Announcement

Collapse
No announcement yet.

130 tkm huolto (E91), ja huoltoaikataulu for dummies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A*J*P
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 12
    • Helsinki

    130 tkm huolto (E91), ja huoltoaikataulu for dummies?

    Sori, näistä on varmaan paljon jo täälläkin kirjoitettu, mutta en nyt löytänyt mitään oikein selkeää tietoa.

    Eli E91 diesel, v. 2007, ajettu 130 tkm, ja tähän asti olen käyttänyt huoltonäytön mukaan huollossa (en tosin merkkihuollossa enää viime vuosina). Nyt näyttö neuvoo vaihtamaan öljyt ja jarrunesteet, ja ajattelin hoitaa ne itse. Mutta kuuluisikohan samassa yhteydessä tehdä jotain muita huoltotoimenpiteitä?

    Ja sitten yleisesti ottaen noin jatkon kannalta, jos en enää käyttäisi välttämättä aina määräaikaishuolloissa: löytyykö jostain jotain selkeää huoltoaikataulua siitä, mitä pitäisi missäkin vaiheessa ottaa huomioon? Tyyliin tulpat, vaihteistoöljyt, ilmastoinnin huolto yms.

    Löysin netistä jotain listoja tyyliin https://www.bmw-sg.com/forums/thread...e92-e93.65915/ mutta en tiedä onko tuossakin nyt vähän liioiteltu jos suositellaan vaihtamaan jäähdytin 100 tkm:n kohdalla, ja toisaalta tsekkaamaan taustapeilit ja oven saranat yms. joita omassa autossa kyllä tulee tsekkailtua ihan normikäytössäkin…

    Eli yleisesti: onnistuisikohan tällainen maallikkokin vähän harventamaan turvallisesti huoltokäyntejä ammattilaisten luona ja säästämään rahnaa, vai onko ajatus tuhoon tuomittu ja johtaa vain pahempiin vikoihin…?
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1827
    • N/A

    #2
    Originally posted by A*J*P View Post
    Sori, näistä on varmaan paljon jo täälläkin kirjoitettu, mutta en nyt löytänyt mitään oikein selkeää tietoa.

    Eli E91 diesel, v. 2007, ajettu 130 tkm, ja tähän asti olen käyttänyt huoltonäytön mukaan huollossa (en tosin merkkihuollossa enää viime vuosina). Nyt näyttö neuvoo vaihtamaan öljyt ja jarrunesteet, ja ajattelin hoitaa ne itse. Mutta kuuluisikohan samassa yhteydessä tehdä jotain muita huoltotoimenpiteitä?

    Ja sitten yleisesti ottaen noin jatkon kannalta, jos en enää käyttäisi välttämättä aina määräaikaishuolloissa: löytyykö jostain jotain selkeää huoltoaikataulua siitä, mitä pitäisi missäkin vaiheessa ottaa huomioon? Tyyliin tulpat, vaihteistoöljyt, ilmastoinnin huolto yms.

    Löysin netistä jotain listoja tyyliin https://www.bmw-sg.com/forums/thread...e92-e93.65915/ mutta en tiedä onko tuossakin nyt vähän liioiteltu jos suositellaan vaihtamaan jäähdytin 100 tkm:n kohdalla, ja toisaalta tsekkaamaan taustapeilit ja oven saranat yms. joita omassa autossa kyllä tulee tsekkailtua ihan normikäytössäkin…

    Eli yleisesti: onnistuisikohan tällainen maallikkokin vähän harventamaan turvallisesti huoltokäyntejä ammattilaisten luona ja säästämään rahnaa, vai onko ajatus tuhoon tuomittu ja johtaa vain pahempiin vikoihin…?
    Olen kuullut että jotkut huoltavat autonsa kokonaan itse

    Noin pikaiseltaan ajatellen, eiköhän tuossa voi mennä ihan sen huoltonäytön mukaan. Lisäksi kun joka toinen vuosi esim vehicle check muistutuksen myötä vaihtaa jäähdytysnesteen, ilmansuodattimen, aktiivihiilisuodattimen ja dieselissä polttoaineensuodattimen niin eiköhän se ole pitkälti siinä. Vaihteisto- ja peräöljyt on sitten ekstra TLC.

    Tietysti jos kilometrejä tulee normaalisti, niin öljyjenvaihtoväli venyy aika pitkäksi (30tkm), joten ehkä niitäkin voisi harkita vaihdettavat kertaalleen ilmaisimen puolivälisssä. Itsellä tulee niin vähän kilometrejä ettei tuosta ole huolta.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎