Kyseessä olis -93 E36 325 cabriolet automaatti laatikolla ja nyt jos auto ei mene kaupaks ja sen pidän niin olis tarkotus vaihtaa automaatin tilalle manuaali (jos vaikka kuluttais vähän vähemmän....). Eli onko toi laatikon vaihto ihan bolt-on homma vai tarviiko vaihdella muitakin osia? Kumpi on arvokkaampi laatikko, manuaali vai tomaatti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laatikon vaihto?
Collapse
X
-
Originally posted by kallehKyseessä olis -93 E36 325 cabriolet automaatti laatikolla ja nyt jos auto ei mene kaupaks ja sen pidän niin olis tarkotus vaihtaa automaatin tilalle manuaali (jos vaikka kuluttais vähän vähemmän....). Eli onko toi laatikon vaihto ihan bolt-on homma vai tarviiko vaihdella muitakin osia? Kumpi on arvokkaampi laatikko, manuaali vai tomaatti?
Automaattilaatikko on kalliimpi ja se ei kyllä missään nimessä ole bolt-on tai se ei ainakaan tule toimimaan tuolla tavalla. Mutta ne jotka on sen tehny saa inffota mitä tulee tehdä. Ja jos joudut teettään sen vaihdon vielä niin suosittelen myymään tomaattiauton pois ja ostaan manuaalivehkeen tilalle. Ja kulutuksen kannalta vielä meinaat...huh huhLast edited by jam75; 14-07-2005, 20:16.
-
-
Originally posted by kallehKyseessä olis -93 E36 325 cabriolet automaatti laatikolla ja nyt jos auto ei mene kaupaks ja sen pidän niin olis tarkotus vaihtaa automaatin tilalle manuaali (jos vaikka kuluttais vähän vähemmän....). Eli onko toi laatikon vaihto ihan bolt-on homma vai tarviiko vaihdella muitakin osia? Kumpi on arvokkaampi laatikko, manuaali vai tomaatti?
Hullu! Pilaat hyvän auton... Ei taatusti pienennä kulutusta...
Comment
-
-
Eikös tomaatti kuluta jotain litran vähemmän kun manuaali, eli onko älyä?
EDIT: Siis tomaatti kuluttaa ENEMMÄN...Sori...
Last edited by Mikkomies84; 14-07-2005, 21:18.
Comment
-
-
Originally posted by kallehOk, kiitti. Minkälaisiin kulutuksiin ootte päässy automaatilla ns. normi kaupunkiajossa? Mulla se pyörii siellä 13-14,5 välillä. Sitä onko se paljon vai vähän en tiedä. Mutta jos tomaatti tosiaan kuluttaa vähemmän niin pysytään siinä.
Comment
-
-
Kyllä se tomaatti vähän enempi vie mut työ määrä manuaaliksi muuttamisessa on niin suuri et en kyllä näe mitään järkeä siinä.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by kallehOk, kiitti. Minkälaisiin kulutuksiin ootte päässy automaatilla ns. normi kaupunkiajossa? Mulla se pyörii siellä 13-14,5 välillä. Sitä onko se paljon vai vähän en tiedä. Mutta jos tomaatti tosiaan kuluttaa vähemmän niin pysytään siinä.
Comment
-
-
No ei tuo 8-9.5 matka-ajossa kovin normaalilta kuulosta. Ite laskin tarkan matka-ajokulutuksen vasta reissulla Suomen päästä päähän, ja tulos oli 6.95 litraa satasella. Auto on E36 325 -91 automaatti, siis vielä ilman Vanosta, ja keskinopeus aika tasan 100km/h. Mukaan mahtui vielä useampi kick-down -ohituskin.e90 330d -05
Comment
-
-
Manuaalin mukaan e36 325i kat
Polttoainekulutus DIN 70 030/1 ECE mukaan
90km/h l/100km 5vaih 7,0 autom. 6,3
120km/h l/100km 5vaih 8,4 autom. 7,7
kaupunkiajo l/100km 5vaih 13,2 autom. 13,8
Tiiä sit mikä on normaalia, voi riippua ihan mistä vain litran parin lisät...maasto, sää, renkaat/rengaspaineet, kuormitus, liikennetiheydestä ja -virrasta, ajotyyli jne jne. Tuskimpa vikaa kuitenkaan on jos vaikka kulutus onkin jotain vajaata 10litran luokkaa matka-ajossaki. Eli heittäkää jo se panikoiminen jos jollaki on menny 8.1 litraan ja sulla onkin menny 9.7litraan. Bemaristin ei pitäis desimittoja laskeskella15-20litran kulutukset on sit matka-ajossaki liikaa jos sit olet ajanu silmät kiinni keskittyen kokoajan höyhenen kevyeeseen kaasupoljinkosketukseen mutta jos olet kokoajan hivelly kickdown-nappulaa niin tuokin on ihan normaalia
Comment
-
-
Mä lainaan tällästä vanhaa Threadia (ei aina viitti uutta tehä)
Niin sellasta kysyisen että eli e30 m10b18 4v loota viisi vaihteiseen.
Eli jos jostain löytäisin saman ikäisestä ja koneisesta 5v laatikon niin minkälainen projekti olisi sitä alkaa vaihteleen? Ei varmaan ole aiva että vanha pois, uus tilalle ja pultit kiinni ja kovaa ajoaOnko mahdollista ja onko järkeä alkaa vaihtamaan? Turhat kommentit voi jättää pois eli "osta heti viisi vaihteinen" Joskus vähä meinaa tympiä toi 4vaihteella ajelu
e34 525ia -93
Comment
-
-
Originally posted by KanaDimmy View PostMä lainaan tällästä vanhaa Threadia (ei aina viitti uutta tehä)
Niin sellasta kysyisen että eli e30 m10b18 4v loota viisi vaihteiseen.
Eli jos jostain löytäisin saman ikäisestä ja koneisesta 5v laatikon niin minkälainen projekti olisi sitä alkaa vaihteleen? Ei varmaan ole aiva että vanha pois, uus tilalle ja pultit kiinni ja kovaa ajoaOnko mahdollista ja onko järkeä alkaa vaihtamaan? Turhat kommentit voi jättää pois eli "osta heti viisi vaihteinen" Joskus vähä meinaa tympiä toi 4vaihteella ajelu
Comment
-
Comment