Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toisen ulostulon tukkiminen päästömittauksessa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Toisen ulostulon tukkiminen päästömittauksessa?

    Pitikö toinen ulostulo tukkia, kun mitataan päästöt e36 325 i:stä? Mielestäni olen jostain niin lukenut, mutta en ole aivan varma. Pikkupajan patu ei toista ulostuloa ainakaan tukkinut, kun kävin päästöjä katselemassa...
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2


    jos meni läpi, niin ei hätää. jos ei mene läpi, niin toisen putken tukkiminen saattaa auttaa (ja on sallittua).
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      No eipä ollut "rajoissa" noi päästöt, joten aattelin että oisko toi toisen ulostulon tukkimatta jättäminen ollut syynä. Noh, huomenna vikadiagnoosin lukuun ja sitä rataa. Mihin arvoihin se toisen ulostulon tukkiminen muuten vaikuttaa?
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        mulla näytti ensin lambda --- ja CO oli jossain 3x yli sallitun.

        heti tukkimisen jälkeen jälkeen ilmesty lambda-arvo ruutuun ja n. 4-5 minuutin huudattamisen jälkeen oli muutki arvot juuri ja juuri rajoissa. selkeesti sekä katti että lambda-anturi oli menojunassa. jos on kaikki ihan vimpan päälle kunnossa, niin pitäs mennä läpi ilman kikkailuja.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • Fabsu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1754

          #5
          Pitääpä sitten vielä huomenna sanoa, että tukkivat sen toisen ulostulon ennen mittausta.
          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
          e30 318i -88

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Originally posted by ankkuli
            mulla näytti ensin lambda --- ja CO oli jossain 3x yli sallitun.

            heti tukkimisen jälkeen jälkeen ilmesty lambda-arvo ruutuun ja n. 4-5 minuutin huudattamisen jälkeen oli muutki arvot juuri ja juuri rajoissa. selkeesti sekä katti että lambda-anturi oli menojunassa. jos on kaikki ihan vimpan päälle kunnossa, niin pitäs mennä läpi ilman kikkailuja.
            Pakokaasumittauksen lambda arvo ei kerro lambda-anturista yhtään mitään... vaan se on laskennallinen seos muista mitatuista arvoista laskettuna.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              se toisen putken tukkiminen vaikuttaa vain siihen että happiarvo pienentyy ( ei välttämättä) ja happi pitää saada sen takia lähelle nollaa että pakokaasuimittarin lambda arvo menee arvoon 1.

              tyhjäkäynnillä saa olla happea max 5% kunhan muuta arvot on rajoissaan.

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Taas oli lambda mennyt, vuoden sisällä jo kolmas! No takuuseen vaan uutta ja leimaa paperiin
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • bman
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 222
                  • Mikkeli

                  #9
                  Itselläni on aina ollut niin että suurinosa ajosta on kaupunkijauhantaa jne,,kerran kokeiltiin koululla niin arvot oli about 2x sallittuihin nähden, mutta kun kävi hieman polkemassa maantiellä pienellä vaihteella niin todella nätit arvot tuli tämän jälkeen. Ennen katsastusta olen vain huudattanut hieman enempi maantiellä niin ei mitään ongelmaa etteikö menis läpi eikä ole tarvinnut tukkia toista ulostuloa. Niin ja autona on e36 325 ja takavaimennin vakio ruosteen syömä huutaja mörisiä

                  Comment

                  • ankkuli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 938
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by Masinol
                    Pakokaasumittauksen lambda arvo ei kerro lambda-anturista yhtään mitään... vaan se on laskennallinen seos muista mitatuista arvoista laskettuna.
                    tosi on, päästömittauksen lambda-arvo ei kerro suoraan anturin toimintaa, (mutta toimimattomuus näkyy kyllä arvoissa-> ei pysy seos paikallaan ja kaikki arvot on mäellä.)

                    ideana mulla oli se, että mun autoa ei voinu mitata ilman toisen röörin tukkimista. toi auton heikko kunto oli eri tarinaa-> pitää huudattaa pakosarjat punaseks. sorry
                    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                    Comment

                    • Kaimar
                      Newbiemmer
                      • Jul 2005
                      • 21

                      #11
                      Toinen putki pitää tukkia sen takia, että pakokaasumittari ei ime ylimääräistä happea toisen putken kautta suoraan mittariin. Mittarissakin on nimittäin pumppu, joka imee pakokaasuja sisään. Muihin mitattaviin arvoihin(co, hc, co2) ei kyseisellä toimenpiteellä ole vaikutusta. Tosin "runsas happimäärä vääristää päästöarvoja", kuten lähes jokainen joka on asioinut a-katsastuksen asemilla tietää Myrkyt (co ja hc) laimenevat runsaan hapen määrästä. Lambda tosiaan on mittareissa laskennallinen arvo, jossa happi näyttelee suurta osaa. Suuri happi => suuri lambda eli reilusti yli 1.00.

                      Comment

                      • getrag
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 227
                        • Oulu

                        #12
                        eipä ainakaan meidän mittarissa oo mitään merkitystä... arvot tulee jos vaan kaikki on ok auton osalta..

                        Comment

                        • huoppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 638
                          • Nastola

                          #13
                          Ei se tukkiminen vaikuta ku sillon jos pakokaasu imuri on liian lähellä pakoputkea tai kiinni siinä. Se pakokaasu imuri sen sekottaa ei tukkimaton putkenpää. Esim. V8 motti josta 2 pakoputkea taakse, jos pakokaasuimuri on kiinni esim. oikeassa putkessa ja pakokaasumittarin letku vasemmassa, niin silloin arvot ihan päin persettä, koska siellä käy melkonen imu sillon putkessa.
                          Garage:

                          E21 323i -79
                          E21 323i -82
                          E30 325i Cabriolet -91
                          E30 316i -89
                          E39 520i -01
                          Kadett C 1,2 -76

                          Lynx Rave RE 600 -08

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎