En tiedä sitten onko Autotalli vai Ongelmat paras paikka, mutta tässä ongelmien tynkää. Kyseessä siis M40B16 kone. Parannusehdotuksia ja neuvoja otetaan kiitollisena vastaan.
1. Nakutus. Venttiilikoneisto pitää tarmokkaasti aika rapinaa ja sälkätystä. Tänään ostin satsin Fortea ja lopputulos ei muuttunut miksikään. Mitähän seuraavaksi? Auttaako muuten (ilmeisen kuluneen) nokkahihnan vaihto tähän ongelmaan?
2. Pakoputken kartion kiinnitys pala on katalysaattorin puolelta rikki ja sitähän ei vaihdeta erikseen. Onko olemassa mitään tarvikekiinnikettä jonka siihen tilalle pystyy vaihtamaan? Nyt laitoin uuden pakarin kiinni niillä kahdella palalla mitä niistä on jäljellä ja massaa väliin. Ei ainakaan pienen ajon jälkeen tuntunut vuotavan, mutta miten sitten ajan kanssa.
3. Huomasin auton alla ollessani, että kardaanin juuressa vaihdelaatikon päässä on öljyä. Ilmeisesti vaihdelaatikon taaimmainen stefa vuotaa. Olisi tietenkin mielenkiinoista tietää onko siellä edes öljyä jäljellä, mutta mites tuon stefan vaihtaminen onnistuu. Paljonkohan pitää purkaa?
4. Onko noissa -90 luvun alun bemareissa surkeet jarrut yleensä vai onko minun autossani jarruremppa seuraavana vuorossa? Tuntuu että keskipoljinta saa painaa tosissaan että pysähtyy risteykseen. Varsinkin uudesta autosta suoraan vaihtaneena meinasin täräyttää edelläolevan perään...
5. Tietääkö muuten kukaan kuuluuko kyseisessä moottorissa olla sellainen tulppa jossa on kaksoiskärjet? Semmoset sain varaosaliikkeestä ja vanhat eivät kyllä sellaiset olleet. Tuskin siellä nyt sentään vääriä tulppiakaan nimittäin on... (?)
Akseli
1. Nakutus. Venttiilikoneisto pitää tarmokkaasti aika rapinaa ja sälkätystä. Tänään ostin satsin Fortea ja lopputulos ei muuttunut miksikään. Mitähän seuraavaksi? Auttaako muuten (ilmeisen kuluneen) nokkahihnan vaihto tähän ongelmaan?
2. Pakoputken kartion kiinnitys pala on katalysaattorin puolelta rikki ja sitähän ei vaihdeta erikseen. Onko olemassa mitään tarvikekiinnikettä jonka siihen tilalle pystyy vaihtamaan? Nyt laitoin uuden pakarin kiinni niillä kahdella palalla mitä niistä on jäljellä ja massaa väliin. Ei ainakaan pienen ajon jälkeen tuntunut vuotavan, mutta miten sitten ajan kanssa.
3. Huomasin auton alla ollessani, että kardaanin juuressa vaihdelaatikon päässä on öljyä. Ilmeisesti vaihdelaatikon taaimmainen stefa vuotaa. Olisi tietenkin mielenkiinoista tietää onko siellä edes öljyä jäljellä, mutta mites tuon stefan vaihtaminen onnistuu. Paljonkohan pitää purkaa?
4. Onko noissa -90 luvun alun bemareissa surkeet jarrut yleensä vai onko minun autossani jarruremppa seuraavana vuorossa? Tuntuu että keskipoljinta saa painaa tosissaan että pysähtyy risteykseen. Varsinkin uudesta autosta suoraan vaihtaneena meinasin täräyttää edelläolevan perään...
5. Tietääkö muuten kukaan kuuluuko kyseisessä moottorissa olla sellainen tulppa jossa on kaksoiskärjet? Semmoset sain varaosaliikkeestä ja vanhat eivät kyllä sellaiset olleet. Tuskin siellä nyt sentään vääriä tulppiakaan nimittäin on... (?)
Akseli
Comment