Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds humppaa kone lämpöisenä!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

Mä laitan tän copy pastena wanhasta jutusta....:

--------------------------------------------------------------------------------

Oon tässä järkeilly pitäiskö tätä seuraavaa täällä edes julkaista, kohta kaikki pumppuvikaset on myynnissä tällä virityksellä:

Eli imusarjan alla on vihreä lämpötila anturi joka mittaa moottorin lämpötilaa DDE boksille. TDS käy nopeampaa tyhjäkäyntiä kylmänä. Vaihtoehtoja on kaksi, ota anturi irti kannesta ja tulppaa reikä, ja sitten anturille etitään moottorin vierestä sopiva paikka jossa tyhjäkäynti pysyy korkeampana.

====

Edit: Ylläoleva on sitten täysi viritys... parempi kikka on viedä auto pajallae ja pyytää nostaan tyhjäkäyntiä sähköisesti joku 80 kierrosta. Joskus auttaa joskus ei.
    Last edited by jpeltoma; 15-08-2005, 09:42.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

Comment

• mihu
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 46
      • Hyvinkää

Originally posted by jpeltoma
      Mä laitan tän copy pastena wanhasta jutusta....:

--------------------------------------------------------------------------------

Oon tässä järkeilly pitäiskö tätä seuraavaa täällä edes julkaista, kohta kaikki pumppuvikaset on myynnissä tällä virityksellä:

Eli imusarjan alla on vihreä lämpötila anturi joka mittaa moottorin lämpötilaa DDE boksille. TDS käy nopeampaa tyhjäkäyntiä kylmänä. Vaihtoehtoja on kaksi, ota anturi irti kannesta ja tulppaa reikä, ja sitten anturille etitään moottorin vierestä sopiva paikka jossa tyhjäkäynti pysyy korkeampana.

====

Edit: Ylläoleva on sitten täysi viritys... parempi kikka on viedä auto pajallae ja pyytää nostaan tyhjäkäyntiä sähköisesti joku 80 kierrosta. Joskus auttaa joskus ei.

Ihan pakko "nostaa" viestiketjua ylös, kun (tilapäinen) ratkaisu yo. ongelmaani löytyi. Juuri tuolla tyhjäkäyntikierrosten nostolla meinaan. Käytin perjantaina autoa lohkiksen ja sisähaaran asennuksessa, kun muistin ko. liikkeen kaverin aiemmin esitelleen mulle tietsikaltaan, kuinka mm. syötön määrän ja tyhjäkäynnin parametrit löytyy bemarisoftasta helposti...No heitin kaverille, että samalla keikallahan tuota tyhjäkäyntiä voisi kevyesti nostaa niin vois testata vaikutusta. No p..kele, autohan on, kun uusi (hehe). Ei nyi pätkääkään (ei ilman imastointia eikä sen kanssa). HYVÄ

Comment

• Hene
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 399
        • Joensuu

Pystyykös tds tyhjäkäyntiä nostamaan kotioloissa vaikkapa ruuvimeisselillä vääntämällä jotain potikkaa? Itsella myös tyhjäkäynti ehkä turhan alhainen..
        X5 E53 3.0d

Comment

• LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

ei, taitaa olla sen pumpun kannen siirto ainoa tapa nostaa perussyöttöä siten että tyhjäkäyntikin nousee.
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

Comment

• kole
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 506
            • Joensuu

Joensuussahan ei varmaankaan ole kuin Hartikaisella vehje jolla noita parametrejä voi muuttaa?

Comment

• velsu
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 10

laitoin jo tuonne toiseen ketjuun tuosta humppaamisesta viestiä. itse nimittäin käytin Joensuun Hartikaisella autoani heti sen hankittuani juuri tuon humppaamisen takia ja ehdotin että jos muuta vikaa ei löydy, esim. ilmavuotoja, niin voisi nostaa tyhjäkäyntiä noin 80rpm että käy sitten tasaisesti joka vaihteella tyhjäkäynnillä, niin väittivät ettei saa tyhjäkäyntiä säädettyä. Pitää tosiaan käydä vähän nyt keskustelemassa asiasta uudemman kerran.
              525 tdsa -94 farkku

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎