Olisko kellään fakta tietoa siitä, mitä tietoa bemareiden muisteista voidaan lukea?
Tiedän, että autoissa on erilaisia muisteja ja erilaista tietoa tallentuu muistiin
paljonkin. Vikamuisti taitaa olla yleisin? Auton kilometritkin tallentuu useaankin
paikkaan? Vai mitä tallentuu ja mihin?
Olen juuri ostamassa autoa ja ajattelin, että muistien lukeminen kertoisi jotain
autosta, mutta näin ei kuulemma ole. Soitin meinaa Laakkoselle ja sieltä kertoivat,
että muistissa on vain viimeisin vika, jos sellainen on ja kilometrit. Kuitenkaan
niitä turha lukea siinä mielessä, että sieltä paljastuisi jotain muuta mitä
mittaristosta voit omin silmin lukea. Eli siis jos auton muisteja on muunneltu,
niin siitä ei jää jälkiä ja mm. kilometrit tallentuvat joka paikkaan samalla tavalla.
Kyseessä oli siis -96-97 vuosimallin autot, tai ainakin itse niistä puhuin.
Onko asia todella näin? Vai onko eri malleissa ja eri vuosina käytetty eri systeemejä?
Tiedän, että autoissa on erilaisia muisteja ja erilaista tietoa tallentuu muistiin
paljonkin. Vikamuisti taitaa olla yleisin? Auton kilometritkin tallentuu useaankin
paikkaan? Vai mitä tallentuu ja mihin?
Olen juuri ostamassa autoa ja ajattelin, että muistien lukeminen kertoisi jotain
autosta, mutta näin ei kuulemma ole. Soitin meinaa Laakkoselle ja sieltä kertoivat,
että muistissa on vain viimeisin vika, jos sellainen on ja kilometrit. Kuitenkaan
niitä turha lukea siinä mielessä, että sieltä paljastuisi jotain muuta mitä
mittaristosta voit omin silmin lukea. Eli siis jos auton muisteja on muunneltu,
niin siitä ei jää jälkiä ja mm. kilometrit tallentuvat joka paikkaan samalla tavalla.
Kyseessä oli siis -96-97 vuosimallin autot, tai ainakin itse niistä puhuin.
Onko asia todella näin? Vai onko eri malleissa ja eri vuosina käytetty eri systeemejä?
Comment