Announcement

Collapse
No announcement yet.

Surullisen kuuluisan N47 ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salmari87
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 4
    • Tampere

    Surullisen kuuluisan N47 ongelmat

    Täytyi rekisteröityä foorumille, kun alkoi tuo bmw temppuilemaan. Koneena N47, autona Bmw e60 520D lci 2008.

    Auton tarinaa: 2015 edellinen omistaja vaihtanut tuohon käytetyn motin 2009 mallisesta. Ajettu koneella silloin n. 130tkm. Vuonna 2017 porsi jakopää, kansiremppaa ja venttiilijumppaa tuli tuohon silloin.

    Nyt:
    Koneella ajettu n. 230tkm, kerää painetta paisariin, mutta ei keitä. Paine ropisee paisarista, vesiletku kivikovaa, mutta ei nosta lämpöä. Lämmöt pysyy n. 80-95 välissä kokoajan. Välillä savuttaa valkoista savua, välillä taas ei tunnu savuttavan lähes ollenkaan. Kun vika ilmeni tuli valkoista savua hirveä vana auton takana. Auto hinattiin korjaamolle, jossa egr lauhdutin paine testattiin. Ilmeisesti ok. Kun vika ilmeni vedet tuli paisarista läpi, mutta enää sen jälkeen ei ole tullut. Nestettä joutuu lisään välillä. Lähtee toisinaan käyntiin hyvin, ilman ongelmia toisinaan taas ns. Yskii ja lähtee käyntiin. Kun yskii on savutus aika rankkaa hetken aikaa, kunnes taas loppuu.

    Onko nyt niin, että lohko mennyt halki? Vielä lisäyksenä, että paine säilyy koneessa yön yli, paine lähtee vain korkin avaamalla.

    Neuvoja kaivataan
  • Salmari87
    Newbiemmer
    • Oct 2018
    • 4
    • Tampere

    #2
    Lisäyksenä vielä, että salavalikon kautta katsottuna lämmöt seilaa 75-92 välillä. Vaihtelua tulee nopealla tahdilla, saattaa tippua 90+ hetkellisesti suoraan 77 asteeseen. Tämän jälkeen lämmöt palaa takaisin 88-92 välille

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Voi hyvinkin olla lohko halki.


      Comment

      • Salmari87
        Newbiemmer
        • Oct 2018
        • 4
        • Tampere

        #4
        Onko mitään helppoa - ja edullista tapaa todeta varmuudella lohkon halkeaminen?

        Hukkaa jäähdytys nestettä aika reippaasti tällä hetkellä. Lämmöt pysyy kuitenkin kurissa, eikä hirveän paljon savutakaan tällä hetkellä.

        Comment

        • Sto
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 89
          • Helsinki

          #5
          Pakokaasutesti paisarista voi kertoa paljonkin. Jos oikein voimakkaasti vuotaa niin saattaa jopa nenällä huomata pakokaasun katkut paisarista.
          EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

          Comment

          • Salmari87
            Newbiemmer
            • Oct 2018
            • 4
            • Tampere

            #6
            Eikö paine katoa sammuneena jos lohkossa halkeama? Tässä tapauksessa paine säilyy. Meneekö nämä lohkot laakista vainaaksi vai oireilevatko ensin jotenkin?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎