Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumpiko tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    Kumpiko tekniikka?

    Nyt olis hieman tarkoituksena alkaa tuota e30 tekniikka puolta parantamaan. Vaihtoehtoina on m20b20 kutonen tai m10b18 nelonen (ruisku). m20b25 ei ole tällähetkellä vaihtoehto (kuitenkin olisitte jo ehdottamassa ). Nelos konehan ei kauks jää pikku kutosen suorituskyvystä ja on hieman taloudellisempi, etuna myös että kyseinen tekniikka löytyisi jo. Neloskonetta olisi tarkoitus piristää (kansi, nokka yms..) kun taas kutonen pitää vakiona. Nyt kaipaisin mielipiteitä, kun ite ei osaa oikein päättää
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Mikähän mahtaa olla lähtökohta?.. mutta kyllä itse kallistuisin tuon M20b20:n puoleen vaikkei se raketti olekaan
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #3
      Lähtökohtana on perus pirteä käyttöauto.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #4
        oma mielipide on, että pitäähän buimurissa nytr vähintään kutvonen olla.

        eli mielummin m20b20
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • Rudenorth
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 2415
          • Iisalmi

          #5
          Vielä kaipaisin lisää mielipiteitä!
          MB W204 C320 CDI
          Kawasaki Ninja ZX-7R

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #6
            Itsellä oli jokin aika sitten 320i, ja vaikka kaikki sellaista haukkuu ihan mopediksi, niin musta se oli yllättävän pirteä. Muuten vakio, mutta Walkerin 325i putki paikallaan. Vanhat autot on tietty yksilöitä, eli jos tossa oli sit ainakin alkuperäiset tehot tallella.

            M20B20 olis mun valinta, mutta jos toinen vaihtoehto olis 2-litrainen M10, niin sit vois mieli jo muuttua.


            Comment

            • hanzu12
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 112

              #7
              Laita ihmees se m20b20. Eli osta multa ja äkkiä

              Comment

              • Mikso
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 171
                • Härmä

                #8
                Joko on päätetty ? Itse ainakin pistäisin m20b20 kuutosen.

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #9
                  Ite laittasin M10 siihen. Pienellä virittämisellä varmasti saa tuon kutosen tehot. Tuo kaksi litrainen on muutenkin sellainen väliinputoaja malli että ei sitä. Joko 2.5 tai 1.8. M10 on muutenkin huippu kone verrattuna M20:iin.
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2432
                    • Kouvola

                    #10
                    m20 muuten pomminvarma kone, mutta yläkerta on ihan sieltä..

                    m10 ei kokemuksia.. paitsi tossa 315:ssa, mutta sitä EI tarvi laskea.. se oli vielä syvemmältä, kun m20 yläkerta...
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • Touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1310
                      • Järvenpää

                      #11
                      Originally posted by Xhawk
                      Ite laittasin M10 siihen. Pienellä virittämisellä varmasti saa tuon kutosen tehot. Tuo kaksi litrainen on muutenkin sellainen väliinputoaja malli että ei sitä. Joko 2.5 tai 1.8. M10 on muutenkin huippu kone verrattuna M20:iin.
                      Tuo M10 on lähes ikuinen, eli kyllä siihen kallistuisin.
                      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Jos valittavana on M10B18 tai M20B20, niin eikai kukaan täysjärkinen edes mieti tuota läskiremmikuutosta.

                        Kaksilitrainen pikkukuutonen on niin turha moottori kuin olla ja voi. Suorituskykykin on luokkaa: Ihan kuin löisi märällä villasukalla jääkiekkoa. Eli ei lähde mihinkään.

                        Noh, totuuden nimissä on sanottava, että ei tuon M10-1,8i-moottorin suorituskyky ole sen kummempi, mutta KAIKKI muut ominaisuudet siinä onkin paremmat kuin vauvakuutosessa.

                        Valitse ehdottomasti M10, se kestää, kestää, kestää, kestää....
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Miika Tissari
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1802
                          • Varkaus

                          #13
                          Originally posted by T3
                          Jos valittavana on M10B18 tai M20B20, niin eikai kukaan täysjärkinen edes mieti tuota läskiremmikuutosta.

                          Kaksilitrainen pikkukuutonen on niin turha moottori kuin olla ja voi. Suorituskykykin on luokkaa: Ihan kuin löisi märällä villasukalla jääkiekkoa. Eli ei lähde mihinkään.

                          Noh, totuuden nimissä on sanottava, että ei tuon M10-1,8i-moottorin suorituskyky ole sen kummempi, mutta KAIKKI muut ominaisuudet siinä onkin paremmat kuin vauvakuutosessa.

                          Valitse ehdottomasti M10, se kestää, kestää, kestää, kestää....
                          ... ja kestää kunnes hajoaa. Elä edes harkitse jos koneessa on pierupurkki kaasutin.
                          E28 ///M-tech V8 -83
                          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4339
                            • Turku

                            #14
                            Onhan nelosen kone varmasti kevyempi kuin kutosen, joten lähtisin sen perusteella miettimään sopivaa vaihtoehtoa.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by Miika Tissari
                              ... ja kestää kunnes hajoaa. Elä edes harkitse jos koneessa on pierupurkki kaasutin.
                              Eikös tuossa ekassa postauksessa kysymyksen esittäjä nimenomaan sanonut koneen olevan M10B18 ruiskulla.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎