Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko tietoa kytkimestä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    Onko tietoa kytkimestä?

    Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kun pitäis laittaa m5seen uus kytkin paketti niin kestäisköhän 535sen kytkin paketti noita tehoja/ vääntöjä? Vääntöhän sen panee luistamaan?
    Ois nimittäin puolet halvempi.. Sassin kytkin maksaa 400e m5seen.. tai osiko kenelläkään tietoa mistä voisi saada edullisemmin kytkin paketin?
    Kaverilla on "viritetty" 535 josta penkattiin 326Nm eikä mitään ongelmia kytkimen luiston kanssa.. Ja m5sessahan pitäis olla 360Nm. Et tekiskö ne 535sen kytkimen niin rajoille et se ei kestäis tota vääntöö? Ainaskin asetelmat on eri varaosanumeroilla, mut kaikki muut on samaa. Se kävis suoraan paikalekkin.. Mut on kallis testi jos se rupee luistaan kuukauden päästä..
    Kyselin romuttamoltakin kytkin pakettia m5seen ni käytetty asetelma maksaa 150e.. Ja mistä sen tietää et oisko sekin loppu?
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Eiköhän sen "romiskytkimen" kunnon näe ihan silmällä? Tarkempi kaveri mittaa levyn vahvuuden...
    Toisaalta, onko 535:n kytkinakseli saman paksuinen ja samalla poorituksella kuin M5:n?

    Comment

    • Bemyy
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 333
      • LAHTI

      #3
      Mulla on ainakin vakio 535 kytkin ja penkitetty 260hp, 360Nm. Eikä luista muut kuin taka renkaat

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10077
        • KVLA

        #4
        Käytettyä en varmasti laittaisi.Ämmäläisten kytkinlevyn keskiö on ilman jousitusta (ns. jäykkä)."Jousto" tapahtuu kaksoismassa vauhtipyörässä.M-5:n tehot alk. 315 hv->,joten kannattaa varmaan laittaa orggis tai tarvike M5:n kytkin.Mistähän moottorityypistä oli tässä kyse?

        Kysäiseppä alkuperäisen hintaa.Ostin omaan M3:een orkkiksen ja yllättäen oli halvempi,kuin tarvikkeena.Ja todellakin KOKO PAKETTI kerralla uusikisi.Tarkasta laatikon irti ollessa mahdolliset kampiakseli ja laatikon (stefojen) ölyvuodot.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Eikös M5:een tullut kaksoismassapyörä vasta 3,8l versiossa? 535:ssä (e28/e34) on ollut molempia, normaaleja ja kaksoismassapyörällä varustettuja, ettei nyt pelkän mallimerkinnän perusteella kannata ostaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • samtheMan
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 4759
            • Tikkaslovakia

            #6
            M5:n kytkin ei nyt maata hinnallaan kaada.. Sachsin paketti ~450 ekkeriä, siis E34 M5 3.8:iin
            Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
            PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

            Comment

            • M5 talviautona
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 242
              • Kokkola

              #7
              hinta

              Kyseessä on 3,6 mopo versio..
              Kyllähän levyn kunnon näkee silmällä ja on mitattavissa. Mutta jos asetelman jouset ovat kuoleutuneen? Niinkuin minun tapauksessani rupee tällä hetkellä olemaan.
              Alkuperäis kytkin maksaa 475e ja siitä jotain alennusta niin 430e jää hinnax.
              Tarvike maksaa tasan 400e. Ja alkuperäis kytkin on vaihtolaite. Niin sanoi paikallinen bemari huolto, en uskonut asiaa ja soitin helsinkiin laakkoselle ja ne sanoi samaa.. Että onko alkuperäis kytkimet tehdas kunnostettuja?
              Sassin kytkin on ainakin uusi ei mikään vaihtolaite. Toimitus kestää viikon kauemmin, mutta ei se haittaa.
              Kaksois massavauhtipyörähän tuli vasta 3,8sissa
              Laatikkohan on sama 3,6sessa ämässä ja 535sessa. painin laakeri on sama,
              asetelma ja levy on eri numeroilla. Asetelma maksaa jotain 150e ja pelkkä levy 220e ja laakeri 30e. Ajattelin jos ois laaittanu 535sen levyn ni ois satanen ainakin säästynyt.. Mut jos kerran m5sessa on jäykkä levy niin ei viitti särkeä tavallista jousitettua levyä..
              Pakko kai se on tuo sassin paketti tilata.. Ellei rupee saksasta tilaamaan., sieltä sais sen johonkin 290ekeen. (Tai sit tulee tiiliskiviä paketissa)
              ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

              325e 2,7 e30
              318i e30
              535ia e34
              m5 e34
              525 e34
              316i e30
              524td e28 = Ei savua ilman tulta
              Viimesin bemari 316i e36
              Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Jos on jäykkä vauhtipyörä (kuten 3,6l tapauksessa) niin 99% varmuudella on jousitettu levy. Kyllä muuten ois paikat kovilla.

                Edelleen 535 on tehty molemmilla levytyypeillä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Hörö
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 223

                  #9
                  Originally posted by M5 talviautona
                  Laatikkohan on sama 3,6sessa ämässä ja 535sessa. painin laakeri on sama
                  Ei todellakaan ole.

                  Romuttamolta kytkintä
                  "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                  There's no one else to take the consequences
                  See when the day is gone free & the night creeps up on me
                  I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                  D.A.D. True Believer

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Kyllä jotkut hakee niveliä ja jarrupalojakin romikselta.


                    Comment

                    • joekopo
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 124
                      • Jaala

                      #11
                      onko käyny mielessä tai onko ees mahdollista laittaa vanhaan levyyn sintteri paloja ja sit uudellee kasaan??
                      0400 852119/janne

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10077
                        • KVLA

                        #12
                        [QUOTE=M5 talviautona] Ja alkuperäis kytkin on vaihtolaite. Niin sanoi paikallinen bemari huolto, en uskonut asiaa ja soitin helsinkiin laakkoselle ja ne sanoi samaa.. Että onko alkuperäis kytkimet tehdas kunnostettuja?

                        Tehdaskunnostettu Ämmäläisen kytkin sisältää: Uuden painelaakerin,uuden kytkinasetelman ja vanhan kytkinlevyn.Kykinlevyyn on vaihdettu uudet kitkapinnat.Jousittamaton kytkinlevy (jäykkä keskiö) ei periaatteessa kulu mihinkään,joten siihen uusitaan pinnat.Näin minulle kertoi eräs ralliautoja rakentava autokorjaamon pitäjä.(tälläkin hetkellä F-ryhmän M3:n rakenteilla,joten jotain tietoa Bemareistakin löytynee).

                        Tämä siis kaksoismassa vauhtipyörällä varustetussa mallissa.Omaan ämmäläiseeni kun vaihdettiin ko. pajassa "tehdaskunnostettu" kytkinpaketti,niin mistään ei huomannut kytkinlevystä,että se olisi muka joskus ollut autossa käytössä.Ja loput osat olivat varmasti uusia.

                        Jos 3.6:ssa ei ole kaksoismassa vauhtipyörää,niin tuskimpa siihen edes Laakkoseltakaan mitään kunnostettua kytkinpakettia tulee.Vaan kokonaan uusi...

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by M5 talviautona
                          Laatikkohan on sama 3,6sessa ämässä ja 535sessa.
                          Ei ole, M5:ssa Getrag 280, 535:ssa Getrag 260.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • M5 talviautona
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 242
                            • Kokkola

                            #14
                            laatikko

                            Yhen kaverin 535sessa on getrag 280.. Ja on ihan suomiauto. Olin paikan päällä kun he vaihtoivat kytkintä kyseessä olevaan autoon. Ja samalla vilasin kyljessä olevaa tyyppimerkintää. Mistä sitä tietää onko laatikko sit vaihettu.
                            Ja kysyin kerran varaosahaun kautta manuaali laatikkoo mun 535automaatti bemuun niin se sanoi et 280laatikko kuuluu siihen ja hinta on 570e. Mut ei ollu vauhtipyörää eikä kartaania ni ei tullu kauppoja, sit laiton tän ämmä läisen..
                            Mistä noista loppujen lopux tietää?
                            Eikö 260getrakki kuulu 2,0-2.7 pikkulohko mootoreihin..? Ja joihinki isolohkoihin? Mut Mulle kaikki on sanonnu et 280laatikko kuuluu 535siin..
                            Tiejä sit?
                            ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                            325e 2,7 e30
                            318i e30
                            535ia e34
                            m5 e34
                            525 e34
                            316i e30
                            524td e28 = Ei savua ilman tulta
                            Viimesin bemari 316i e36
                            Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by M5 talviautona
                              Mistä sitä tietää onko laatikko sit vaihettu.
                              Tuosta näkee millä laatikolla on ollut alunperin.
                              Originally posted by M5 talviautona
                              Ja kysyin kerran varaosahaun kautta manuaali laatikkoo mun 535automaatti bemuun niin se sanoi et 280laatikko kuuluu siihen
                              Ei kuulu 535:een
                              Originally posted by M5 talviautona
                              Eikö 260getrakki kuulu 2,0-2.7 pikkulohko mootoreihin..? Ja joihinki isolohkoihin? Mut Mulle kaikki on sanonnu et 280laatikko kuuluu 535siin..
                              Tiejä sit?
                              Tuossa vähän alkuinfoa.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎