Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma ET:n kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Satuli
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 28
    • Pori

    Ongelma ET:n kanssa

    Nyt olisi kaverilla halvat 19" vanteet myynnissä, mutta ongelma on että ne ovat ensinnäkin 5x130 jaolla (minulla siis e34 525i 5x120 jaolla) ja toiseksi vanteiden ET on 40, kun E34:ssa on n. 20. Tämän kyseisen kaverin joku tuttu lupasi sorvauttaa sellaset sovitteet että menee oikeella jaolla, mutta sitten tämä ongelma vielä ET:n kanssa. Kyllähän noita levikesatseja myydään, mutta mahtaako mennä muutoskatsastuksesta läpi ja mahtaako olla kuinka turvallinen.

    Soitin rengasliikkeeseen ja olivat aika epäileviä asian suhteen, sanoivat että periaatteessa onnistuu, mutta eivät juurikaan suositelleet.

    Onko parempi unohtaa koko juttu?
    BMW E34 525i 1993
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Faktaa tämä ei ole!!joku korjaa jos tietää tarkasti
    mutta minulla on sellainen käsitys että levitepalat ja sitten nämä "jaon muuttaja" on "laittomia" alla...tai ainakin leimalla sanoo..
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • DiisseliKiisseli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 550
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Eepo
      Faktaa tämä ei ole!!joku korjaa jos tietää tarkasti
      mutta minulla on sellainen käsitys että levitepalat ja sitten nämä "jaon muuttaja" on "laittomia" alla...tai ainakin leimalla sanoo..
      Näin on! Sovitepalat pitää olla vanteen valmistajan alkup. palat.

      Aika toivotonta tunkee alle tollasia vanteita, jossa on kaikki mahdolliset mitat päin metsää. Vaikka saisitkin ne alle niin ajo-ominaisuudet ja auton kulku ei ainakaan parane.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Unohda koko juttu ja hommaa vanteet jotka käy suoraan kiinni. Vaarantaa vaan oman ja muiden hengen tuollasilla virityksillä...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Satuli
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 28
          • Pori

          #5
          Laittomat levityssatsit?

          Hmm... Rengasliikkeestä kertoivat että ovat nykyään kuulemma laillisia ja että katsastusasemat on niitä levikesatseja oikeesti hyväksynyt. Toisaalta mitäpä nää porilaiset muka tietäis...
          BMW E34 525i 1993

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5152
            • Kuopio

            #6
            tuollaiselle jaon muuttavalle palalle pitää olla vahvuutta n. 20mm jotta se kestää ja on mahdollista tehdä kierteet 5x120 jaolle.

            ja se on paska puhetta että palat välissä olisi hengen vaaralliset... itse ~100tkm palat vanteiden ja napojen välissä ajaneena !
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎