Lisää lastuista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timi75
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 17

    Lisää lastuista

    lastuista vielä.eli bmw 320ia vm.1997.onko mitään hyötyä,mainostavat että jopa 30hp lisää,aikasempi auto bmw 520 jossa oli lastu antoi mukavasti alavääntöä lisää vaikka tehoja ei tullut kuin 12hp,kiinnoistaisi kokeilla mutta mikä ois sopivin lastu ja soveltuuko automaatilaatikolle(miksei soveltuisi mutta ne huhut)!!!


    Edit: Topikki uusiksi. /juuze
    Last edited by juuze; 03-08-2005, 01:07.
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by timi75
    lastuista vielä.eli bmw 320ia vm.1997.onko mitään hyötyä,mainostavat että jopa 30hp lisää,aikasempi auto bmw 520 jossa oli lastu antoi mukavasti alavääntöä lisää vaikka tehoja ei tullut kuin 12hp,kiinnoistaisi kokeilla mutta mikä ois sopivin lastu ja soveltuuko automaatilaatikolle(miksei soveltuisi mutta ne huhut)!!!
    Samassa penkissäkö todettiin tuo 12hp tehonousu? Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota vakiovapareiden lastuttelua. Mutta jos tuosta 12hp on jotain todistetta niin perun puheeni. Tai ettet vaan olisi laittanut tuossa välillä sinne jotain bilteman vapaavirtaussuodatinta?
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

    Comment

    • Hevimies
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1456
      • Savonlinna

      #3
      Kyllä sitä tehoa voi lastulla hyvinkin tulla. Ongelma on se että ihmiset mieltää tuon tehonlisäyksen niin että se pitää tulla huipputehojen päälle, kun tosiasiassa lisäys voi olla esimerkiksi +15hp @ 2900rpm. Penkeissähän ei mitata ollenkaan tehoa vaan ainoastaan vääntö, josta sitten lasketaan teho.

      Comment

      • timi75
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 17

        #4
        timi

        aivan elikkä entinen auto säädettin penkissä(en ollut itse näkemässä)vastaamaan nimenomaan tuohon vääntö alueeseen ja enempää siitä kirjottamatta ni se myös auttoi,vaikka ei paljon mutta eron huomasi nimenomaan tuosa 4000rpm kierrosalueella."potkuna mitä ei tosiaankan ennen ollut.

        Comment

        • timi75
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 17

          #5
          timi

          bmw 320ia vm.97 onko mitään hyötyä lastutuksesta.onko todellista hyötyä kun mainostavat 20hp lisää,miten bensan kulutus ja muutenkin hyöty kun on autotomaattilaatikko.

          Comment

          • Massi
            Newbiemmer
            • Aug 2005
            • 10
            • Toijala

            #6
            Minkä merkkinen lastu oli, joka sinulla 520:ssä oli? Ja mistä hommasit. Täällähän joku kauppailee lastuja (en nyt muista nimimerkkiä). Mutta voisihan sitä koittaa jos se ei kustanna kun vajaa 100 euroa.

            Comment

            • superfast
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 567
              • Kurikka

              #7
              Mä vaihdoin omaan E34 520ia pari viikkoo sit lastun en muista merkkiä,
              mut vaikutus oli tolla automaatilla sellainen että,
              ilmanlastua ei jaksanut sutia kunnolla edes hiekalla
              ja nyt vetää sladia kun käskee.
              Ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti tuolla yli100km/h vauhdissa.
              ainoa mikä on ihmeellistä niin matkaajossa jos haluaa ajaa oikein taloudellisesti
              niin vauhtia pitää olla n.140-160km/h silloin kulutus mittari näyttää noin 7l.
              E60 525 Msport
              E36 318ti compact

              Comment

              • bmwjack
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 138
                • Tampere

                #8
                " +15hp @ 2900rpm"


                todellisessa ajossa 15 hepoa 2900 kierroksella on paljon tärkeämpää kuin 15 heppaa 6500kierroksella. aika harvoin siellä punarajassa möyhytään. kun taas 2900 ollaan vähän väliä.

                JT

                Comment

                • Ile-78
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 85
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by superfast
                  Mä vaihdoin omaan E34 520ia pari viikkoo sit lastun en muista merkkiä,
                  mut vaikutus oli tolla automaatilla sellainen että,
                  ilmanlastua ei jaksanut sutia kunnolla edes hiekalla
                  ja nyt vetää sladia kun käskee.
                  Ohitus kiihtyvyys parani huomattavasti tuolla yli100km/h vauhdissa.
                  ainoa mikä on ihmeellistä niin matkaajossa jos haluaa ajaa oikein taloudellisesti
                  niin vauhtia pitää olla n.140-160km/h silloin kulutus mittari näyttää noin 7l.
                  Mikäs motti M50B20 vai..? Niin ja mistäs ostit tuon lastun ja mitä maksoi. Kiinnostais vähä itelläkin, jos siis oikeasti jotain parannusta ala-alueelle ja varsinkin jos huipuistakaa ei kovin lähtis poies...

                  Oletkos tuota kulutusta seurannut ihan tankkaamalla+kilometreillä, että miten muuttui vrt. ennen lastuttamista?

                  Comment

                  Working...
                  X