Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensakoneen ohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JS1234
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 23
    • Pohjanmaa

    Bensakoneen ohjelmointi

    Moro! Kiinnostais tietää bensa bemarin lastutuksesta. Elikkäs moottorina N52B25, saako ohjelamasta järkevää hyötyä tuleeko voimaa lisää laskeeko kulutus jne?
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Vapaastihengittävään ei paljon lastulla tule. Ehkä käyttöalue laajenee ja muutamia hevosvoimia lisää. Extreme bmw luokassa saavat moottorinohjauksella huhujen mukaan 192hv -> 200..210hv. Luulen että +20hv on lähellä maksimia peltipakosarjan ja ilmanoton muokkauksen jälkeen.

    Kauheasti en maksaisi lastutuksesta vaparikoneeseen.

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5202
      • Stadi

      #3
      Mä tein omaan 325i imusarjan vaihdon ja softan päivityksen = 330i ja voin suositella..
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Oli sen tason avaus että jäin sanattomaksi :think Olisiko foorumin moderaattoreilla tähän mitään kantaa?

        Ps. Kysymykset on sellaisia joihin vastaukset on tyyliin ei, ehkä, ei
        Last edited by Vauhtivaunu; 20-05-2018, 23:23.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Originally posted by mikkod View Post
          Mä tein omaan 325i imusarjan vaihdon ja softan päivityksen = 330i ja voin suositella..
          Vastaako 325 ja 330 toisiaan muilta osin täysin, ei eroa nokissa yms. ?

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
            Oli sen tason avaus että jäin sanattomaksi :think Olisiko foorumin moderaattoreilla tähän mitään kantaa?

            Ps. Kysymykset on sellaisia joihin vastaukset on tyyliin ei, ehkä, ei
            Rupee taso valumaan facebookin BMW kysely ja vinkkiryhmän tasolle...
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              saako ohjelamasta järkevää hyötyä tuleeko voimaa lisää laskeeko kulutus jne?
              Minun mielestäni tämä kysymys oli ihan asiallinen. Ellei kysyjä tiedä, hän esittää asioihinsa kysymykset. Tässä ne on esitetty yksinkertaisesti, selkeästi ja asiallisesti. Toivottavasti tästä eteenpäin saadaan myös asiallisia vastauksia.
              Last edited by T3; 21-05-2018, 10:19.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                No eiköhän tämmöisenkin kysymyksen olisi voinut esittää jo lukuisiin olemassa oleviin topikkeihin, eikä tehdä jokaisesta uutta...
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Boiga
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 1773
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Hyvin asiallinen kysymys aloittajalta.

                  Nykyään esimerkiksi e9x korin 325i pelkällä ohjelmoinnilla ja imusarjan vaihdolla ilmeisesti vastaa tehoilta 330i. Eli ei se automaattisesti ole turhaa ohjelmoida bensaa. Myöskin M mallit ovat ohjelmoinnista piristyneet (evolve).

                  Mutta pääsääntö taitaa olla että ei vapari oikein pelkällä ohjelmoinnilla muutu suuntaan tai toiseen (kulutuksen tai tehon mennessä parempaan suuntaan). Vaatii myös osia vaihdettavaksi.
                  Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3844
                    • Nokia

                    #10
                    N52 ja N53 menny raskaasti sekaisin edellä...

                    N52 on 2,5l ja N53 on 3,0l ja siis N53 on tämä josta saa ohjelmalla voimaa.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      #11
                      Originally posted by Boiga View Post
                      Hyvin asiallinen kysymys aloittajalta.

                      Nykyään esimerkiksi e9x korin 325i pelkällä ohjelmoinnilla ja imusarjan vaihdolla ilmeisesti vastaa tehoilta 330i. Eli ei se automaattisesti ole turhaa ohjelmoida bensaa. Myöskin M mallit ovat ohjelmoinnista piristyneet (evolve).

                      Mutta pääsääntö taitaa olla että ei vapari oikein pelkällä ohjelmoinnilla muutu suuntaan tai toiseen (kulutuksen tai tehon mennessä parempaan suuntaan). Vaatii myös osia vaihdettavaksi.
                      Juuri näin

                      Pelkällä ohjelmoinnilla(ilman 330i imusarjaa) saa x25i N53 koneesta tuntuvasti tehoa lisää. Samassa dynossa mitattu 330i ja ohjelmoitu 325i ja huipputehossa taisi olla 3hv eroa.

                      Kulutus ei laskenut ohjelmoinnin myötä 325i N53:ssa. Eikä se sitä tehnyt edes N47:n kohdalla :think

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        #12
                        Originally posted by Tomi T View Post
                        N52 ja N53 menny raskaasti sekaisin edellä...

                        N52 on 2,5l ja N53 on 3,0l ja siis N53 on tämä josta saa ohjelmalla voimaa.
                        Eikai ne sekaisin ole mennyt, mutta N52:sta ei juurikaan saa tehoa pelkällä ohjelmoinnilla.

                        Comment

                        • PacoCrunz
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 82
                          • Vantaa

                          #13
                          Kysymys koskien e60 523i ja 525i moottoreita eli:

                          523i N53-B25A 140kw
                          525i N53-B25A 160kw

                          Kyseessä on siis täsmälleen sama moottori, mutta ilmeisesti tuo 140kw versio on aliviritetty ohjelmallisesti? Saako nuo puuttuvat 20kw helposti tuohon, vai saako lainkaan? Mulla on auton vaihto edessä ja pari hyvää ehdokasta on ollut 523:n aliviritetyllä motilla ja auton kriteeri on kuitenkin vähintään 160kw teho. Myös pari yksilöä on toki löytynyt 3.0l moottorilla.
                          E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                          Ex: E39 520i Sedan -99'

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7535
                            • Kotona

                            #14
                            Originally posted by PacoCrunz View Post
                            Kysymys koskien e60 523i ja 525i moottoreita eli:

                            523i N53-B25A 140kw
                            525i N53-B25A 160kw

                            Kyseessä on siis täsmälleen sama moottori, mutta ilmeisesti tuo 140kw versio on aliviritetty ohjelmallisesti?
                            Lohko voi olla sama mutta muistaakseni siellä on eroja mm. imusarjassa, suuttimissa ja muuallakin

                            N53 engine is not the best choice for tuning. The only way to increase the level of power is to use additional firmware and ECU along with performance exhaust system. Such modifications will make it possible to add extra 10-15 HP as well as improve sound effects when the engine is operating.
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                            -

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #15
                              En haulla löytänyt sopivampaa ketjua.

                              Edit. Ei ollut aiheeseen sopiva, niin poistettu.
                              Last edited by bemmeri; 24-04-2021, 07:22.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎