Täytyi rekisteröityä foorumille, kun alkoi tuo bmw temppuilemaan. Koneena N47, autona Bmw e60 520D lci 2008.
Auton tarinaa: 2015 edellinen omistaja vaihtanut tuohon käytetyn motin 2009 mallisesta. Ajettu koneella silloin n. 130tkm. Vuonna 2017 porsi jakopää, kansiremppaa ja venttiilijumppaa tuli tuohon silloin.
Nyt:
Koneella ajettu n. 230tkm, kerää painetta paisariin, mutta ei keitä. Paine ropisee paisarista, vesiletku kivikovaa, mutta ei nosta lämpöä. Lämmöt pysyy n. 80-95 välissä kokoajan. Välillä savuttaa valkoista savua, välillä taas ei tunnu savuttavan lähes ollenkaan. Kun vika ilmeni tuli valkoista savua hirveä vana auton takana. Auto hinattiin korjaamolle, jossa egr lauhdutin paine testattiin. Ilmeisesti ok. Kun vika ilmeni vedet tuli paisarista läpi, mutta enää sen jälkeen ei ole tullut. Nestettä joutuu lisään välillä. Lähtee toisinaan käyntiin hyvin, ilman ongelmia toisinaan taas ns. Yskii ja lähtee käyntiin. Kun yskii on savutus aika rankkaa hetken aikaa, kunnes taas loppuu.
Onko nyt niin, että lohko mennyt halki? Vielä lisäyksenä, että paine säilyy koneessa yön yli, paine lähtee vain korkin avaamalla.
Neuvoja kaivataan
Auton tarinaa: 2015 edellinen omistaja vaihtanut tuohon käytetyn motin 2009 mallisesta. Ajettu koneella silloin n. 130tkm. Vuonna 2017 porsi jakopää, kansiremppaa ja venttiilijumppaa tuli tuohon silloin.
Nyt:
Koneella ajettu n. 230tkm, kerää painetta paisariin, mutta ei keitä. Paine ropisee paisarista, vesiletku kivikovaa, mutta ei nosta lämpöä. Lämmöt pysyy n. 80-95 välissä kokoajan. Välillä savuttaa valkoista savua, välillä taas ei tunnu savuttavan lähes ollenkaan. Kun vika ilmeni tuli valkoista savua hirveä vana auton takana. Auto hinattiin korjaamolle, jossa egr lauhdutin paine testattiin. Ilmeisesti ok. Kun vika ilmeni vedet tuli paisarista läpi, mutta enää sen jälkeen ei ole tullut. Nestettä joutuu lisään välillä. Lähtee toisinaan käyntiin hyvin, ilman ongelmia toisinaan taas ns. Yskii ja lähtee käyntiin. Kun yskii on savutus aika rankkaa hetken aikaa, kunnes taas loppuu.
Onko nyt niin, että lohko mennyt halki? Vielä lisäyksenä, että paine säilyy koneessa yön yli, paine lähtee vain korkin avaamalla.
Neuvoja kaivataan
Comment