Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä remmiahdin suosituin / "paras"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3059
    • Suomi

    #31
    Toyotan CT ahtimet speksit löytyy muistaakseni autospeed:in sivuilta ausseista...muistaakseni vastaa kooltaan jotain eaton m62.
    Last edited by Suutari; 23-09-2005, 12:40.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      #32
      hyötysuhteista ilmoitetaan yleensä terminen,volymetrinen ja adiabaattinen (kokonaishyötysuhde).

      Tuo adiabaattinen hyötysuhde kertoo sen oikean hyötysuhteen.

      Ja villiä on myös se miten paljon Ruuviahtimia kehutaan niitten ylivoimaisten hyötysuhteiden johdosta. kuitenkin nykyaikaisella roots:illa päästään lähes samoihin imuilman lämpötiloihin kuin vastaavilla ruuveillakin. ainut ero on se että ruuvi tuottaa vielä enemmän ilmaa alakierroksilla(parempi terminen hyötysuhde eli ei lämmitä ilmaa niin paljon pumpatessan/puristaessaan sitä) ja ne on yleensä myös isompia tilavuudeltaan joten riittää pitemmälle...

      Suurin nykyaikainen roots on tällä hetkellä 1.8L kierrostilavuudelataan ja se on eatonin M112 jota käytetään myös ford lightnig:eissa tms. isoissa kaseissa ja jaguaarin 4.0L v( koneessa.
      tuo vastaa jotain pienintä ruuviahdinta kierrostilavuudeltaan sillä ruuvikompurat lähtevät jostain 1.3L ja päätyvät tuonne 3.3L kierrostilavuuksiin sisäisen puristuksen ollessa jotain n . 0.35% luokkaa....

      Huonoin vaihtoehto vastoin luuloa remmiksi on nimenomaan nykyään vitunmoisen tuning arvon saanut keskipakotyyppinen remmi sen helpon asennattavuuden tms. vuoksi. Roots/ruuvi hakkaa menne tullen tuommosen keskipakoahitmen ja se käyttäytyy jopa huonommin kuin hyvin mitoitettu turbo. Kysehän on kuitenkin katu-uskottavuudesta ...LOL
      Last edited by Suutari; 23-09-2005, 12:41.
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • Guest's Avatar

        #33
        Menee vähän offtopikiksi mutta haaveissa olisi ahtaa tälläinen perus e36 318i. Minkälainen remmiahdin olisi sopivan kokoinen ja hyvä (lue edullinen). Vähäpäästöisyydestä ei ole ongelmaa. Miten kauheasti tälläinen projekti teettää työtä ???

        Comment

        • Ravermeister
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1508
          • Melkeen Turkkuses

          #34
          Originally posted by Slow_M3
          Mitäs siitä muuten seuraa jos nokalla sattuis olemaan remmi ja se EI olis papereissa? Lähtekö kilvet ja tuleeko minkälaista sakkoa ja ikävää?
          Montakos kertaa oot kuullu et kytät tutkii mitä konehuoneessa on? Eli kuhan pidät autos tien puolella ni tuskimpa alkavat vahtaamaan minkänäkösiä härveleitä siellä konehuoneessa on
          Tosin kun tempaset jonku kolarin ja tapat pari eläkeläistä, niin voivat vakuutusyhtiöstä evätä korvaukset kun hokaavat mitä pellin alla on... Ja sitten kaivataan jo sitä lottovoittoa
          -Turku Connection-
          HDJ80 4.2TD
          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

          Comment

          • samivaan
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 176

            #35
            Originally posted by Suutari
            Huonoin vaihtoehto vastoin luuloa remmiksi on nimenomaan nykyään vitunmoisen tuning arvon saanut keskipakotyyppinen remmi sen helpon asennattavuuden tms. vuoksi. Roots/ruuvi hakkaa menne tullen tuommosen keskipakoahitmen ja se käyttäytyy jopa huonommin kuin hyvin mitoitettu turbo. Kysehän on kuitenkin katu-uskottavuudesta ...LOL
            Ei kylläkään V8 Magazinen mittauksissa ollut huonoin. Samassa testissä oli turbo vs ruuvi vs keskipako. Kellä noita V8 lehtiä on enemmän, voisi kertoa artikkelin tarkemmin, siitä on kuukausia kun pikaisesti tuon yhteenvedon katsoin. Alle vuoden vanhassa lehdessä muistaakseni. Yllättävää oli se, että paljon "lesotettu" turbon "ilmainen" (ilmaista ei ole olemassakaan, muualla kuin ikiliikkujassa) tehonlisä (sitä kautta pienempi kulutus) ei näkynyt mittauksissa ylivoimaisuutena.

            Comment

            • Slow_M3
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 779

              #36
              Originally posted by Ravermeister
              Montakos kertaa oot kuullu et kytät tutkii mitä konehuoneessa on? Eli kuhan pidät autos tien puolella ni tuskimpa alkavat vahtaamaan minkänäkösiä härveleitä siellä konehuoneessa on
              Ei siitä välttämättä kiinni jäis mutta nyt kiinnostaiskin se että mikä sanktio siitä seuraa JOS jäis. Joku väitti että ne vertaa autoa johonkin aika summamutikassa ja tulis helkkarinmoiset verot.. joku kuulemma saanut jostain vehkeestä 200tmk mätkyt kun oli verrattu "vastaavaan" uuteen (eli siis tehoiltaan vastaavaan, tojota oli tojota verojen jälkeenkin ) Tää on niitä essonbaarijuttuja joten täältä varmaan löytyy joltain tarkempaa tietoa?

              Originally posted by Suutari

              Ja villiä on myös se miten paljon Ruuviahtimia kehutaan niitten ylivoimaisten hyötysuhteiden johdosta. kuitenkin nykyaikaisella roots:illa päästään lähes samoihin imuilman lämpötiloihin kuin vastaavilla ruuveillakin. ainut ero on se että ruuvi tuottaa vielä enemmän ilmaa alakierroksilla(parempi terminen hyötysuhde eli ei lämmitä ilmaa niin paljon pumpatessan/puristaessaan sitä) ja ne on yleensä myös isompia tilavuudeltaan joten riittää pitemmälle...

              Huonoin vaihtoehto vastoin luuloa remmiksi on nimenomaan nykyään vitunmoisen tuning arvon saanut keskipakotyyppinen remmi sen helpon asennattavuuden tms. vuoksi. Roots/ruuvi hakkaa menne tullen tuommosen keskipakoahitmen ja se käyttäytyy jopa huonommin kuin hyvin mitoitettu turbo.
              Ei sitä tuplaruuvia turhaan kehuta, itsehän tossa just perustelit miksi se on paras Etenkin tuotto matalilla kiekoilla on hieno ominaisuus auton ajettavuutta ajatellen. hintakin niissä on sitten vastaavasti aika suolainen joten budjettivalinta varmaan olis joku eaton-roots.

              Keskipakoahtimista taas esim ASA:n keskipakoahtimet ahtaa jo 2500 kiekasta ja 4500 kiekalla on jo täydet ahdot.. lisäksi niissä on saatavana kytkin joka irroittaa ahtimen alle tuon 2500 kiekan jolloin vehje ei turhaan pyöri kaupunkiajossa Merkeissä on eroja ja joku vortech taas antaa täydet ahdot vasta huippukiekoilla, ei oikeen käytännöllistä useimmissa tapauksissa.. Mutta niistäkin siis löytyy mahtavia ahtavia eikä kyse ole mistään turhasta street-krediitistä
              sigpic

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #37
                Originally posted by Suutari
                Hmm...tarjouksia eatonin m90 ahtimesta otetaan vastaan. ei kuitenkaan portattu, mutta saattaa jäädä ylimääräseksi tuossa syksyllä. 100% toiminta takuu kuului kauppaan sekä cooleri ja putkistot. Suomessa kampe on n. 15.9 tätä vuotta...varalle ostin itelle, mutta jos hinnasta päästään sopuun niin miksei sitä vois myydäkkin...
                Vanhempi malli ovaalilla imuaukolla ja riittää kevyesti n.350-400hp tehoihin tuotto. n.12-15psi paine vielä hyötysuhteen pysyessä kohtuullisena...

                pistin sulle privaa, mutta taisin pistää naurettavan tarjouksen, kun ei tullut mitään vastausta. millä hintahaarukoilla liikutaan jotta eaton vaihtais omistajaa?
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3059
                  • Suomi

                  #38
                  ei oo tullu perille....niin ja roots/ruuvit ahtaa aika paljon alempaa..ihan oikeasti...täydet ahdot jo siitä kun alkaa tuommonen asa ahtamaan ...ruuvilla vielä parempi hyötysuhde jne. alakierroksilla kun rootsilla ja ahtaa vielä rootsiakin alempaa.
                  Ja hakkaa keskipakoahtimen nimenomaan väännöissä alakierroksilla ja tasaisessa tehokäyrässä jne....näkyy muuten vastoin luuloa myös stripillä ...
                  Last edited by Suutari; 26-07-2005, 21:22.
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • e24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 628

                    #39
                    Originally posted by Suutari
                    ei oo tullu perille.....

                    kun ei priva tullut perille niin laitatko mulle privaan hinnan mitä sun pitäs saada jotta alkaisit ees keskusteleen

                    mul on yks eatin tiedossa ja ollut koneessa kii jolla ajettu 30 000km.
                    sen koppa vaan on valettu ajatellen nisukan konetta.
                    käyttis Honda CR-v
                    .... MR2
                    ----------------------------
                    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #40
                      entäs weiand? tuttu mad maxista
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3059
                        • Suomi

                        #41
                        Originally posted by machine_head
                        entäs weiand? tuttu mad maxista
                        roots..
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #42
                          Originally posted by Slow_M3
                          Ei siitä välttämättä kiinni jäis mutta nyt kiinnostaiskin se että mikä sanktio siitä seuraa JOS jäis. Joku väitti että ne vertaa autoa johonkin aika summamutikassa ja tulis helkkarinmoiset verot.. joku kuulemma saanut jostain vehkeestä 200tmk mätkyt kun oli verrattu "vastaavaan" uuteen (eli siis tehoiltaan vastaavaan, tojota oli tojota verojen jälkeenkin ) Tää on niitä essonbaarijuttuja joten täältä varmaan löytyy joltain tarkempaa tietoa?
                          Jaa, että siis tulis jotkut autoverot, jos kerran verotetulla autolla jäät kiinni remmin kanssa??? No ei kyllä todellakaan tollasta tapahdu En usko edes, että sakot ois kovat (joku sanktio puuttuvasta muutoskatsastuksesta tms.), mutta kolaritilanteessa vakuutusyhtiö varmasti eväisi kaikki korvaukset, eli omasta pussista menis.
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • phoenixx
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 126
                            • Sastamala

                            #43
                            Mikähän semmosen jutun todenperäsyys on kun olen kuullut että e36 olisi tänä vuonna tullut suomen markkinoille sellainen remmi ahdin jossa olisi valmiina jokin
                            e (?) hyväksyntä ettei sitä tarvisi käyttää tässä vtt päästömittauksessa?
                            Ford Mondeo 1.8 wagon

                            Edelliset autot:
                            Vw passat 2.8 v6 syncro -01
                            E90 318ia -06
                            Ford Focus mk2 wagon -06
                            E36 325 ci -93
                            Audi 80 -86

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎