Yritin projektimielessä asentaa uudempaa valomoduulia 3/1995 valmistetun vanhan valomoduulin tilalle. Sähköisesti homma oli aika helppo, CCM:n ja LM:n yhden liittimen johdot pinneineen irti ja takaisin uuden valomoduulin 54-pinniseen liittimeen oikeille paikoille. Lisäksi yksi syöttöjohto piti vetää jarrupolkimen kytkimeltä.
Ongelmana on nyt LCM:n koodaaminen autoon. BMW Scanner löytää kyllä uuden valomoduulin ja saan kirjoitettua VIN/matkamittarin uusiksi sekä muuttamaan sieltä koodauksia. Koska uusi LCM4 on E53 X5:stä niin vilkut ja pitkät eivät toimi niiden ohjauksen ollessa korien välillä erilainen. Real OEM:stä katsoin että moduuli olisi sopiva myös E39:iin, joten kuvittelin että vilkut ja pitkät saisi koodaamalla kuntoon. Progman SSS uuden LM:n asennus meni läpi, mutta ei auttanut mitään. NCS Expert ei toimi, koska olettaa autossa edelleen olevan LM + CCM kombon, johtuuko tämä vanhasta ZCS:stä? uuden LCM:n coding index on BMW scannerin mukaan 22.
Hyviä vinkkejä kuinka jatkaa tästä eteenpäin? Etsinkö 1996-2001 E38 valomoduulin? Vaihdanko vanhat romut takaisin?
Ongelmana on nyt LCM:n koodaaminen autoon. BMW Scanner löytää kyllä uuden valomoduulin ja saan kirjoitettua VIN/matkamittarin uusiksi sekä muuttamaan sieltä koodauksia. Koska uusi LCM4 on E53 X5:stä niin vilkut ja pitkät eivät toimi niiden ohjauksen ollessa korien välillä erilainen. Real OEM:stä katsoin että moduuli olisi sopiva myös E39:iin, joten kuvittelin että vilkut ja pitkät saisi koodaamalla kuntoon. Progman SSS uuden LM:n asennus meni läpi, mutta ei auttanut mitään. NCS Expert ei toimi, koska olettaa autossa edelleen olevan LM + CCM kombon, johtuuko tämä vanhasta ZCS:stä? uuden LCM:n coding index on BMW scannerin mukaan 22.
Hyviä vinkkejä kuinka jatkaa tästä eteenpäin? Etsinkö 1996-2001 E38 valomoduulin? Vaihdanko vanhat romut takaisin?
Comment