli kone kerkes just ja just lämmetä. Että ei kait sitä kunnossa olevaa autoa tartte hehkuttaa motarilla ennen leimaa.
            -BMW 530d Touring -14 LCI
            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
            -Zetor 6245-89
            -David Brown 996 -76
            -MF 35 -58
            -Tunturi Super Sport -85
            -Tunturi Super Sport -77

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by huru-ukko
              Eräs BMW-kuru kertoi,että tään e36:n ongelma on noissa päästöissä se,että katti on liian pitkällä putkessa ja siksi se vaatii grillausta...
              Juuri näin! Ei muutaku kenkää, sitä se tarvii. Mulla oli viimeks katastukses hyvä palvelu, kun mainitsin pitkästä odotusajasta. Oli kiva sitte katella ku inssi pörräs konttuurin ympäri rinkiä ku pikku poika mikrolla, kattia hehkuttaen...
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

                #22
                Originally posted by huoppa81
                Se on kaikissa vanhoissa autoissa sama juttu, että katin tarttee olla kuuma enneku se toimii. Nykytekniikalla yleensä pumpataan ilmaa pakokaasun sekaan ja katti lämpenee TOSI paljon nopeemmin. Ja kehitystä tehdään koko ajan. Sillä lailla on sitte parempi hengittää. Ja noi ohivuotomittaus ja puristuspaine mittaus on aika isoja hommia tehdä ja niissä on tod. harvoin mitään vikaa, siksi en niitä heti alkuun suosittele.
                Vähän ihmetyttää energiatekniikan opiskelijaa, että millä tavalla katti lämpenee nopeammin jos sinne ilmaa(kylmää verrattuna kaasuihin) ajetaan pakokaasujen lisäksi? Aiheuttaako se jonkin reaktion? Pakokaasuissahan ei paljon saa ilmaan olla tai muuten tulee hylky katsastuksessa.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • huoppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 638
                  • Villähde, Finland

                  #23
                  Originally posted by alspe
                  Vähän ihmetyttää energiatekniikan opiskelijaa, että millä tavalla katti lämpenee nopeammin jos sinne ilmaa(kylmää verrattuna kaasuihin) ajetaan pakokaasujen lisäksi? Aiheuttaako se jonkin reaktion? Pakokaasuissahan ei paljon saa ilmaan olla tai muuten tulee hylky katsastuksessa.
                  Sitä pumpataan n30 s. käynnistyksestä (vai miksi luulet että autoissa on ilmapumppu?) Ja se nimenomaan aiheuttaa reaktion (enemmän ilmaa ja on kuumempaa pakokaasua)!
                  Garage:

                  E21 323i -79
                  E21 323i -82
                  E30 325i Cabriolet -91
                  E30 316i -89
                  E39 520i -01
                  Kadett C 1,2 -76

                  Lynx Rave RE 600 -08

                  Comment

                  • huoppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 638
                    • Villähde, Finland

                    #24
                    Originally posted by juhape
                    Mulla kyllä meni tuo oma auto vähäpäästöisenä leimasta läpi viime talvena vaikken ajanut ennen katsastusta kuin 5km eli kone kerkes just ja just lämmetä. Että ei kait sitä kunnossa olevaa autoa tartte hehkuttaa motarilla ennen leimaa.
                    Se riippuu kuinka hyvässä kunnossa katti on ja kuinka puhdas!!!!!!!!!!
                    Garage:

                    E21 323i -79
                    E21 323i -82
                    E30 325i Cabriolet -91
                    E30 316i -89
                    E39 520i -01
                    Kadett C 1,2 -76

                    Lynx Rave RE 600 -08

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3399
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by huoppa81
                      Sitä pumpataan n30 s. käynnistyksestä (vai miksi luulet että autoissa on ilmapumppu?) Ja se nimenomaan aiheuttaa reaktion (enemmän ilmaa ja on kuumempaa pakokaasua)!
                      En tiennyt että joissakin autoissa on ilmapumppu. Ilmaa siis pumpataan imusarjaan vai pakosarjaan?
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • samtheMan
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 4759
                        • Tikkaslovakia

                        #26
                        Originally posted by alspe
                        En tiennyt että joissakin autoissa on ilmapumppu. Ilmaa siis pumpataan imusarjaan vai pakosarjaan?
                        Pakosarjaan..
                        Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                        PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3399
                          • Tre

                          #27
                          Tämä oli mulle täysin uusi juttu. Otin heti selvää.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎