Pitikö toinen ulostulo tukkia, kun mitataan päästöt e36 325 i:stä? Mielestäni olen jostain niin lukenut, mutta en ole aivan varma. Pikkupajan patu ei toista ulostuloa ainakaan tukkinut, kun kävin päästöjä katselemassa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Toisen ulostulon tukkiminen päästömittauksessa?
Collapse
X
-
Toisen ulostulon tukkiminen päästömittauksessa?
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88Tags: None
-
-
Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
-
-
No eipä ollut "rajoissa" noi päästöt, joten aattelin että oisko toi toisen ulostulon tukkimatta jättäminen ollut syynä. Noh, huomenna vikadiagnoosin lukuun ja sitä rataa. Mihin arvoihin se toisen ulostulon tukkiminen muuten vaikuttaa?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
mulla näytti ensin lambda --- ja CO oli jossain 3x yli sallitun.
heti tukkimisen jälkeen jälkeen ilmesty lambda-arvo ruutuun ja n. 4-5 minuutin huudattamisen jälkeen oli muutki arvot juuri ja juuri rajoissa. selkeesti sekä katti että lambda-anturi oli menojunassa. jos on kaikki ihan vimpan päälle kunnossa, niin pitäs mennä läpi ilman kikkailuja.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Pitääpä sitten vielä huomenna sanoa, että tukkivat sen toisen ulostulon ennen mittausta.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by ankkulimulla näytti ensin lambda --- ja CO oli jossain 3x yli sallitun.
heti tukkimisen jälkeen jälkeen ilmesty lambda-arvo ruutuun ja n. 4-5 minuutin huudattamisen jälkeen oli muutki arvot juuri ja juuri rajoissa. selkeesti sekä katti että lambda-anturi oli menojunassa. jos on kaikki ihan vimpan päälle kunnossa, niin pitäs mennä läpi ilman kikkailuja.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Taas oli lambda mennyt, vuoden sisällä jo kolmas! No takuuseen vaan uutta ja leimaa paperiinAUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Itselläni on aina ollut niin että suurinosa ajosta on kaupunkijauhantaa jne,,kerran kokeiltiin koululla niin arvot oli about 2x sallittuihin nähden, mutta kun kävi hieman polkemassa maantiellä pienellä vaihteella niin todella nätit arvot tuli tämän jälkeen. Ennen katsastusta olen vain huudattanut hieman enempi maantiellä niin ei mitään ongelmaa etteikö menis läpi eikä ole tarvinnut tukkia toista ulostuloa. Niin ja autona on e36 325 ja takavaimennin vakio ruosteen syömä huutaja mörisiä
Comment
-
-
Originally posted by MasinolPakokaasumittauksen lambda arvo ei kerro lambda-anturista yhtään mitään... vaan se on laskennallinen seos muista mitatuista arvoista laskettuna.
ideana mulla oli se, että mun autoa ei voinu mitata ilman toisen röörin tukkimista. toi auton heikko kunto oli eri tarinaa-> pitää huudattaa pakosarjat punaseks. sorryPihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Toinen putki pitää tukkia sen takia, että pakokaasumittari ei ime ylimääräistä happea toisen putken kautta suoraan mittariin. Mittarissakin on nimittäin pumppu, joka imee pakokaasuja sisään. Muihin mitattaviin arvoihin(co, hc, co2) ei kyseisellä toimenpiteellä ole vaikutusta. Tosin "runsas happimäärä vääristää päästöarvoja", kuten lähes jokainen joka on asioinut a-katsastuksen asemilla tietää Myrkyt (co ja hc) laimenevat runsaan hapen määrästä. Lambda tosiaan on mittareissa laskennallinen arvo, jossa happi näyttelee suurta osaa. Suuri happi => suuri lambda eli reilusti yli 1.00.
Comment
-
-
Ei se tukkiminen vaikuta ku sillon jos pakokaasu imuri on liian lähellä pakoputkea tai kiinni siinä. Se pakokaasu imuri sen sekottaa ei tukkimaton putkenpää. Esim. V8 motti josta 2 pakoputkea taakse, jos pakokaasuimuri on kiinni esim. oikeassa putkessa ja pakokaasumittarin letku vasemmassa, niin silloin arvot ihan päin persettä, koska siellä käy melkonen imu sillon putkessa.Garage:
E21 323i -79
E21 323i -82
E30 325i Cabriolet -91
E30 316i -89
E39 520i -01
Kadett C 1,2 -76
Lynx Rave RE 600 -08
Comment
-
Comment