Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä remmiahdin suosituin / "paras"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    mikä remmiahdin suosituin / "paras"

    ei tietenkään tarvi puuttuua tyyppiin/kokoon, mutta lähinnä eri valmistajien mallit, että mikä on suosituin ja toimiva ratkaisu?

    jos tietoja hyvistä ja huonoista puolista, niin saa kertoa.

    talvella olis pieni projekti alkamassa, mikäli rahkeet riitää =)
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • kake
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 590
    • Kerava

    #2
    Rotrexin remmiahtimet on ainakin hyviä. Niissä on oma öljynkierto
    ja säiliö, eli ei tarvii haarotella mistään koneen kyljestä.
    Pieni kokokin on etu. Lähdöt on normaalit putkilähdöt, ei
    tarvitse rakentaa mitään laippoja.
    Last edited by kake; 20-10-2007, 18:54.
    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Jos suosituinta/käytetyintä kysytään, niin nehän ovat GMC 4/71 ja 6/71 pohjaiset "pumput"...

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Hemi
        Jos suosituinta/käytetyintä kysytään, niin nehän ovat GMC 4/71 ja 6/71 pohjaiset "pumput"...
        Aivan...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Hemi
          Jos suosituinta/käytetyintä kysytään, niin nehän ovat GMC 4/71 ja 6/71 pohjaiset "pumput"...
          Suosituin, mutta ei varmasti ainakaan hyötysuhteeltaan paras.

          Rotrex on varmasti hyvä, mutta maksaa aika paljon. Lysholmit ovat hinnaltaan edullisempia, mutta ainakin mainospuheiden mukaan teknisesti hyvin kehittyneitä.

          Eatoneita saa puolestaa käytettynä kohtuuhinnoilla, joka tekee niistä varteenotettavan vaihtoehdon.
          E39 520iA -02

          Comment

          • astro76
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 222
            • Keuruu

            #6
            Onkos noissa remmiehtimissa sama homma kun turboissa - eli pitää muutoskatsastaa, kenties muuttaa muutakin tekniikkaa eikä käytännössä ole järkeä vähäpäästöiseksi merkittyyn E36:een asennella?
            Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              Eatonista lähtee hieno ääni.

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by astro76
                Onkos noissa remmiehtimissa sama homma kun turboissa - eli pitää muutoskatsastaa, kenties muuttaa muutakin tekniikkaa eikä käytännössä ole järkeä vähäpäästöiseksi merkittyyn E36:een asennella?
                Tavoitehan on ihan sama kuin turbon kanssa, mutta toteutus hieman erilainen. Lailliseksi saamiseksi pätee siis samat hommat kuin turboissa ja kaikessa muussakin virittämisessä.
                E39 520iA -02

                Comment

                • astro76
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 222
                  • Keuruu

                  #9
                  Originally posted by Sickness
                  Tavoitehan on ihan sama kuin turbon kanssa, mutta toteutus hieman erilainen. Lailliseksi saamiseksi pätee siis samat hommat kuin turboissa ja kaikessa muussakin virittämisessä.
                  Ok. Kiitos tiedosta - näissä asioissa olen vielä vähän noviisi mutta kysymällähän nää selviää...
                  Driving fast is awesome, driving a bimmer... ultimate!

                  http://www.btcf.fi/showcar.php?id=518

                  Comment

                  • e24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 628

                    #10
                    eaton ja rotrex on tuttuja merkkejä kumpaakin on kuolannut, mutta ei vielä tiiä, että kumman puoleen kääntyisi.

                    halpaa lystiä ko rojekti ei tule olemaan mutta miehen täytyy tehdä mitä miehen täytyy tehdä...
                    käyttis Honda CR-v
                    .... MR2
                    ----------------------------
                    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by e24
                      eaton ja rotrex on tuttuja merkkejä kumpaakin on kuolannut, mutta ei vielä tiiä, että kumman puoleen kääntyisi.

                      halpaa lystiä ko rojekti ei tule olemaan mutta miehen täytyy tehdä mitä miehen täytyy tehdä...
                      Eatoneita liikkuu hintaluokassa 400€ ylöspäin käytettynä (Suomessa), Rotrexeja taitaa harvemmin edes olla käytettynä tarjolla...
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by astro76
                        Onkos noissa remmiehtimissa sama homma kun turboissa - eli pitää muutoskatsastaa, kenties muuttaa muutakin tekniikkaa eikä käytännössä ole järkeä vähäpäästöiseksi merkittyyn E36:een asennella?
                        ahdettu, kun ahdettu.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • e24
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 628

                          #13
                          Originally posted by Sickness
                          Eatoneita liikkuu hintaluokassa 400€ ylöspäin käytettynä (Suomessa), Rotrexeja taitaa harvemmin edes olla käytettynä tarjolla...


                          mistä muuten löysit eatonia käytettynä.
                          taitais itselle olla toi eaton M90 sopiva tai juuri ja juuri toi M62 mut isompi mielummin
                          tai sit toi rotrex c38-61

                          onko muuten remmien suhteen kuinka oleellinen muutos jo pistää coolerin. ainahan se parempi on, mutta turboissahan se on tärkeempi kapistus.

                          tuolla yhessä topicissa oli puhetta remmistä ahtopaineiden noususta yms, mutta oliko nyt niin, että remmillä ahdot on lähes vakiot, eli suhinaventtiilit ovat lähes hyödyttömiä ja tarpeettomia vai nouseeko tuosssa sittenkin ahdot kierroksien kavuttua korkeemmiksi?
                          käyttis Honda CR-v
                          .... MR2
                          ----------------------------
                          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                          Comment

                          • Nacno
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 511

                            #14
                            vortech v1 tai v2

                            Comment

                            • turbobliz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1002
                              • e-suomi

                              #15
                              Teknisesti ylivoimaisesti paras on Lysholm-tyyppinen ruuvikompressori (esim Lysholm, Whipple tai Autorotor), joka tuottaa suht lineaarisesti ahtoa ja hyötysuhde on korkea. Keskipakoahdin, kuten Vortech ja Rotrex ovat yläpäässä samalla viivalla, mutta toimintaperiaatteen vuoksi alapäästä puuttuu puhti. Rootsit, kuten Eaton yms vispilät toimivat myös suht lineaarisesti kierrosnopeuden/ahdon suhteen, mutta hyötysuhde on pienempi. Noissa uudemmissa toki lapoja on kierretty, jolla saavutetaan parempi toiminta.

                              Eli ruuviahdin vaan kylkeen, jos perse kestää. Eivät nuo muutkaan vispilät toki halpoja ole, paitti nuo Eatonit, mitä on liikenteessä paljon.

                              Dumppia noiden kanssa tulee käyttää, mikäli kaasuläppä on painepuolella. Läppää voi käyttää myös imupuolella jos se on tarpeeksi suuri, ettei kurista ahdinta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎