Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38: LM -> LCM4 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni666
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 168
    • Kotka

    E38: LM -> LCM4 ongelma

    Yritin projektimielessä asentaa uudempaa valomoduulia 3/1995 valmistetun vanhan valomoduulin tilalle. Sähköisesti homma oli aika helppo, CCM:n ja LM:n yhden liittimen johdot pinneineen irti ja takaisin uuden valomoduulin 54-pinniseen liittimeen oikeille paikoille. Lisäksi yksi syöttöjohto piti vetää jarrupolkimen kytkimeltä.


    Ongelmana on nyt LCM:n koodaaminen autoon. BMW Scanner löytää kyllä uuden valomoduulin ja saan kirjoitettua VIN/matkamittarin uusiksi sekä muuttamaan sieltä koodauksia. Koska uusi LCM4 on E53 X5:stä niin vilkut ja pitkät eivät toimi niiden ohjauksen ollessa korien välillä erilainen. Real OEM:stä katsoin että moduuli olisi sopiva myös E39:iin, joten kuvittelin että vilkut ja pitkät saisi koodaamalla kuntoon. Progman SSS uuden LM:n asennus meni läpi, mutta ei auttanut mitään. NCS Expert ei toimi, koska olettaa autossa edelleen olevan LM + CCM kombon, johtuuko tämä vanhasta ZCS:stä? uuden LCM:n coding index on BMW scannerin mukaan 22.



    Hyviä vinkkejä kuinka jatkaa tästä eteenpäin? Etsinkö 1996-2001 E38 valomoduulin? Vaihdanko vanhat romut takaisin?
    1995 E38 740iAL
    1994 E38 740iA
    2004 E61 530d touring
    1989 Nissan 200SX S13
    1981 Datsun Sunny B310
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Doni666 View Post
    Yritin projektimielessä asentaa uudempaa valomoduulia 3/1995 valmistetun vanhan valomoduulin tilalle. Sähköisesti homma oli aika helppo, CCM:n ja LM:n yhden liittimen johdot pinneineen irti ja takaisin uuden valomoduulin 54-pinniseen liittimeen oikeille paikoille. Lisäksi yksi syöttöjohto piti vetää jarrupolkimen kytkimeltä.


    Ongelmana on nyt LCM:n koodaaminen autoon. BMW Scanner löytää kyllä uuden valomoduulin ja saan kirjoitettua VIN/matkamittarin uusiksi sekä muuttamaan sieltä koodauksia. Koska uusi LCM4 on E53 X5:stä niin vilkut ja pitkät eivät toimi niiden ohjauksen ollessa korien välillä erilainen. Real OEM:stä katsoin että moduuli olisi sopiva myös E39:iin, joten kuvittelin että vilkut ja pitkät saisi koodaamalla kuntoon. Progman SSS uuden LM:n asennus meni läpi, mutta ei auttanut mitään. NCS Expert ei toimi, koska olettaa autossa edelleen olevan LM + CCM kombon, johtuuko tämä vanhasta ZCS:stä? uuden LCM:n coding index on BMW scannerin mukaan 22.



    Hyviä vinkkejä kuinka jatkaa tästä eteenpäin? Etsinkö 1996-2001 E38 valomoduulin? Vaihdanko vanhat romut takaisin?
    Mulla on ihan sama homma mutta kun moduuli tuli e39:stä niin se toimii joinkuin oikein ilman koodaamistakin.. Pitäisi muokata ZCS käsin jotta saisi varustelistalta pois vanhat LM ja CCM ja tilalle LCM.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Doni666
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 168
      • Kotka

      #3
      Jep, eli ZCS pitäisi saada kirjoitettua uusiksi. Olisiko jollain uudemman E38:n omistajalla antaa vaikka yv:llä gm, sa ja vn numerot?
      1995 E38 740iAL
      1994 E38 740iA
      2004 E61 530d touring
      1989 Nissan 200SX S13
      1981 Datsun Sunny B310

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Tämä oli viimeinen ZCS:stä löytyvä LCM:ään liittyvä muutos.

        LCM8 V0998 00000000 0000000000000000 0800000000 1 LCM_CI_18 //Serie ab 09/98, Ersatz rückwirkend bis 09/95

        Tuo CI.18 LCM3 on päätoiminnoiltaan identtinen LCM4 kanssa. Eli kokeile lisätä VN:n toisen bitin kohdalle 8, tallenna muutos ja koodaa modulit.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Doni666
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 168
          • Kotka

          #5
          Kiitos Clavurion! Tuolla lisäyksellä sain LCM:n näkymään NCS Expertissä ja sain vaihdettua moduulin parametrit E53 -> E39. Nyt toimii pitkät, vilkut, saattovalot jne kuten pitääkin.
          1995 E38 740iAL
          1994 E38 740iA
          2004 E61 530d touring
          1989 Nissan 200SX S13
          1981 Datsun Sunny B310

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎