Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autojen Euroluokat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11120
    • Oulu

    Autojen Euroluokat

    Niinkuin kaikki nyt varmaan tietää, niin tällä hetkellä auton voi muutoskatsastaa jälkiahdettuna tai muulla tavalla viritettynä ihan vaan konttorilla tehtävän päästömittauksen perusteella jos auton päästöluokka on euro2 tai vanhempi.

    Päästöluokan selvittäminenhän piti olla helppoa ja täälläkin luki näin:

    Euro 3 –luokituksen määrittelevä mdirektiivi on tullut vuonna 1998. Tämä tarkoittaa,
    että jotkut automallin on voitu tyypittää Euro 3–luokkaan jo ennen kuin se on ollut pakollista. Toisin sanoen 1998-2000 mallisissa autoissa on sekä uuden että vanhan luokituksen mukaisia autoja. Tiedon oman päästöluokasta saa maksutta katsastuskonttorilta.
    Tuo kohta maksutta katsastuskonttorilta ei tällä hetkellä ilmeisesti pidäkkään paikkansa, vaan kun sitä koittaa katsastuskonttorin kautta kysyä trafilta, niin tarfi kertoo vain että kysy bmw maahantuojalta. Ja kun kysyy maahantuojalta, vastaus on että ei meillä ole sitä tietoa. Kysy trafilta.

    No kysymys kuuluukin, että kun täällä foorumilla on nykyäänuudempia autoja leimattuna ahtimelle, niin miten näissä selvititte päästöluokan leimalle?

    Toisekseen oishan tuo ihan mukava selvittää omatoimisesti se päästöluokka kun on autoa esim. ostamassa viriaihioksi. Senhän pitäisi nähdä EY tyyppihyväksyntä numerosta, mikä esim. -98 523i e39 farkun tapauksessa on E1*98/14*0028*11. Tärkeä tieto tuossa on 98/14, mikä on hyväksynnässä käytetty muutosdirektiivi. Ja siihen sisältyy myös päästöhommat. Täällä dokumenttien kahlaaminen osoittautui loputtomaksi suoksi. Mutta tämän perusteella 98/96 muutosdirektiivistä eteenpäin olisi käytössä euro 3 päästörajat. Eli 98/14 olis vielä euro 2. Mutta tämä tuskin menee vielä konttorilla läpi.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niinkuin kaikki nyt varmaan tietää, niin tällä hetkellä auton voi muutoskatsastaa jälkiahdettuna tai muulla tavalla viritettynä ihan vaan konttorilla tehtävän päästömittauksen perusteella jos auton päästöluokka on euro2 tai vanhempi.

    Päästöluokan selvittäminenhän piti olla helppoa ja täälläkin luki näin:



    Tuo kohta maksutta katsastuskonttorilta ei tällä hetkellä ilmeisesti pidäkkään paikkansa, vaan kun sitä koittaa katsastuskonttorin kautta kysyä trafilta, niin tarfi kertoo vain että kysy bmw maahantuojalta. Ja kun kysyy maahantuojalta, vastaus on että ei meillä ole sitä tietoa. Kysy trafilta.

    No kysymys kuuluukin, että kun täällä foorumilla on nykyäänuudempia autoja leimattuna ahtimelle, niin miten näissä selvititte päästöluokan leimalle?

    Toisekseen oishan tuo ihan mukava selvittää omatoimisesti se päästöluokka kun on autoa esim. ostamassa viriaihioksi. Senhän pitäisi nähdä EY tyyppihyväksyntä numerosta, mikä esim. -98 523i e39 farkun tapauksessa on E1*98/14*0028*11. Tärkeä tieto tuossa on 98/14, mikä on hyväksynnässä käytetty muutosdirektiivi. Ja siihen sisältyy myös päästöhommat. Täällä dokumenttien kahlaaminen osoittautui loputtomaksi suoksi. Mutta tämän perusteella 98/96 muutosdirektiivistä eteenpäin olisi käytössä euro 3 päästörajat. Eli 98/14 olis vielä euro 2. Mutta tämä tuskin menee vielä konttorilla läpi.
    Mutulla mennään mutta uskoisin että yksikään M52 ei ole euro 3 päästöille tyypitetty. M52tu onkin arpapeliä ja M54 sitten taas selvästi euro 3 :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Mutulla mennään mutta uskoisin että yksikään M52 ei ole euro 3 päästöille tyypitetty. M52tu onkin arpapeliä ja M54 sitten taas selvästi euro 3 :think
      Joo ja väittäsin omien tutkimusten mukaan että ilman lisäilmapumppua olevat m52tu koneet on euro 2.

      Tämä nulzeiltä saatu linkki vahvistais että nimenomaan tuosta 98/96 muutosdirektiivistä eteenpäin on euro3(tai 4): https://www.kfz-auskunft.de/umwelt/s...offklassen.php

      Mikä nyt auttaa että itse voi katsoa onko mikä päästöluokka. Mutta mikä sinne konttorille kelpaa?

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • teemu.k
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 491
        • raahe

        #4
        Kyllä sain päästöluokat ihan kysymällä maahantuojalta. Kyseessä on e46 328i vm 1999/6 ja oli euro 2 päästöluokan auto.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎