Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 idrive uudelleenkäynnistää itseään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wiikki
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 76
    • Kirkkonummi

    E60 idrive uudelleenkäynnistää itseään

    Moi
    Vanha ja luotettava sotaratsuni 535d vm 2005 on vihdoin kehittänyt itseensä ensimmäisen ikävän vian. Kun auton käynnistää, idriven ruudulle tulee normaalisti BMW teksti, mutta hyvin lyhyen ajan päästä ruutu menee pimeäksi ja käynnistyminen alkaa uudestaan.

    Välillä systeemi pääsee käynnistymään loppuun asti, mutta enimmäkseen ollaan tuossa reboot loopissa.

    Olen lukenut kansainvälisiltä foorumeilta, että vika on jossain takaluukussa sijaitsevassa moduulissa. Tietysti nämä moduulit ovat kalliita, jos niitä Bemarilta lähtee ostamaan. Mitä muita vaihtoehtoja on? Onko foorumilla ketään, joka osaisi sellaisen kunnostaa? Tai toinen vaihtoehto tietysti on tunnistaa jollain keinolla mikä yksikkö on kyseessä ja lähteä etsimään sellaista romiksilta.

    Mitä suosittelette?
    Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
    Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Jos autossa on puhelinvarusteet/SOS niin ota irti virtaliitin laitteesta, joka sijaitsee takakontissa ja koita uudestaan, jos ongelma jatkuu silloin vika on CCC-yksikössä.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • wiikki
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 76
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Jos autossa on puhelinvarusteet/SOS niin ota irti virtaliitin laitteesta, joka sijaitsee takakontissa ja koita uudestaan, jos ongelma jatkuu silloin vika on CCC-yksikössä.
      Autossa on puhelinvarustus ja vararenkaan alta löytyi laite, jonka kyljessä lukee MPM. Kun irrotin sen piuhoista, koko iDrive on pimeänä.

      Mitä tämä tarkoittaa?

      edit: vettä ei ole päässyt MPM:n läheisyyteen, vaan kaikki on ihan kuivana.
      Last edited by wiikki; 17-04-2018, 17:41.
      Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
      Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1328
        • Liminka

        #4
        Originally posted by wiikki View Post
        Autossa on puhelinvarustus ja vararenkaan alta löytyi laite, jonka kyljessä lukee MPM. Kun irrotin sen piuhoista, koko iDrive on pimeänä.

        Mitä tämä tarkoittaa?

        edit: vettä ei ole päässyt MPM:n läheisyyteen, vaan kaikki on ihan kuivana.
        Mpm on micro power module, älä nyt sitä ota orti.
        Tcu löytyy vasemmalta puolen kontista pyöränkotelon kohdalta.
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • wiikki
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 76
          • Kirkkonummi

          #5
          Originally posted by vekkuli View Post
          Mpm on micro power module, älä nyt sitä ota orti.
          Tcu löytyy vasemmalta puolen kontista pyöränkotelon kohdalta.
          Jaahans, kiitos vinkistä...

          Nyt on TCU irti ja MPM takaisin kiinni. Ongelma jatkuu kuten ennenkin, eli boottiluuppi pyörii. Mitä seuraavaksi?

          Kiitos jo etukäteen avusta.
          Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
          Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #6
            Ccc vaihtoon eli tilalle lci malli tai cic.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • wiikki
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 76
              • Kirkkonummi

              #7
              Originally posted by buksin-1 View Post
              Ccc vaihtoon eli tilalle lci malli tai cic.
              Mistä vaihdokki kannattaisi hankkia? Haulla niitä näyttäisi löytyvän ebaystä. Onko parempia vaihtoehtoja? Ja mitä etua saa noista uudemmista versioista?
              Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
              Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by wiikki View Post
                Mistä vaihdokki kannattaisi hankkia? Haulla niitä näyttäisi löytyvän ebaystä. Onko parempia vaihtoehtoja? Ja mitä etua saa noista uudemmista versioista?
                Laitan pm
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • enins
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 513
                  • Rauma

                  #9
                  Originally posted by wiikki View Post
                  Jaahans, kiitos vinkistä...

                  Nyt on TCU irti ja MPM takaisin kiinni. Ongelma jatkuu kuten ennenkin, eli boottiluuppi pyörii. Mitä seuraavaksi?

                  Kiitos jo etukäteen avusta.
                  Älä ainakaan käytettyä CCC:tä osta. Vajaalla 300 ekellä saat sen korjattua vuoden takuulla.
                  BMW CCC iDrive repair for all faults. CCC head unit reboots, freezes on BMW logo or works only occasionally ? The fan stays on and the iDrive drains the battery ? We fix it.


                  Pari CCC:tä käyttänyt tuolla ja ei voi kuin kehua.
                  Autokalusto: 320d f30

                  Comment

                  • wiikki
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 76
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by enins View Post
                    Älä ainakaan käytettyä CCC:tä osta. Vajaalla 300 ekellä saat sen korjattua vuoden takuulla.
                    BMW CCC iDrive repair for all faults. CCC head unit reboots, freezes on BMW logo or works only occasionally ? The fan stays on and the iDrive drains the battery ? We fix it.


                    Pari CCC:tä käyttänyt tuolla ja ei voi kuin kehua.
                    OK, kiitos vinkistä.
                    Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                    Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                    Comment

                    • wiikki
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 76
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Lähetin vanhan yksikön Mura Car Accessoriesille ja rastitin myös AUX inputin aktivoimisen listalta. Korjaus maksoi 200€, lähetys sinne 36€, takaisin 36€ ja AUX aktivointi 20€. Eli lähes kolmesataa kuluu operaatioon. Jos palveluun ei kuuluisi vuoden takuuta, en olisi varmaan ostanut.

                      AUX input varten pitää ostaa kaapeli, ilmeisesti tällainen: https://www.ebay.com/itm/AUX-Auxilia...its=Make%3ABMW

                      Löytyisikö noita kaapeleita kohtuuhintaan Suomesta?
                      Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                      Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎