Niinkuin kaikki nyt varmaan tietää, niin tällä hetkellä auton voi muutoskatsastaa jälkiahdettuna tai muulla tavalla viritettynä ihan vaan konttorilla tehtävän päästömittauksen perusteella jos auton päästöluokka on euro2 tai vanhempi.
Päästöluokan selvittäminenhän piti olla helppoa ja täälläkin luki näin:
Tuo kohta maksutta katsastuskonttorilta ei tällä hetkellä ilmeisesti pidäkkään paikkansa, vaan kun sitä koittaa katsastuskonttorin kautta kysyä trafilta, niin tarfi kertoo vain että kysy bmw maahantuojalta. Ja kun kysyy maahantuojalta, vastaus on että ei meillä ole sitä tietoa. Kysy trafilta.
No kysymys kuuluukin, että kun täällä foorumilla on nykyäänuudempia autoja leimattuna ahtimelle, niin miten näissä selvititte päästöluokan leimalle?
Toisekseen oishan tuo ihan mukava selvittää omatoimisesti se päästöluokka kun on autoa esim. ostamassa viriaihioksi. Senhän pitäisi nähdä EY tyyppihyväksyntä numerosta, mikä esim. -98 523i e39 farkun tapauksessa on E1*98/14*0028*11. Tärkeä tieto tuossa on 98/14, mikä on hyväksynnässä käytetty muutosdirektiivi. Ja siihen sisältyy myös päästöhommat. Täällä dokumenttien kahlaaminen osoittautui loputtomaksi suoksi. Mutta tämän perusteella 98/96 muutosdirektiivistä eteenpäin olisi käytössä euro 3 päästörajat. Eli 98/14 olis vielä euro 2. Mutta tämä tuskin menee vielä konttorilla läpi.
Päästöluokan selvittäminenhän piti olla helppoa ja täälläkin luki näin:
Euro 3 –luokituksen määrittelevä mdirektiivi on tullut vuonna 1998. Tämä tarkoittaa,
että jotkut automallin on voitu tyypittää Euro 3–luokkaan jo ennen kuin se on ollut pakollista. Toisin sanoen 1998-2000 mallisissa autoissa on sekä uuden että vanhan luokituksen mukaisia autoja. Tiedon oman päästöluokasta saa maksutta katsastuskonttorilta.
että jotkut automallin on voitu tyypittää Euro 3–luokkaan jo ennen kuin se on ollut pakollista. Toisin sanoen 1998-2000 mallisissa autoissa on sekä uuden että vanhan luokituksen mukaisia autoja. Tiedon oman päästöluokasta saa maksutta katsastuskonttorilta.
No kysymys kuuluukin, että kun täällä foorumilla on nykyäänuudempia autoja leimattuna ahtimelle, niin miten näissä selvititte päästöluokan leimalle?
Toisekseen oishan tuo ihan mukava selvittää omatoimisesti se päästöluokka kun on autoa esim. ostamassa viriaihioksi. Senhän pitäisi nähdä EY tyyppihyväksyntä numerosta, mikä esim. -98 523i e39 farkun tapauksessa on E1*98/14*0028*11. Tärkeä tieto tuossa on 98/14, mikä on hyväksynnässä käytetty muutosdirektiivi. Ja siihen sisältyy myös päästöhommat. Täällä dokumenttien kahlaaminen osoittautui loputtomaksi suoksi. Mutta tämän perusteella 98/96 muutosdirektiivistä eteenpäin olisi käytössä euro 3 päästörajat. Eli 98/14 olis vielä euro 2. Mutta tämä tuskin menee vielä konttorilla läpi.
Comment