Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megasquirt ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti_83
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 491
    • Korpilahti

    Megasquirt ongelma

    Elikkäs ongelma on että minkälaisen triggeripyörän tuo m10 kone tarvitsee kampiakselille. Tarkoitus käyttää wasted sparkia ja hoitaa triggeröinti hihnapyörässä olevilla nastoilla ja hall-anturilla kipinän jakaa alkuperäinen jakaja, mutta mihin kohtaan ja miten monta nastaa tuohon laitan . Itse järkeilin tuon siten että kaksi nastaa hihnapyörään, joista ensimmäinen tulisi 45 astetta ennen ykk/hall-anturia ja tästä eteenpäin 180 astetta tulisi toinen nasta, näin ollen tuo maksimi ennakko olisi n.40 astetta. Ajattelinko tuon triggeripyörän nastojen paikat oikein vai menikö tuo ajatustyö aivan perseelleen
    BMW E38 730 manuaali
    ex E30 318i -91 cabrio
  • TuningUkkeli
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 497

    #2
    Villi veikkaus että tuolla olisi paremmin tietoa... www.finsquirt.net
    e46 Touring M-Sport2
    e30 tbo ic 2.5ltr 24v
    L200 Vollen 2.3ltr tbo ic

    Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
    Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
    Kysele privalla

    Comment

    • Matti_83
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 491
      • Korpilahti

      #3
      Originally posted by TuningUkkeli
      Villi veikkaus että tuolla olisi paremmin tietoa... www.finsquirt.net
      Ei oikein ollut tuosta wasted sparkista ja kampiakseli triggeroinnistä, oli etupäässä suorasytytykseen liittyvää juttua.

      täällä foorumilla oli juttua mutta ei nyt enää löydy mistään, kyllähän täällä nyt joku on m10 koneeseen wasted sparkin rakentanut vai onko?
      BMW E38 730 manuaali
      ex E30 318i -91 cabrio

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Olenko nyt ihan metässä, meinaan ei wasted sparkkia voi virranjakajalla tehdä. Jos nyt meinaan sitä että "tyhjään" pyttyyn annetaan kipuna?
        BMW F32 435d

        Comment

        • Matti_83
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 491
          • Korpilahti

          #5
          Originally posted by Pluto
          Olenko nyt ihan metässä, meinaan ei wasted sparkkia voi virranjakajalla tehdä. Jos nyt meinaan sitä että "tyhjään" pyttyyn annetaan kipuna?
          Tuo muuten on aivan totta kun tarkemmin miettii, se jakajahan tosiaan antaa sen kipinän vain yhteen pyttyyn kerrallaan. Eli unohdetaan tuo wasted spark. Vieläkin nuo triggeri tappien kohdat mietityttää, eli pitääkö olla 180 astetta noiden välinen ero?
          BMW E38 730 manuaali
          ex E30 318i -91 cabrio

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            pitää olla 180 astetta ero ja 6 pyttysessä 120 astetta.
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Matti_83
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 491
              • Korpilahti

              #7
              Originally posted by jmp2002
              pitää olla 180 astetta ero ja 6 pyttysessä 120 astetta.
              Jees näin tämän ajattelin olevan.
              BMW E38 730 manuaali
              ex E30 318i -91 cabrio

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Itellä M30 koneessa kampuran hihnapyörällä 45 ast EYKK triggeri ja siitä sitte 120 ast ja 240 ast myöhemmin kaks muuta. Hall anturina Honeywellin 1GT101DC tjms ja hyvin lyö kipinää. Tosin kone ei muuten pelitä mutta toi puoli kuitenkin
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Matti_83
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 491
                  • Korpilahti

                  #9
                  Originally posted by Jonsku
                  Itellä M30 koneessa kampuran hihnapyörällä 45 ast EYKK triggeri ja siitä sitte 120 ast ja 240 ast myöhemmin kaks muuta. Hall anturina Honeywellin 1GT101DC tjms ja hyvin lyö kipinää. Tosin kone ei muuten pelitä mutta toi puoli kuitenkin
                  Minkäs kokoiset triggerit tuossa on, itse meinasin 6mm tangosta tehdä. Miten iso väli tuolla hall anturilla ja triggerillä voi olla että vielä toimii?
                  BMW E38 730 manuaali
                  ex E30 318i -91 cabrio

                  Comment

                  • KariM
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 199
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Suositellut hammaskoot ja etäisyydet:

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎