Sori, näistä on varmaan paljon jo täälläkin kirjoitettu, mutta en nyt löytänyt mitään oikein selkeää tietoa.
Eli E91 diesel, v. 2007, ajettu 130 tkm, ja tähän asti olen käyttänyt huoltonäytön mukaan huollossa (en tosin merkkihuollossa enää viime vuosina). Nyt näyttö neuvoo vaihtamaan öljyt ja jarrunesteet, ja ajattelin hoitaa ne itse. Mutta kuuluisikohan samassa yhteydessä tehdä jotain muita huoltotoimenpiteitä?
Ja sitten yleisesti ottaen noin jatkon kannalta, jos en enää käyttäisi välttämättä aina määräaikaishuolloissa: löytyykö jostain jotain selkeää huoltoaikataulua siitä, mitä pitäisi missäkin vaiheessa ottaa huomioon? Tyyliin tulpat, vaihteistoöljyt, ilmastoinnin huolto yms.
Löysin netistä jotain listoja tyyliin https://www.bmw-sg.com/forums/thread...e92-e93.65915/ mutta en tiedä onko tuossakin nyt vähän liioiteltu jos suositellaan vaihtamaan jäähdytin 100 tkm:n kohdalla, ja toisaalta tsekkaamaan taustapeilit ja oven saranat yms. joita omassa autossa kyllä tulee tsekkailtua ihan normikäytössäkin…
Eli yleisesti: onnistuisikohan tällainen maallikkokin vähän harventamaan turvallisesti huoltokäyntejä ammattilaisten luona ja säästämään rahnaa, vai onko ajatus tuhoon tuomittu ja johtaa vain pahempiin vikoihin…?
Eli E91 diesel, v. 2007, ajettu 130 tkm, ja tähän asti olen käyttänyt huoltonäytön mukaan huollossa (en tosin merkkihuollossa enää viime vuosina). Nyt näyttö neuvoo vaihtamaan öljyt ja jarrunesteet, ja ajattelin hoitaa ne itse. Mutta kuuluisikohan samassa yhteydessä tehdä jotain muita huoltotoimenpiteitä?
Ja sitten yleisesti ottaen noin jatkon kannalta, jos en enää käyttäisi välttämättä aina määräaikaishuolloissa: löytyykö jostain jotain selkeää huoltoaikataulua siitä, mitä pitäisi missäkin vaiheessa ottaa huomioon? Tyyliin tulpat, vaihteistoöljyt, ilmastoinnin huolto yms.
Löysin netistä jotain listoja tyyliin https://www.bmw-sg.com/forums/thread...e92-e93.65915/ mutta en tiedä onko tuossakin nyt vähän liioiteltu jos suositellaan vaihtamaan jäähdytin 100 tkm:n kohdalla, ja toisaalta tsekkaamaan taustapeilit ja oven saranat yms. joita omassa autossa kyllä tulee tsekkailtua ihan normikäytössäkin…
Eli yleisesti: onnistuisikohan tällainen maallikkokin vähän harventamaan turvallisesti huoltokäyntejä ammattilaisten luona ja säästämään rahnaa, vai onko ajatus tuhoon tuomittu ja johtaa vain pahempiin vikoihin…?
Comment