Auto on bmw 645i vm. 2004. Auto seisoi pihalla käyttämättömänä pari kuukautta. Taisi akkukin tuossa välissä tyhjentyä.
Kun auto saatiin käyntiin paloi mittaristossa varoitusvalo ja näytöllä teksti active steering fault.
Vikakoodit on luettu istalla ja auto antaa seuraavia vikakoodeja:
290A DME: Active Front Steering torque
S0058 No communication with: Active steering
A548 Message (Active Steering, 0x1FC) faulty, receiver kombi, transmitter AFS
D535D No message (active steering, 0X1FC)
Vikakoodit ei poistu nollaamalla. Steering angle sensor on kalibroitu istalla mutta ei vaikutusta.
Purin aktiiviohjauksen ohjainlaitteen apukuljettajan puoleisen lattiamaton alta. Ohjainlaite oli pinnasta märkä, ja runko/ruuvit hapettuneita. Liittimet näytti kuitenkin ok ja avasin ohjainlaitteen ja sieltä näytti olevan myös ok.
Missä vika voisi olla? Onko ohjainlaite hajonnut vai pitääkö hammastanko uusia? Liitteenä kuvia kastuneesta ohjainlaitteesta.
Kun auto saatiin käyntiin paloi mittaristossa varoitusvalo ja näytöllä teksti active steering fault.
Vikakoodit on luettu istalla ja auto antaa seuraavia vikakoodeja:
290A DME: Active Front Steering torque
S0058 No communication with: Active steering
A548 Message (Active Steering, 0x1FC) faulty, receiver kombi, transmitter AFS
D535D No message (active steering, 0X1FC)
Vikakoodit ei poistu nollaamalla. Steering angle sensor on kalibroitu istalla mutta ei vaikutusta.
Purin aktiiviohjauksen ohjainlaitteen apukuljettajan puoleisen lattiamaton alta. Ohjainlaite oli pinnasta märkä, ja runko/ruuvit hapettuneita. Liittimet näytti kuitenkin ok ja avasin ohjainlaitteen ja sieltä näytti olevan myös ok.
Missä vika voisi olla? Onko ohjainlaite hajonnut vai pitääkö hammastanko uusia? Liitteenä kuvia kastuneesta ohjainlaitteesta.
Comment