Elikkäs eilen sain oman m20b20 jetronikki vehkeen tulille uudella ahtimella ja testailun/säädön tuoksinnassa tuli vikaa.
Ajelin muutamia kilometrejä normaalisti ja välillä otin testivetoja pakoiltaan ja vauhdista, että näki vähän miten ahdin pelaa ja mukavasti se toimikin. Kunnes pikkuisen kiihdytin kolmosella, että paineet nousi johonkin 0,5bar ja pykälsin vapaalle, että rullaan tyhjäkäynnillä yhdelle levikkeelle jossa käännän auton. Sitten huomasinkin, että bemu oli sammunut ja ei enää lähteny startaamalla käyntiin---> hinutuksella tallin pihaan ja miettimään/etsimään vikaa.
Tuli jonkin aikaa säppäiltyä ja kokeiltiin starttailla autoa ilman että bensapumppu on mukana toiminnassa ja auto saatiinkiin sitten käyntiin. Kone kävi huonosti ja pakoputkesta sekä ahtimen pakosarjanlaipasta alkoi "tursuta" jotain nestettä pihalle aivan urakalla. Neste osoittautui olevan bensaa ja sitä tuli varmaan joku litra yhteensä pakoputkesta. Konekkin pyöri ilman pumppua jonkun 2min?? Siinä sitten testailtiin kaikenlaista ottamalla bensaletkuja irti ym. juttuja, mutta auto ei edes yritä lähteä käyntiin, kun bensapumppu on mukana pelissä, sitten kun pumpun ottaa pois päältä ja starttailee jonkun aikaa niin auto hörähtää hirveällä bensakäryllä käyntiin.
Voiko olla mahdollista, että nuo 3,5l suuttimet jotenkin olisivat jumineet täysin auki, että ne suikuttavat bensaa aina kun vain kiskossa on painetta? Tapahtuma hetkellä bensanpaineet oli 3bar ja ei auta mitään vaikka säätää ne 0.5bar, bensaa vaan tulee reilusti. Kun pumppu on päällä niin bensaa tirisee starttauksen jälkeen pakosarjassa. Nestettä ei ole hävinnyt ja öljyt ym. jututkin on kunnossa. Onko kyseessä sitten isompi vika vai mikä, kertokaa
Ajelin muutamia kilometrejä normaalisti ja välillä otin testivetoja pakoiltaan ja vauhdista, että näki vähän miten ahdin pelaa ja mukavasti se toimikin. Kunnes pikkuisen kiihdytin kolmosella, että paineet nousi johonkin 0,5bar ja pykälsin vapaalle, että rullaan tyhjäkäynnillä yhdelle levikkeelle jossa käännän auton. Sitten huomasinkin, että bemu oli sammunut ja ei enää lähteny startaamalla käyntiin---> hinutuksella tallin pihaan ja miettimään/etsimään vikaa.
Tuli jonkin aikaa säppäiltyä ja kokeiltiin starttailla autoa ilman että bensapumppu on mukana toiminnassa ja auto saatiinkiin sitten käyntiin. Kone kävi huonosti ja pakoputkesta sekä ahtimen pakosarjanlaipasta alkoi "tursuta" jotain nestettä pihalle aivan urakalla. Neste osoittautui olevan bensaa ja sitä tuli varmaan joku litra yhteensä pakoputkesta. Konekkin pyöri ilman pumppua jonkun 2min?? Siinä sitten testailtiin kaikenlaista ottamalla bensaletkuja irti ym. juttuja, mutta auto ei edes yritä lähteä käyntiin, kun bensapumppu on mukana pelissä, sitten kun pumpun ottaa pois päältä ja starttailee jonkun aikaa niin auto hörähtää hirveällä bensakäryllä käyntiin.
Voiko olla mahdollista, että nuo 3,5l suuttimet jotenkin olisivat jumineet täysin auki, että ne suikuttavat bensaa aina kun vain kiskossa on painetta? Tapahtuma hetkellä bensanpaineet oli 3bar ja ei auta mitään vaikka säätää ne 0.5bar, bensaa vaan tulee reilusti. Kun pumppu on päällä niin bensaa tirisee starttauksen jälkeen pakosarjassa. Nestettä ei ole hävinnyt ja öljyt ym. jututkin on kunnossa. Onko kyseessä sitten isompi vika vai mikä, kertokaa
Comment