Announcement

Collapse
No announcement yet.

-Ajotietokone-

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

Tätä pitääneepi nostaa ylös.

Eli hankin tuossa ison OBC:n ja tarkoitus oli survoa se analogisen kellon tilalle. Kellon taakse tulee ne kolme piuhaa. Olen kyllä yrittänyt kahlata kaiken läpi, ja johtosarjan vaihtamista näköjään ehdotetaan 518/520:iin. Auto on kuitenkin 525i, eli mittaristo on VDO:n. Mitenkäs tuon johtosarjan laittaminen nyt käy? Onko siinä mitään yksinkertaisempaa keinoa, vai pitääkö koko johtosatsi vaihtaa?
    E39 ja E91

Comment

• jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4338
      • Turku

Helpoin homma varmaan on vaihtaa se johtosatsi-muutoinhan sä joutuisit lisäämään ne piuhat itse sinne, enkä uskalla edes kuvitella millainen homma se olisi.

Comment

• Violin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 57

Olenko ymmärtänyt oikein, että kun autossani on tuo ulkolämpötilan näyttö ja digitaalinen kello, niin sen voisi suoraan korvata isolla OBC:lla? Auto on 525i vm -94.

Comment

• sixtyniner
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 38
          • Tampere City Nääs

Originally posted by jani73 View Post
          Tänään sain viimeinkin koodiplugin, enkä turhia odotellut sen asentamisessa.
          En tehnyt sitä aukkoa obc:n taakse, vaan sain plugin asennettua koneen sisälle siten, että taivutin niitä kuutta juottamaani pinniä niin paljon alaspäin kuin oli mahdollista. Näin koodiplugi makaa vinossa emolevyä vasten ja kotelo meni hienosti kiinni.
          Ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

Ihmetyttää vaan hieman se, että minkä vuoksi tehtaalla oli asennettu ulkolämpötilan anturi autoon, kenties vahingossa?
          No, pääasia että sekin toimii, eikä tarvitse alkaa asentelemaan sitäkin.
          Mitä maksoi koodipalikka.itse tarvis kans yhden E34 520i -90 malliin.
          E34 520I -90

Comment

• jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4338
            • Turku

Originally posted by sixtyniner View Post
            Mitä maksoi koodipalikka.itse tarvis kans yhden E34 520i -90 malliin.
            http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...ght=koodiplugi

Comment

• Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

Juu minä luovuin jo tästä hommasta. Eli en jaksanut ruveta etsimään/vaihtamaan tuota johtosarjaa. Mutta jaksamista niille, jotka sitä vaihtaa
              E39 ja E91

Comment

• ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

Ite vaihdan kanssa tässä samalla ilmastointia asennellessa tuon koko johtosarjan. onko jollain käsitystä auto on alunperin vm.90 518i jossa nykysin 525tds koko tekniikka! autossa viisari tiku taku mankan vieressä liittimeen tulee 3 johtoa. käykö vm.89 535i:n johtosarja tohon kopperoon ilman kipuja? koska ilmastoinnin laiton takia koelauta irti ni toi johto satsi olisi helppo vaihtaa samalla. samalla tulee check controllilla varustettu mittaristo ja iso OBC
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

Comment

• buusaman
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 157
                  • turku

iso obc iv

Eli mulla on tossa autossani 94vm 525i digitaalinen uhr/date/memo/C' ja ostin jo iso obc iv niin mikä juttu tuo koodiplugi hässäkkä on?

Mulla on autossa ilmeisesti ns parempi mittaristo ja on CheckControl valmiina. Viiksen ajattelin hankkia myöhemmin ehkä sitten. Mutta tarvitseeko obc liittää mittaristoon jollain tapaa?
                  Benis Mahtavan Waltava

Comment

• mailman
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 8003
                    • Vantaa

Originally posted by buusaman View Post
                    Eli mulla on tossa autossani 94vm 525i digitaalinen uhr/date/memo/C' ja ostin jo iso obc iv niin mikä juttu tuo koodiplugi hässäkkä on?

Mulla on autossa ilmeisesti ns parempi mittaristo ja on CheckControl valmiina. Viiksen ajattelin hankkia myöhemmin ehkä sitten. Mutta tarvitseeko obc liittää mittaristoon jollain tapaa?
                    Minkä ikäisestä autosta tuo obc iv on? Yleensä ei tarvitse noinkin uuteen, kuten sulla on, koppaan mitään koodiplugeja. Oli vanhemmissa E34:ssa... :think

OBC:tä ei tarvitse liittää mittaristoon mitenkään, kunhan saat sen sovitettua siihen pikku obc:n paikalle ja liittimet kiinni niin avot. Voit joutua rautasahan terällä sen nykyisen obc reiän "takaseinää" sahaamaan. Huomaat kyllä, jos ei meinaa upota.

Samoten takapenkin alta voit joutua kytkemään hyppylangan yhteen liittimeen... Hmm, vai olikoha tuo hyppylanka vasta sitten kun ton viikse nvaihdat. Ei voi muistaa kyllä nyt tarkemmin, sen verta monta vuotta kun ko. operaation tein
                    G01 ///M40i '19
                    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                    E39 ///M5 '00

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍