Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ilmamäärämittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jujamsa
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 1

    #31
    Originally posted by han@tan
    530d threadiin jatkona. suurinpiirtein kaikki aiemmin mainitut oireet korjaantui maffin vaihdolla. Motonetin VW-MB mittari alkuperäisen -062 loppusen bosch mittarin tilalle. Motonetin osanumero 28-3262 ja hinta 64,50egee. Liitin sama ku boschissa mut ilman lukituskynsiä. Alkuperäsessä oli joku etuvastus/vast. joten sen tinasin kii vielä tän tarvikemittarin vastaaviin nastoihin.

    Nii mihin tinasit kiinni kun tilasin itse saman osan ja siinä oli vain kuva vastuksen paikasta mutta ei ollut niitä nastoja kun alkuperäisessä. Rappasitko auki niitä muoveja ja löysit sieltä ne juotos alueet vai kuinka?

    Mulla on ollut osa paikallaan nyt kuukauden ja nyt yhtäkkiä alkoi tulla käynnistys ongelmia. Rupesivat bemarilla urputtamaan että ilmanmassa antura herjaa, (Näyttää -40 pakkasta sillä puuttu kyseinen vastus, testasin vastuksen ja kyseessä on lämpötila vastus), mutta kun vikakoodi löytyi myös kampiakselin tunnistimesta niin luulempa että käynnistys ongelmat johtuvat sieltä.

    Auto 530d m-sport -00

    Comment

    • MakeJ
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 323
      • Hml

      #32
      Originally posted by jujamsa
      Nii mihin tinasit kiinni kun tilasin itse saman osan ja siinä oli vain kuva vastuksen paikasta mutta ei ollut niitä nastoja kun alkuperäisessä. Rappasitko auki niitä muoveja ja löysit sieltä ne juotos alueet vai kuinka?

      Mulla on ollut osa paikallaan nyt kuukauden ja nyt yhtäkkiä alkoi tulla käynnistys ongelmia. Rupesivat bemarilla urputtamaan että ilmanmassa antura herjaa, (Näyttää -40 pakkasta sillä puuttu kyseinen vastus, testasin vastuksen ja kyseessä on lämpötila vastus), mutta kun vikakoodi löytyi myös kampiakselin tunnistimesta niin luulempa että käynnistys ongelmat johtuvat sieltä.

      Auto 530d m-sport -00
      Samanlainen kuva oli munkin mittarissa. Kiinnostaisi kans edelleen tietää mihin kikkula juotetaan?? Pitää koittaa tänään varovasti raaputtaa muoveja jos sieltä löytyis jotkut juotoskorvakkeet.
      E60 535dA LCI -07 M-sport
      E39 530dAT -99 "M-sport"

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Onko tämä motonetin maffi täysin toimiva 530da:ssa ??
        Vaatiiko mitä speciaalia vai onko plug&play ??

        Ilmamäärämittari MB/VW-TD/TDi 28-3262 64.50

        Ei innosta 230e maksaa boschista jos tämä ajaa saman asian.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #34
          Originally posted by ex-VAG
          Mulla on juurikin samat oireet päällä. Tosin oli jo ennen pierburgin vaihtoa. Huippuja löytyy varmasti enemmän (kokeilin kevyesti reiluun 160km/h:n), mutta maantiellä vitonen päällä ja 80-100 vauhtia, jolloin kierroksia 1500 - 1800 niin moottori vaan jurisee ylämäkiä ylös. Jos heittää neloselle niin kierrokset pompaa reiluun 2000, jolloin vetää huomattavasti paremmin. Ajoittain jopa melko normaalisti (vaikkakin hieman aaltoilevalla väännöllä), kun hieman houkuttelee ahtoja ylös.

          Auto on siis automaatti ja aski käyttäytyy muuten nyt aika oudosti. Kun ei vetoa löydy (vitosella pienillä kierroksilla), niin kierrokset jopa tippuu koneessa kun kaasua lisää, mutta vauhti nousee hiljalleen! Onko vaihteistossa jokin "ennakko", joka poistaa normaalin luiston kun kaasua lisätään? Huomasin myös tuon saman, kun kokeilin ajella pakkonelosella matalia nopeuksia.
          Kick downilla ohittaa kuitenkin ihan OK.
          Nostanpa vanhan topicin ylös, kun kuulosti oireet liian tutuilta. ex-VAG:n 530d:n tarina jäi kuitenkin pahasti kesken. Miten se päättyi, mistä vika löytyi? Oletettavasti se kuitenkin on löytynyt, koska ongelma ilmeni jo lähes vuosi sitten.

          Noin viikko sitten huomasin omassa -99 530dA:ssa vastaavan ilmiön (aj. n. 120tkm). Ei ole oikein parhaiden päivien vedossa kulkupuoleltaan ja jos hitaasti lisää kaasua jossain alle 2000 kierroksilla, niin kierrokset saattavat ensin jopa laskea vähän ennen kuin alkavat sitten nousta.

          Omaani on ilmamassamittari vaihdettu MetroAutossa noin puolitoista vuotta sitten (josta maksoin itseni kipeäksi!), joten oikein ei sitäkään voisi syyttää. Tai jos voi, niin... Tuolloin meno oli kyllä vielä paljon tahmaisempaa. Nyt tuntuisi riipaisevan ihan kohtuullisesti, kun saa vain ensin kierroksia, mutta normaalilta tuo ei tunnu. Lisäksi tuntuisi kakkua menevän jonkin verran normaalia enemmän. tämähän ei kuulu ilmamassamittarin hajoamisen peruskaavaan. Osaksi kulutus voi tosin johtua 17" pyöriin siirtymisestä, mutta...
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #35
            Originally posted by TROCK
            Omaani on ilmamassamittari vaihdettu MetroAutossa noin puolitoista vuotta sitten (josta maksoin itseni kipeäksi!), joten oikein ei sitäkään voisi syyttää. Tai jos voi, niin... Tuolloin meno oli kyllä vielä paljon tahmaisempaa. Nyt tuntuisi riipaisevan ihan kohtuullisesti, kun saa vain ensin kierroksia, mutta normaalilta tuo ei tunnu. Lisäksi tuntuisi kakkua menevän jonkin verran normaalia enemmän. tämähän ei kuulu ilmamassamittarin hajoamisen peruskaavaan. Osaksi kulutus voi tosin johtua 17" pyöriin siirtymisestä, mutta...
            Käy luetuttaa livedatat maffista, niin tiedät onko rikki/menossa rikki. Jos viallinen maf nostaa kulutusta, niin korjaus tulee sitä halvemmaksi, mitä aikaisemmin sen tekee... Isommat, leveemmät ja painavammat pyörät nostaa tietysti kulutusta, kuten myös ilmastointi.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • TROCK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 435
              • Tampere

              #36
              Originally posted by KFZ-Koenig
              Käy luetuttaa livedatat maffista, niin tiedät onko rikki/menossa rikki. Jos viallinen maf nostaa kulutusta, niin korjaus tulee sitä halvemmaksi, mitä aikaisemmin sen tekee... Isommat, leveemmät ja painavammat pyörät nostaa tietysti kulutusta, kuten myös ilmastointi.
              No totta tuokin. Ei tuossa kulutuksessa mistään mahdottomista puhuta, mutta jostain syystä viime tankilliset ovat olleet aivan selvästi yli tuon 7,5l, mihin auto on keskimääräisesti puolentoista vuoden aikana mennyt. On kuitenkin kesäaika eikä ilmastointi ole ollut kovinkaan paljon päällä. Mutta se siitä kulutuksesta.

              Täytyy koittaa käydä luetuttamassa koodit. Tekeekös tuota kukaan muu Tampereella kuin MetroAutot? En tiedä heidän veloitustaan hommasta, mutta Espoon Laakkosen tiskillä oli "mainos", jonka mukaan he perivät toimenpiteestä 89€, ja se on mielestäni kohtuu paljon! Siksi lähinnä kyselinkin, onko jotain epäilyjä jolla kulla, mihin tuo viittaisi ja jos voisin vaikka itse tutkia asiaa vielä jotenkin.
              - - - - - - -
              F10 520dA
              ex E61 530dA, ex E39 530dA

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by TROCK
                No totta tuokin. Ei tuossa kulutuksessa mistään mahdottomista puhuta, mutta jostain syystä viime tankilliset ovat olleet aivan selvästi yli tuon 7,5l, mihin auto on keskimääräisesti puolentoista vuoden aikana mennyt. On kuitenkin kesäaika eikä ilmastointi ole ollut kovinkaan paljon päällä. Mutta se siitä kulutuksesta.

                Täytyy koittaa käydä luetuttamassa koodit. Tekeekös tuota kukaan muu Tampereella kuin MetroAutot? En tiedä heidän veloitustaan hommasta, mutta Espoon Laakkosen tiskillä oli "mainos", jonka mukaan he perivät toimenpiteestä 89€, ja se on mielestäni kohtuu paljon! Siksi lähinnä kyselinkin, onko jotain epäilyjä jolla kulla, mihin tuo viittaisi ja jos voisin vaikka itse tutkia asiaa vielä jotenkin.
                Hyvinkäällä airbag-luku/nollaus oli 30e. Mulla olisi yksi ehjä ilmamassamittari, voit kokeilla/tutkia jos liikut täälläpäin.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Carman
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 676
                  • Vilppula

                  #38
                  Jyväskylän Laakkosella ilmamäärämittarin koodaus + vikamuistin luku 37.50€ vrt. Tampereen Metro-auto 80€...
                  Arvatkaapa kummassa käytin? Matkaa about saman verran...

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #39
                    Livedatan lukemisen voi tehdä vaikka omalla diagnoosikaapelilla, mutta ne ohjearvot pitää saada eka jostain ehjästä autosta. Oman m52b28 kohdalla ainakin huomasin, että Autodata-ohjelman arvot ovat täysin eri arvoja kuin diagnoosissa esiintyneet, vaikka maf oli ehjä.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #40
                      eipä ollut imm tällä kertaa

                      Taivastelin muutama päivä sitten tässä samassa topicissa vastaavia oireita kuin ex-VAG:lla joskus viime kesänä. Kaasua lisätessä kierrokset ensin vähän tippuivat. Epäilin varovasti ilmamassamittaria vaan vika löytyi ihan muualta.

                      Kone alkoi selvästi yskiä perjantaina ja onnuin sillä sitten MetroAuton pihaan. seuraavassa diagnoosi: "DIS-testi: 6-sylinterin suuttimessa vikaa: suuttimen sähköliitoksen puhdistus/kiristys: koeajot: nyt OK. Jos vielä oireilee, niin suuttimen johtosarja pitää vaihtaa."

                      Olisin kyllä luullut tunnistavani vian, jos jossain pytyssä ei ole elämää. Noh näin tällä kertaa. Onkohan kellään tietoa, mitä kyseinen johtosarja pitää sisällään, mitä sellainen arviolta kustantaa ja millainen se olisi vaihtaa itse? En tullut kysäisseeksi autoa hakiessani ja jäi vähän mietityttään, olisiko huollon kavereiden kannattanut kerralla vaihtaa uusi johto, koska puhdistuksille/kiristyksille tuli nyt hintaa 133€!
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #41
                        Originally posted by ex-VAG View Post
                        Samantyyppiset oireet jatkuvat täälläkin. Kylmällä koneella (jolloin myös veto tuntuu paremmalta) suhahtelee selvästi enemmän. Kuumalla kuuluu joskus korkeilla kierroksilla ihme sirinää.

                        Olen kanssa käynyt ahtoputket silmämämääräisesti läpi. Siellä on muutamia paikkoja joita ei oikein näe tai pysty tunnustelemaankaan.

                        Muistaakseni jollain oli ollut vuotoa ahtoputkistossa (+jossain alipaineletkussakin). Voisitteko hieman tarkentaa missä kohtaa vuodot olivat?

                        ps:
                        Reilut kuukausi sitten minulla kävi kylläkin hieman kehnosti EGR:n tukkineen lätkän kanssa, mutta hiipumista oli havaittavissa jo ennen sitä.
                        No nyt on taas EGR tukittu, mutta vain se alipaineletku, eikä enää savuta.
                        Katsopas.... poista se egr tukkiva lätkä. ja jos autosi toimii sitte paremmin. nii koita seuraavaksi käyttää pakoputkea poikki ennen katteja ,,, koska ahdas putkisto voi aukaista egr venttiilin väkisin ja näin auto voi toimia näennäisesti paremmin kuin egr tukittuna... selviskö?
                        tää on väin mun näkemys asiaan mutta voin olla kyllä aivan helvetin väärässäkin!!
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • Vilikki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 6309
                          • Raahe

                          #42
                          onkos kukaan kokeillut sitä imm mittarin / anturin puhdistus spreitä? Ainakin mamman nissanissa on se antura sellainen "peili mallinen" ja siihen peiliin kertyy töhkää ja hapettumaa niin ollaan mietitty että jos kokeilisi sitä puhdistus ainetta joka on juuri tuohon tarkoitukseen. Onkos jollakin kokemusta tuosta?
                          BMW e36 316i Turbo Compact

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎