Moro! Kiinnostais tietää bensa bemarin lastutuksesta. Elikkäs moottorina N52B25, saako ohjelamasta järkevää hyötyä tuleeko voimaa lisää laskeeko kulutus jne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bensakoneen ohjelmointi
Collapse
X
-
Vapaastihengittävään ei paljon lastulla tule. Ehkä käyttöalue laajenee ja muutamia hevosvoimia lisää. Extreme bmw luokassa saavat moottorinohjauksella huhujen mukaan 192hv -> 200..210hv. Luulen että +20hv on lähellä maksimia peltipakosarjan ja ilmanoton muokkauksen jälkeen.
Kauheasti en maksaisi lastutuksesta vaparikoneeseen.
-
-
Mä tein omaan 325i imusarjan vaihdon ja softan päivityksen = 330i ja voin suositella..Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Oli sen tason avaus että jäin sanattomaksi :think Olisiko foorumin moderaattoreilla tähän mitään kantaa?
Ps. Kysymykset on sellaisia joihin vastaukset on tyyliin ei, ehkä, eiLast edited by Vauhtivaunu; 20-05-2018, 23:23.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostOli sen tason avaus että jäin sanattomaksi :think Olisiko foorumin moderaattoreilla tähän mitään kantaa?
Ps. Kysymykset on sellaisia joihin vastaukset on tyyliin ei, ehkä, ei
Comment
-
-
saako ohjelamasta järkevää hyötyä tuleeko voimaa lisää laskeeko kulutus jne?Last edited by T3; 21-05-2018, 10:19..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Hyvin asiallinen kysymys aloittajalta.
Nykyään esimerkiksi e9x korin 325i pelkällä ohjelmoinnilla ja imusarjan vaihdolla ilmeisesti vastaa tehoilta 330i. Eli ei se automaattisesti ole turhaa ohjelmoida bensaa. Myöskin M mallit ovat ohjelmoinnista piristyneet (evolve).
Mutta pääsääntö taitaa olla että ei vapari oikein pelkällä ohjelmoinnilla muutu suuntaan tai toiseen (kulutuksen tai tehon mennessä parempaan suuntaan). Vaatii myös osia vaihdettavaksi.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
N52 ja N53 menny raskaasti sekaisin edellä...
N52 on 2,5l ja N53 on 3,0l ja siis N53 on tämä josta saa ohjelmalla voimaa.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Boiga View PostHyvin asiallinen kysymys aloittajalta.
Nykyään esimerkiksi e9x korin 325i pelkällä ohjelmoinnilla ja imusarjan vaihdolla ilmeisesti vastaa tehoilta 330i. Eli ei se automaattisesti ole turhaa ohjelmoida bensaa. Myöskin M mallit ovat ohjelmoinnista piristyneet (evolve).
Mutta pääsääntö taitaa olla että ei vapari oikein pelkällä ohjelmoinnilla muutu suuntaan tai toiseen (kulutuksen tai tehon mennessä parempaan suuntaan). Vaatii myös osia vaihdettavaksi.
Pelkällä ohjelmoinnilla(ilman 330i imusarjaa) saa x25i N53 koneesta tuntuvasti tehoa lisää. Samassa dynossa mitattu 330i ja ohjelmoitu 325i ja huipputehossa taisi olla 3hv eroa.
Kulutus ei laskenut ohjelmoinnin myötä 325i N53:ssa. Eikä se sitä tehnyt edes N47:n kohdalla :think
Comment
-
-
Kysymys koskien e60 523i ja 525i moottoreita eli:
523i N53-B25A 140kw
525i N53-B25A 160kw
Kyseessä on siis täsmälleen sama moottori, mutta ilmeisesti tuo 140kw versio on aliviritetty ohjelmallisesti? Saako nuo puuttuvat 20kw helposti tuohon, vai saako lainkaan? Mulla on auton vaihto edessä ja pari hyvää ehdokasta on ollut 523:n aliviritetyllä motilla ja auton kriteeri on kuitenkin vähintään 160kw teho. Myös pari yksilöä on toki löytynyt 3.0l moottorilla.E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
-
Originally posted by PacoCrunz View PostKysymys koskien e60 523i ja 525i moottoreita eli:
523i N53-B25A 140kw
525i N53-B25A 160kw
Kyseessä on siis täsmälleen sama moottori, mutta ilmeisesti tuo 140kw versio on aliviritetty ohjelmallisesti?
N53 engine is not the best choice for tuning. The only way to increase the level of power is to use additional firmware and ECU along with performance exhaust system. Such modifications will make it possible to add extra 10-15 HP as well as improve sound effects when the engine is operating.
Comment
-
Comment