Moottoriremontin jälkeen savutus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jarsse
    replied
    päivitetääs tänne syy mistä mulla johtui loppuen lopuksi todella kova savutus.

männänrenkaiden katkokset oli pakoaukon puolella ja keskimmäinen puristusrengas väärinpäin,nuo kun vaihoin toisin loppui savutus lähes tyystin.

Leave a comment:

• Jarsse
    replied
    ei itseasiassa ole tehty kumpaakaan.

edit: purkailin kannen pois ja siltä se nyt vaikutti että cometicci vuotanut sylinteriin.
    Last edited by Jarsse; 08-03-2016, 18:35.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Mietin voiko sillä olla vaikutusta kun mullahan on b20 kansi b25 alakerrassa
    Cometicin 87mm poraukselle olevalla ( us m3) tiivisteellä, olin kyllä katsovinani että kaikki kanavat osuu kohilleen, mitkäät litkut ei oo menny sekasin,eikä tee painetta ja låmmintäkin tulee kabiiniin, pitää kokeilla vielä paine ilmaa laittaa sylinteriin ja kuunella mistä suhisee.
    Lohko ja kansi höylätty kunnolla ja riittävän sileäksi? Ei pidä cometicci muuten.

Leave a comment:

• Jarsse
    replied
    Mietin voiko sillä olla vaikutusta kun mullahan on b20 kansi b25 alakerrassa
    Cometicin 87mm poraukselle olevalla ( us m3) tiivisteellä, olin kyllä katsovinani että kaikki kanavat osuu kohilleen, mitkäät litkut ei oo menny sekasin,eikä tee painetta ja låmmintäkin tulee kabiiniin, pitää kokeilla vielä paine ilmaa laittaa sylinteriin ja kuunella mistä suhisee.

Leave a comment:

• 426Hemi
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    tänään taas käyttelin ja ajelin pihalla,mutta savuttaa niin että ei eteensä näe...öljyä palaa 0.5L 20min ja kaikkien mäntien päällä öljyä

ei taida tuo enää ajamalla vähentyä,eikä kyllä kehtaa ihmisten ilmoilla ajaakkaan jos tolleen savuttaa.
    Äkkiä auki vaan ettet riko enempää sitä. Tommonen kulutus vaatii jo selkeän paikan mistä se öljy joutuu palotilaan.

Rempattu kone saattaa ensikäynnistyksessä savutella vähän kun asennusööliä on jokapaikassa. Mutta tuo on jo epänormaalia.

Leave a comment:

• Jarsse
    replied
    tänään taas käyttelin ja ajelin pihalla,mutta savuttaa niin että ei eteensä näe...öljyä palaa 0.5L 20min ja kaikkien mäntien päällä öljyä

ei taida tuo enää ajamalla vähentyä,eikä kyllä kehtaa ihmisten ilmoilla ajaakkaan jos tolleen savuttaa.

Leave a comment:

• Jarsse
    replied
    kannelle ei ole tehty mitään,eikä savuttanut vanhassa koneessa.

Leave a comment:

• enins
    replied
    Kyllä nuo rempan jälkeiset savutukset menee selittelyksi, ei koneen pidä enää rempan jälkeen savuttaa, poislukien eka startti.
    Mitä sitten ikinä onkin mennyt pieleen, niin jotain kumminkin.

Yksi helposti ryssittävä kohde on venttiilin varrentiivisteet; menee aika helposti soikeaksi väärillä työkaluilla tai huolimattomasti asennettaessa.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Jos muistat karhulassa penkissä mun auton savutuksen nii se on kadonnu kun on vaan antanu runtua. Pelkkä hoonaus ja uudet renkaat pistin. Luulis hiipuvan ajan kanssa

Leave a comment:

• Jarsse
    replied
    vanha topikki sopi mun oireisiin hyvin, kone remontoitu lähes täysin,tiivisteet,laakerit ja männänrenkaat vaihdettu..nyt eka startti tehtiin ja savuttaa ihan helvetisti ja tulpat oli öljyssä, koneen käytin normaaliin lämpötilaan n.10 min,tsekkasin öljyt ja tikku kastui hieman päästä,tuosta en ole varma johtuiko vain siitä että öljy meni suodattimeen jne.

kaadoin hieman öljyä kasausvaiheessa sylinteriin ,voiko johtua siitä?savuttaisiko noin kauan? muuten auto kävi heti helvetin hienosti,savuttaa vaan ihan helvetisti..

Leave a comment:

• Velho
    replied
    Mutta jos savutus ei lakkaa niin männän renkaat voi olla väärin päin sillä tiedän yhen tekijän joka teki remontin 325 koneeseen ja savutus ei lakannut 2500km:n jälkeen ja ei muuta kuin kone auki ja männänrenkaissa luki top alapuolella että näin.

Leave a comment:

• Rocker
    replied
    Janza, äläpä hättäile, sitä ölppää voi mennä ekalla tonnilla helposti litra, joten ei kannata huolestua, se on vaan hyvä että öljyä menee, voiteleepi kunnolla kun on kitkaiset pinnat vastakkain.
    T:Tero

Leave a comment:

• Janza182
    replied
    Xtc

Töissähän sitä pitää käydä tienaa

Leave a comment:

• xtc
    replied
    Originally posted by Janza182
    noo tuossa kyselly asiaa niin kyllä se aikas normaalilta kuulosta (mie vaan ku oon vainoharhainen). Kuulemma hoonausjälki niin karkea niin sieltä välistä.. tuossa kuulin jo tarinan M10 padan laitosta ja sama juttu.. pari tonnii kuulemma suattaa savuttaa.

Mut näin OT:nä niin jotenkin tuntus ett selkeesti jo parempi nyt mut vielä vähän
    Mitäs sulla on muuten huomenna suunnitelmissa? Ootko töissä vai vapaalla? Jos tulis kattomaan tota savuttavaa katiskaa lähempää..

Leave a comment:

• Janza182
    replied
    noo tuossa kyselly asiaa niin kyllä se aikas normaalilta kuulosta (mie vaan ku oon vainoharhainen). Kuulemma hoonausjälki niin karkea niin sieltä välistä.. tuossa kuulin jo tarinan M10 padan laitosta ja sama juttu.. pari tonnii kuulemma suattaa savuttaa.

Mut näin OT:nä niin jotenkin tuntus ett selkeesti jo parempi nyt mut vielä vähän

Leave a comment:

Working...