Miksi pitäisi olla 635CSi:n laatikko? Tekniikkansa puolesta tuo on kyllä ihan normaali 535.
Tää on kyllä ihan epävarmaa veikkailua, mutta eikös M535:ssa ole Sport Getrag, missä on erilainen vaihdekaavio (2 ja 3 vastakkain) kuin tavan 535:ssa? Näin muistaisin jostain lukeneeni.. Ehkä! Tai sitten se on vaan M5:ssa. Joku vahvistakoon tiedon.
Originally posted by full
- ABS eli onko se vakiovaruste M535i:ssä nimittäin lueskelin manuaalia ja siellä sanottiin että ABS valo syttyy kun laittaa virrat ja poistuu kun auto käy.. syttyy palamaan jos tulee vikaa. minulla ei syty ollenkaan
Voi olla ABS:ssa jotain vikaa, jolloin valo palaa jatkuvasti, ja siksi polttimo poistettu tai muuten pimennetty.. Aika yleistä vissiin ton ikäsissä E28:issa.
Originally posted by full
- CHECK mittaristossa palaa kuhlwasser valo kokoajan.
Se on ihan oikeasti jäähdytinneste! Kühlen = jäähdyttää.
Tää on kyllä ihan epävarmaa veikkailua, mutta eikös M535:ssa ole Sport Getrag, missä on erilainen vaihdekaavio (2 ja 3 vastakkain) kuin tavan 535:ssa? Näin muistaisin jostain lukeneeni.. Ehkä! Tai sitten se on vaan M5:ssa. Joku vahvistakoon tiedon.
M535 ei eroa tavan 535:stä tekniikan puolesta. E30 M3 on ainoa jonka minä tiedän, missä tuollainen "dogleg" laatikko on ollut vakiona.
Edit: ETK:ta kattelin, näyttää molempia olleen. Tosin Sport laatikon alapuolella lukee vielä erikseen "retrofit kit" ja tuo aikaisempi on lopetettu, joten ehkä kyseessä on lisävaruste? Ei tiedä ei tiedä. Molemmat laatikot kuitenkin löytyvät sekä 535i että M535i alta, joten eipä taida olla M535i spesifinen "varuste" kyseessä.
Tää on kyllä ihan epävarmaa veikkailua, mutta eikös M535:ssa ole Sport Getrag, missä on erilainen vaihdekaavio (2 ja 3 vastakkain) kuin tavan 535:ssa? Näin muistaisin jostain lukeneeni.. Ehkä! Tai sitten se on vaan M5:ssa. Joku vahvistakoon tiedon.
265? CR (Close Ratio) jossa on "dogleg" ykkönen laatikko löytyy pääasiassa 635 Csi:stä 80-luvun alkupuolelta, näin muistelen jostain lukeneeni. Taisi vielä olla niin että laatikon kuoresta löytyy numero 262. E28 M5:ssa on Getrag 280 laatikko.
eli kyseinen auto tuli ruotsista.. aikamoinen pommihan se saattaa olla ja moni asia askarruttaa
- ABS eli onko se vakiovaruste M535i:ssä nimittäin lueskelin manuaalia ja siellä sanottiin että ABS valo syttyy kun laittaa virrat ja poistuu kun auto käy.. syttyy palamaan jos tulee vikaa. minulla ei syty ollenkaan
Onneksi olkoon autoteollisuuden ehkä hienoimmasta autosta tältä vuosikymmeneltä Siihen vielä manuaali kehiin niin avot, on hitto upea peli. Toi automaatti on niin tappolaiska kun voi vaan olla Näkeehän sen jo kun katsot ohjekirjan lopusta suorituskykyarvoja ja vertailet niitä.. Aaargh.
ABS on vakiona näissä vehkeissä, ainakin tämän ikäluokan (omassa on myös, sama vm.). Oleko koittanut toimiiko ABSit? Runttaa lintta lattiaan joskus pienessä vauhdissa, kyllä se ruksuttaa polkimessa jos toimii. Merkkivalo vammaa mulla joskus jos jengat laskee tarpeeks alas ja kun virrat ottaa pois välähtää se vaimeasti silloinkin. Sanoisin, että älä polttimosta välitä -> välitä siitä toimiiko ne.
Laatikosta todella sen verran, että tähän malliin (kuten tavan 535seen) on ollut todella saatavana molempia laatikoita. Sportti getraggi, samanlainen kun esim. Simon "M535"ssa, on ollut lisävarusteena.
Kuhlwasser valoa kannattaa koeistaa ottamalla paisuntasäiliöstä anturi ulos. Se saattaa ola jumissa vaikka pinnan taso olisikin riittävä (onko?). Samoin liittimet saattaa olla hapettuneet, joten kunnollinen pesu harjan kanssa lavuaarissa yleensä auttaa ainakin jumittamiseen ja crc kontaktiin.
Tähän samaan hengenvetoon voin todeta, että toivottavasti sulla ei ole automaattista ilmastointia. Ongelmat puolelta löydät juttua lisää. Kiva blingbling varuste, mutta kun ei toimi ei kukaan edes tiedä miten sen pitäisi toimia saati sitten ehdottaa mitä siinä voisi olla vialla.
Pakko kysyä toimiiko kaikki muuten? Ei mitään perus E28 vikoja keskuslukituksessa? Kuvia olisi kiva nähdä ja laita vähän hintatietoa vaikka PM:llä jos viitsit / et tässä tohdi kertoa. Vertailua, vertailua
laitoin muuten lisää jäähdytysnestettä ja tosiaan se kuhlwasser valohan katosi. perhana kai pitää ilmata tuo vessa kunnolla jotta ei ruiki kaikkea pihalle.
Pitäsköhän tämä thriidi siirtää piakkoin projektit osastoon kun nyt tosiaan purin tuon sisustan ja pellit muuten hyvässä kunnossa paitsi tuo mikä kuvassa näkyy.. repsikanpuolella samanlaista alkua näkyvissä joten sekin otetaan samalla rälläkällä auki ja hitsuutetaan uudet pellit.
moottori toimii edelleen aivan mahtavasti ja tuo peruutettaessa kuuluva ääni johtuikin ihan jarrulevyyn hinkkaavasta suojapellistä.
takana oikealla vetarissa hieman klappia joten se menee vaihtoon.
Pitäsköhän tämä thriidi siirtää piakkoin projektit osastoon kun nyt tosiaan purin tuon sisustan ja pellit muuten hyvässä kunnossa paitsi tuo mikä kuvassa näkyy...
Ei muutakun uutta theardia tuonne projektit osioon vaan kuvien kera.
Juu PETNEN:lle tiedoksi auto ei ole myynnissä ollut minun aikana ja tuskin hetkeen tuleekaan myyntiin. tietysti jos tarjouksia rupeaa satelemaan ja hinta on kohdillaan niin kaikki on myytävänä(jopa meitin vanhat bokserit)
nuo kuvat jotka tällähetkellä ovat kansiossa on viimekesältä ja noihin kuviin tehtiin talvi töitä(maali, alustaa, vanteet, shadowline, sisusta) joten hinta jota mainitsin noissa vanhoissa teksteissä ei ole vielä kovin lähellä sitä mitä voisin kuvitella tuosta saavani joskus(mielummin vaikka itte kirveellä jos ei muute)
juu mutta meni melko offtopikiksi..
tässä odotellaan että KL sais toimitettua tavaraa ja pääsis taas ottamaan kevään ensimäiset savut pihalle autosta.
Comment