Elikkäs ongelma on että minkälaisen triggeripyörän tuo m10 kone tarvitsee kampiakselille. Tarkoitus käyttää wasted sparkia ja hoitaa triggeröinti hihnapyörässä olevilla nastoilla ja hall-anturilla kipinän jakaa alkuperäinen jakaja, mutta mihin kohtaan ja miten monta nastaa tuohon laitan
. Itse järkeilin tuon siten että kaksi nastaa hihnapyörään, joista ensimmäinen tulisi 45 astetta ennen ykk/hall-anturia ja tästä eteenpäin 180 astetta tulisi toinen nasta, näin ollen tuo maksimi ennakko olisi n.40 astetta. Ajattelinko tuon triggeripyörän nastojen paikat oikein vai menikö tuo ajatustyö aivan perseelleen
Megasquirt ongelma
Collapse
X
-
Villi veikkaus että tuolla olisi paremmin tietoa...
www.finsquirt.net
e46 Touring M-Sport2
e30 tbo ic 2.5ltr 24v
L200 Vollen 2.3ltr tbo ic
Autojen pienet peltityöt Joensuun seudulla, 9v kokemuksella
Rakennus ja remontti työt, kahden rintamamiestalon kokemuksella
Kysele privalla
-
Ei oikein ollut tuosta wasted sparkista ja kampiakseli triggeroinnistä, oli etupäässä suorasytytykseen liittyvää juttua.Originally posted by TuningUkkeliVilli veikkaus että tuolla olisi paremmin tietoa...
www.finsquirt.net
täällä foorumilla oli juttua mutta ei nyt enää löydy mistään, kyllähän täällä nyt joku on m10 koneeseen wasted sparkin rakentanut vai onko?BMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
Tuo muuten on aivan totta kun tarkemmin miettii, se jakajahan tosiaan antaa sen kipinän vain yhteen pyttyyn kerrallaan. Eli unohdetaan tuo wasted spark. Vieläkin nuo triggeri tappien kohdat mietityttää, eli pitääkö olla 180 astetta noiden välinen ero?Originally posted by PlutoOlenko nyt ihan metässä, meinaan ei wasted sparkkia voi virranjakajalla tehdä. Jos nyt meinaan sitä että "tyhjään" pyttyyn annetaan kipuna?BMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
Itellä M30 koneessa kampuran hihnapyörällä 45 ast EYKK triggeri ja siitä sitte 120 ast ja 240 ast myöhemmin kaks muuta. Hall anturina Honeywellin 1GT101DC tjms ja hyvin lyö kipinää. Tosin kone ei muuten pelitä mutta toi puoli kuitenkin
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Minkäs kokoiset triggerit tuossa on, itse meinasin 6mm tangosta tehdä. Miten iso väli tuolla hall anturilla ja triggerillä voi olla että vielä toimii?Originally posted by JonskuItellä M30 koneessa kampuran hihnapyörällä 45 ast EYKK triggeri ja siitä sitte 120 ast ja 240 ast myöhemmin kaks muuta. Hall anturina Honeywellin 1GT101DC tjms ja hyvin lyö kipinää. Tosin kone ei muuten pelitä mutta toi puoli kuitenkin
BMW E38 730 manuaali
ex E30 318i -91 cabrio
Comment
-
Suositellut hammaskoot ja etäisyydet:
Comment
Comment