Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thermo top z e53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    Thermo top z e53

    Kysymys mikä muu weba käy alkuperäisen thermo top z weban tilalle?
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Tarkennatko hieman mitä kysymykselläsi tarkoitat - rikkinäisen lämmittimen korvaamista? Onko yritetty korjata nykyistä, mikäli vikaantunut?

    Jos haluaa monipuolistaa nykyistä, niin on mahdollista retrofitata tehdasasenteiset Z -lämmittimet toimimaan myös esilämmittiminä, kuten E- ja C-mallit.

    Kokonsa puolesta Z -lämmittimen paikalle saattaisi sopia C, mutta sähkökytkennät eivät ole identtiset Z ja C välillä, ja vaatii myös oman ohjainkortin jos aikoo käyttää auton järjestelmän kautta.
    Last edited by JaniLap; 30-07-2019, 19:34.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • alumiini
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 163
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      Tarkennatko hieman mitä kysymykselläsi tarkoitat - rikkinäisen lämmittimen korvaamista? Onko yritetty korjata nykyistä, mikäli vikaantunut?

      Jos haluaa monipuolistaa nykyistä, niin Z on mahdollista retrofitata tehdasasenteiset Z -lämmittimet toimimaan myös esilämmittiminä, kuten E- ja C-mallit.

      Kokonsa puolesta Z -lämmittimen paikalle saattaisi sopia C, mutta sähkökytkennät eivät ole identtiset Z ja C välillä, ja vaatii myös oman ohjainkortin jos aikoo käyttää auton järjestelmän kautta.
      Tarkennan sen verran, ett jos olis tarjolla täysin ehjä C versio n. 250€ ja vaihtoehtona lähtee vaihtelee omaan Z:n ensin hehkua ja sen jälkeen muita osia niin vois olla "helpompi" vaihtaa suoraan.
      Vois sen jälkeen rauhassa tutkia mikä mättää ja laittaa kuntoon ja vaikka takas paikalleen.
      Ylimääräiseksi jäävästä vois tehdä vaikka paljun lämmittimen.

      Nykyinen on esilämmittävä tehdas asenteinen konehuoneessa, mutta antaa vikakoodiksi viallisen hehkun ja menee lukkoon.
      Niin ja bimmeri on e53 - 02

      Ps. Ei oo muuten sitä paljuakaan vielä

      Edit
      Olin muuten väärässä. On tehdasasenteinen C paikallaan.
      Last edited by alumiini; 30-07-2019, 20:01.
      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
      BMW FOREVER

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        #4
        Kiitos täsmennyksestä. Onhan tuo -02 -vuotinen jo varmasti huollon/varaosien tarpeessa, joten kohtuuhintainen vaihtolaite on kieltämättä harkitsemisen arvoinen.

        Mutta sittenhän tuo on varsin pienellä vaivalla tehtävissä, jos kerran molemmat ovat C-mallisia lämmittimiä. Taitaa myös sen ohjainkortin pystyä vaihtamaan suoraan toiseen laitteeseen, jolloin ei tarvitse luopua auton ohjausjärjestelmän kautta ajastamisesta yms.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • alumiini
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 163
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by JaniLap View Post
          Kiitos täsmennyksestä. Onhan tuo -02 -vuotinen jo varmasti huollon/varaosien tarpeessa, joten kohtuuhintainen vaihtolaite on kieltämättä harkitsemisen arvoinen.

          Mutta sittenhän tuo on varsin pienellä vaivalla tehtävissä, jos kerran molemmat ovat C-mallisia lämmittimiä. Taitaa myös sen ohjainkortin pystyä vaihtamaan suoraan toiseen laitteeseen, jolloin ei tarvitse luopua auton ohjausjärjestelmän kautta ajastamisesta yms.
          Eli, joka tapauksessa kortin vaihto alkuperäisestä plug and play ilman koodauksia
          Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
          BMW FOREVER

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2717
            • Tampere

            #6
            Mielestäni kaikki äly/koodausta vaativa on siinä ohjainkortissa, joka pitäisi olla vaihdettavissa ilman erityisiä temppuja toiseen laitteeseen, mikäli ovat samaa mallia. Korjatkoon tietoja, jos jollakin on täsmällisempää tietoa.
            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #7
              Originally posted by alumiini View Post
              Eli, joka tapauksessa kortin vaihto alkuperäisestä plug and play ilman koodauksia
              Joo vaihto on ohjainkortin osalta plug & play. Eli Webasto versio ilman kiertovesipumppua, koska E53 on jo vasemman umpion takana kiertovesipumppu.
              Siinä webaston kortilla on ainoastaan K-bus tai jänniteohjaus parametri koodattavana.
              KAIKKI muut Webaston toimintaan vaikuttavat parametrit löytyy IHKA (ilmastointi)panelilta.
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Aloittaja ei kertonut, onko mahdollinen vaihtolaite yleismallin Webasto, vai toisesta BMW:stä. BMW:ssä oma väyläohjaus, joten yleismallin kortti ei toimi. 3/99 jälkeiset E38/E39/E53 Webastot samalla K-väyläohjauksella. Ja näissä kaikissa Webasto on Z/C, jossa aina vesipumpun ohjaus ja optio esilämmitykseen.
                Last edited by Clavurion; 31-07-2019, 02:43.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2717
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Aloittaja ei kertonut, onko mahdollinen vaihtolaite yleismallin Webasto, vai toisesta BMW:stä. BMW:ssä oma väyläohjaus, joten yleismallin kortti ei toimi.
                  Pitää paikkaansa, ja keskustelussa tuli edellä esille ehdotus ohjainkortin siirrosta vaihtolaitteeseen (mikäli kortti ehjä), jolloin vaihtolaitteen käyttö auton järjestelmän kautta mahdollinen. Tarkoitatko ettei alkuperäistä ohjainkorttia ole mahdollista siirtää vaihtolaitteeseen?
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Pitää paikkaansa, ja keskustelussa tuli edellä esille ehdotus ohjainkortin siirrosta vaihtolaitteeseen (mikäli kortti ehjä), jolloin vaihtolaitteen käyttö auton järjestelmän kautta mahdollinen. Tarkoitatko ettei alkuperäistä ohjainkorttia ole mahdollista siirtää vaihtolaitteeseen?
                    Toki oman kortin voi laittaa vaihtolaitteeseen. Muilta osinhan ne on ihan identtiset. Tuo hehkun vikakoodi voi kuitenkin aiheutua myös viallisesta ohjainkortista (hehkun ohjaus tai yleisemmin mittauspiiri, kun hehkua käytetään myös liekkivahtina). Ja siinä tapauksessa tuon toisen Webaston hankinta ei ole järkevää, jos kyseessä on bulkkimalli.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • alumiini
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 163
                      • Lempäälä

                      #11
                      Weban testausta

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Toki oman kortin voi laittaa vaihtolaitteeseen. Muilta osinhan ne on ihan identtiset. Tuo hehkun vikakoodi voi kuitenkin aiheutua myös viallisesta ohjainkortista (hehkun ohjaus tai yleisemmin mittauspiiri, kun hehkua käytetään myös liekkivahtina). Ja siinä tapauksessa tuon toisen Webaston hankinta ei ole järkevää, jos kyseessä on bulkkimalli.
                      Miten tuon voi varmistaa onko kyseessä kortti vai hehkuvika ennen hehkun vaihtoa?
                      Hekun irroittamisella ja testaamalla akusta suoraan? Hmm. saattaa polttaa ehjän.
                      Kortin tutkinta?

                      Niin ja vaihto weba meni jo ja jäin junasta, kun asiaa pähkäili. No ei oo sitä paljuakaan.
                      Taidan etsiä joka tapauksessa toisen weban hyllyyn paljua varten ja laittaa X:n weban kuntoon joko hehkulla tai kortilla.
                      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                      BMW FOREVER

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by alumiini View Post
                        Miten tuon voi varmistaa onko kyseessä kortti vai hehkuvika ennen hehkun vaihtoa?
                        Hekun irroittamisella ja testaamalla akusta suoraan? Hmm. saattaa polttaa ehjän.
                        Kortin tutkinta?

                        Niin ja vaihto weba meni jo ja jäin junasta, kun asiaa pähkäili. No ei oo sitä paljuakaan.
                        Taidan etsiä joka tapauksessa toisen weban hyllyyn paljua varten ja laittaa X:n weban kuntoon joko hehkulla tai kortilla.
                        Yleensä se hehku kyllä hehkuttaa, mutta nimenomaan se liekkivahtina toimiminen tökkää. Eli hehkun vastusarvo tai mittauspiirin komponentti aiheuttaa virheen. Hehkun resistanssin toleranssi on niin pieni, että sitä ei halvalla yleismittarilla saa riittävän tarkasti mitattua. Webastohan heti startin alussa testaa tuon liekkivahtiominaisuuden, eikä edes aloita hehkutusta, jos se ei mene läpi. Jos on varmasti toimiva hehku, niin sen liittimen voi tyrkätä omaan korttiin ja testaa tai sama toisella ohjainkortilla. E53:ssa Weba kuitenkin nätisti käsillä, niin helppo testailla. INPA:lla hyvä live-diagnostiikka Webalta.

                        Webaston orkkisosia olen ite hommannut tuolta. https://www.ebay.de/str/Kfz-Teile-Br...recat=21207524
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎