memebuy23buy

BMW 316i ajokuntoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axel
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 67

    #16
    Kiitoksia vastauksista kaikille. Löytyiskö tuohon M40:sen nokkahihnan vaihtoon opastussivuja englanninksi tai suomeksi. Saksaksi tuntuu toki olevan.

    Jos tuosta otan tuon venttiilikopan kannen auki niin mitä siinä voin tehdä? Mitä kohtia voi puhdistaa (hydraulipuolella) jne. Onko kopassa muuten tiivistettä?

    Comment

    • Axel
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 67

      #17
      No voi helv... nyt lopulta vaihdoin ne tulpat. Vanhoista tulpista kaksi oli lähes käsin kierrettävissä pois paikaltaan. Auto käymään ja kas.... se ylimääräinen säksätys onkin poissa. Nyt ääni on "enää" vain bemarimainen etenkin kylmänä. Moottori nimittäin piti tosi ikävää kalkatusta.
      Minä luulin että forte+uudet öljyt tekevät "ihmeitä" mutta tälle moottorille suurin apu oli kiertää tulpat kunnolla kiinni.... eli venttiiliremppa sai totisesti lisäaikaa. Kyllähän ne siellä nytkin kuuluvat mutta ei mitenkään tuolle moottorille ominaisäänestä poikkeavasti.
      Tyhjäkäynti muuten vaeltelee hieman. Lienee aika normaalia noissa koneissa?

      Comment

      • Axel
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 67

        #18
        Eivät rekisteröintikatsastuksessa oikein tykänneet päästöarvoista:
        Joutokäynti
        CO 0,54 (0,50)
        HC 145 (100)
        CO2 13,80
        O2 0,94 (5,00)

        2000 rpm
        CO 0,66 (0,30)
        HC 71 (100)
        CO2 13,9
        O2 0,69 (5,00)

        Eivätkä kyllä siitäkään ettei autossa ole sivuvilkkuja

        Pitäiskö noista arvoista osata päätellä jotain. En tiedä vaikuttaako, mutta autolla ei ole ajettu >50 km/h varmaan kuukausiin.

        Ai, niin.... ostetaan molemmat etusivuvilkut lisätään listaan... (sen lisäksi alapallonivelen ja hammastangossa olevan kumin vaihtotöitä tarjotaan tehtäväksi länsirannikon alueella). Nyt selvisi mihinkä ne tehostimen öljyt ovat kadonneet...

        Pitäisikö tuon auton self test osasta kertoa lambda-viasta? Kokeilin jossain näkemääni E30 proceduuria eli virta 'run' asentoon ja kaasu viisi kertaa lattiaan. Silloin pitäisi check-engine valon vilkkua virhenumeron tahdissa. Tuo ei kyllä tehnyt mitään...
        Last edited by Axel; 30-06-2005, 18:47.

        Comment

        • tumppu86
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 900
          • E-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Axel
          No voi helv... nyt lopulta vaihdoin ne tulpat. Vanhoista tulpista kaksi oli lähes käsin kierrettävissä pois paikaltaan. Auto käymään ja kas.... se ylimääräinen säksätys onkin poissa. Nyt ääni on "enää" vain bemarimainen etenkin kylmänä. Moottori nimittäin piti tosi ikävää kalkatusta.
          Minä luulin että forte+uudet öljyt tekevät "ihmeitä" mutta tälle moottorille suurin apu oli kiertää tulpat kunnolla kiinni.... eli venttiiliremppa sai totisesti lisäaikaa. Kyllähän ne siellä nytkin kuuluvat mutta ei mitenkään tuolle moottorille ominaisäänestä poikkeavasti.
          Tyhjäkäynti muuten vaeltelee hieman. Lienee aika normaalia noissa koneissa?
          Ei tyhjäkäynnin seilaamisen pitäisi olla tuossakaan koneessa normaalia!Tyhjäkäynnin säätöventtiili siinä luultavasti tökkii.Eli yritä putsata se näin alkuun.Searchilla löytyy asiasta lisää!

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            #20
            Onko tosiaan ihan turhaa koneen hiljentämiselle säätöarvojen tarkastus, venat yms. vai eikö niitä tuossa M40 koneessa säädetä?
            - ???
            Last edited by tsbmw; 30-06-2005, 19:46.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #21
              Originally posted by tsbmw
              Onko tosiaan ihan turhaa koneen hiljentämiselle säätöarvojen tarkastus, venat yms. vai eikö niitä tuossa M40 koneessa säädetä?
              - ???
              No ei kait noita oo enää kukaan pariinkymmeneen vuoteen säädelly, hydraulithan niissä on...
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              Working...
              X