Kysymys mikä muu weba käy alkuperäisen thermo top z weban tilalle?
Thermo top z e53
Collapse
X
-
Tarkennatko hieman mitä kysymykselläsi tarkoitat - rikkinäisen lämmittimen korvaamista? Onko yritetty korjata nykyistä, mikäli vikaantunut?
Jos haluaa monipuolistaa nykyistä, niin on mahdollista retrofitata tehdasasenteiset Z -lämmittimet toimimaan myös esilämmittiminä, kuten E- ja C-mallit.
Kokonsa puolesta Z -lämmittimen paikalle saattaisi sopia C, mutta sähkökytkennät eivät ole identtiset Z ja C välillä, ja vaatii myös oman ohjainkortin jos aikoo käyttää auton järjestelmän kautta.Last edited by JaniLap; 30-07-2019, 19:34.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Tarkennan sen verran, ett jos olis tarjolla täysin ehjä C versio n. 250€ ja vaihtoehtona lähtee vaihtelee omaan Z:n ensin hehkua ja sen jälkeen muita osia niin vois olla "helpompi" vaihtaa suoraan.Originally posted by JaniLap View PostTarkennatko hieman mitä kysymykselläsi tarkoitat - rikkinäisen lämmittimen korvaamista? Onko yritetty korjata nykyistä, mikäli vikaantunut?
Jos haluaa monipuolistaa nykyistä, niin Z on mahdollista retrofitata tehdasasenteiset Z -lämmittimet toimimaan myös esilämmittiminä, kuten E- ja C-mallit.
Kokonsa puolesta Z -lämmittimen paikalle saattaisi sopia C, mutta sähkökytkennät eivät ole identtiset Z ja C välillä, ja vaatii myös oman ohjainkortin jos aikoo käyttää auton järjestelmän kautta.
Vois sen jälkeen rauhassa tutkia mikä mättää ja laittaa kuntoon ja vaikka takas paikalleen.
Ylimääräiseksi jäävästä vois tehdä vaikka paljun lämmittimen.
Nykyinen on esilämmittävä tehdas asenteinen konehuoneessa, mutta antaa vikakoodiksi viallisen hehkun ja menee lukkoon.
Niin ja bimmeri on e53 - 02
Ps. Ei oo muuten sitä paljuakaan vielä
Edit
Olin muuten väärässä. On tehdasasenteinen C paikallaan.Last edited by alumiini; 30-07-2019, 20:01.Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
BMW FOREVER
Comment
-
Kiitos täsmennyksestä. Onhan tuo -02 -vuotinen jo varmasti huollon/varaosien tarpeessa, joten kohtuuhintainen vaihtolaite on kieltämättä harkitsemisen arvoinen.
Mutta sittenhän tuo on varsin pienellä vaivalla tehtävissä, jos kerran molemmat ovat C-mallisia lämmittimiä. Taitaa myös sen ohjainkortin pystyä vaihtamaan suoraan toiseen laitteeseen, jolloin ei tarvitse luopua auton ohjausjärjestelmän kautta ajastamisesta yms.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Eli, joka tapauksessa kortin vaihto alkuperäisestä plug and play ilman koodauksiaOriginally posted by JaniLap View PostKiitos täsmennyksestä. Onhan tuo -02 -vuotinen jo varmasti huollon/varaosien tarpeessa, joten kohtuuhintainen vaihtolaite on kieltämättä harkitsemisen arvoinen.
Mutta sittenhän tuo on varsin pienellä vaivalla tehtävissä, jos kerran molemmat ovat C-mallisia lämmittimiä. Taitaa myös sen ohjainkortin pystyä vaihtamaan suoraan toiseen laitteeseen, jolloin ei tarvitse luopua auton ohjausjärjestelmän kautta ajastamisesta yms.Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
BMW FOREVER
Comment
-
Mielestäni kaikki äly/koodausta vaativa on siinä ohjainkortissa, joka pitäisi olla vaihdettavissa ilman erityisiä temppuja toiseen laitteeseen, mikäli ovat samaa mallia. Korjatkoon tietoja, jos jollakin on täsmällisempää tietoa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Joo vaihto on ohjainkortin osalta plug & play. Eli Webasto versio ilman kiertovesipumppua, koska E53 on jo vasemman umpion takana kiertovesipumppu.Originally posted by alumiini View PostEli, joka tapauksessa kortin vaihto alkuperäisestä plug and play ilman koodauksia
Siinä webaston kortilla on ainoastaan K-bus tai jänniteohjaus parametri koodattavana.
KAIKKI muut Webaston toimintaan vaikuttavat parametrit löytyy IHKA (ilmastointi)panelilta.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Aloittaja ei kertonut, onko mahdollinen vaihtolaite yleismallin Webasto, vai toisesta BMW:stä. BMW:ssä oma väyläohjaus, joten yleismallin kortti ei toimi. 3/99 jälkeiset E38/E39/E53 Webastot samalla K-väyläohjauksella. Ja näissä kaikissa Webasto on Z/C, jossa aina vesipumpun ohjaus ja optio esilämmitykseen.Last edited by Clavurion; 31-07-2019, 02:43.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Pitää paikkaansa, ja keskustelussa tuli edellä esille ehdotus ohjainkortin siirrosta vaihtolaitteeseen (mikäli kortti ehjä), jolloin vaihtolaitteen käyttö auton järjestelmän kautta mahdollinen. Tarkoitatko ettei alkuperäistä ohjainkorttia ole mahdollista siirtää vaihtolaitteeseen?Originally posted by Clavurion View PostAloittaja ei kertonut, onko mahdollinen vaihtolaite yleismallin Webasto, vai toisesta BMW:stä. BMW:ssä oma väyläohjaus, joten yleismallin kortti ei toimi.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Toki oman kortin voi laittaa vaihtolaitteeseen. Muilta osinhan ne on ihan identtiset. Tuo hehkun vikakoodi voi kuitenkin aiheutua myös viallisesta ohjainkortista (hehkun ohjaus tai yleisemmin mittauspiiri, kun hehkua käytetään myös liekkivahtina). Ja siinä tapauksessa tuon toisen Webaston hankinta ei ole järkevää, jos kyseessä on bulkkimalli.Originally posted by JaniLap View PostPitää paikkaansa, ja keskustelussa tuli edellä esille ehdotus ohjainkortin siirrosta vaihtolaitteeseen (mikäli kortti ehjä), jolloin vaihtolaitteen käyttö auton järjestelmän kautta mahdollinen. Tarkoitatko ettei alkuperäistä ohjainkorttia ole mahdollista siirtää vaihtolaitteeseen?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Weban testausta
Miten tuon voi varmistaa onko kyseessä kortti vai hehkuvika ennen hehkun vaihtoa?Originally posted by Clavurion View PostToki oman kortin voi laittaa vaihtolaitteeseen. Muilta osinhan ne on ihan identtiset. Tuo hehkun vikakoodi voi kuitenkin aiheutua myös viallisesta ohjainkortista (hehkun ohjaus tai yleisemmin mittauspiiri, kun hehkua käytetään myös liekkivahtina). Ja siinä tapauksessa tuon toisen Webaston hankinta ei ole järkevää, jos kyseessä on bulkkimalli.
Hekun irroittamisella ja testaamalla akusta suoraan? Hmm. saattaa polttaa ehjän.
Kortin tutkinta?
Niin ja vaihto weba meni jo ja jäin junasta, kun asiaa pähkäili. No ei oo sitä paljuakaan.
Taidan etsiä joka tapauksessa toisen weban hyllyyn paljua varten ja laittaa X:n weban kuntoon joko hehkulla tai kortilla.Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
BMW FOREVER
Comment
-
Yleensä se hehku kyllä hehkuttaa, mutta nimenomaan se liekkivahtina toimiminen tökkää. Eli hehkun vastusarvo tai mittauspiirin komponentti aiheuttaa virheen. Hehkun resistanssin toleranssi on niin pieni, että sitä ei halvalla yleismittarilla saa riittävän tarkasti mitattua. Webastohan heti startin alussa testaa tuon liekkivahtiominaisuuden, eikä edes aloita hehkutusta, jos se ei mene läpi. Jos on varmasti toimiva hehku, niin sen liittimen voi tyrkätä omaan korttiin ja testaa tai sama toisella ohjainkortilla. E53:ssa Weba kuitenkin nätisti käsillä, niin helppo testailla. INPA:lla hyvä live-diagnostiikka Webalta.Originally posted by alumiini View PostMiten tuon voi varmistaa onko kyseessä kortti vai hehkuvika ennen hehkun vaihtoa?
Hekun irroittamisella ja testaamalla akusta suoraan? Hmm. saattaa polttaa ehjän.
Kortin tutkinta?
Niin ja vaihto weba meni jo ja jäin junasta, kun asiaa pähkäili. No ei oo sitä paljuakaan.
Taidan etsiä joka tapauksessa toisen weban hyllyyn paljua varten ja laittaa X:n weban kuntoon joko hehkulla tai kortilla.
Webaston orkkisosia olen ite hommannut tuolta. https://www.ebay.de/str/Kfz-Teile-Br...recat=21207524E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment