Mitä jos ottaa alipainekellolta tangon irti ja vetää/työntää sitä väkisin? Kellolla kun ei ole mikään mahdottoman kova voima liikuttamassa siipiä. Tällä lailla voisi "leikata" karstan pois ja varmistaa että tanko liikkuu sopivan herkästi (siis koko alueella yhtä jäykästi).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d -99 ahtaa liikaa...
Collapse
X
-
Turbon säätö kyllä liikkuu..
Ja taas jatkuu..
Olen tämän ongelman kanssa tapellut jo jonkin aikaa, mutta lähes jokainen "ammattimies" ehdottaa eri syytä ongelmaan...
BMW-huolto sanoo, että turbo vaihtoon...
Itse en ole vielä vakuuttunut tuosta, koska pesänsäätö toimii, eikä auto syö öljyä tai savutu mitenkään erikoisesti.. Eikä paineputkissa ole merkkejä öljystä.
Ja toisekseen tuo turbon vaihto on sen verran kallis homma, että pitää olla 110% varma ennen kuin sen vaihtoon ryhdyn...
Yksi näistä monista vian aiheuttajista olisi kuulemma voinut olla kampiakselin pyörimisnopeusanturi, joka vaihdettiin ilman minkäänlaista vaikutusta...
Tämä epäilys tuli sen takia, kun noin 4100rpm kohdolla alkaa voimakas nykiminen..
Itse alan kallistua polttoaineen siirtopumpun kannalle. Koska nykyisin esiintyy käynnistysvaikeuksia ja aika-ajoin kulku puutuu täysin.. Varsinkin kärryn kanssa kun polkaisee kaasun pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään.. Ei tule edes savua putkesta, eikä kierroksen nouse... Toisen kerran taas kiihtyy edes jotenkin...
Tässä alkaa jo toivoa, että hajoais jo kunnolla oireileva kohde, jotta se ainakin löytyisi varmasti. Ei viitsisi vaihdella osaa sieltä täältä, kun ei näämmä oikein kukaan osaa varmasti sanoa, missä vika on.
Mutta jos ei nyt pikimiten mikään hajoa niin kai sitä joutuu uuden siirtopumpun hommata.
Kertokaahan kokemuksia ja mielipiteitä.. Syy tuohon 4100rpm nykiminen kiinnostaisi varsinkin tietää, koska oikeastaan se oli ensimmäinen oire joka ilmeni ja sen jälkeen on tullut nämä kaikki muut kulkuongelmat.....Last edited by jukktuom; 13-09-2005, 08:44.
Comment
-
-
Uskoisin ahtimen kyllä olevan kunnossa. Monta ahdinta olen vaihtanut ja ne kaikki sen takia että ei ole käytetty jälki käyntiä ja niistäkin suurin osa on ollut tuonti pelejä.
laakerit olivat kaikissa niin loppu että siivet hankasivat koteloihin kiini.
yhdessäkään bmw:ssä en ole törmännyt siihen että olisi mitään vikaa johdesiivissä, ei sinne mitään karstaa kerry kyllä ne pois palaa. eikä jumitu??? ihme väitöksiä tietämättömiltä... mutta kertahan se on ensimmäinenkin.
-Missä bmw liikkessä olet käynyt?
-Antaako testeri mitään häiriö koodia/sanomaa? jos antaa niin mitä (pyydä printti)
-mistä päättelet että ahtaa liikaa, oletko mitannut?
Et möyskään maininnut mitään DDE:en uudelleen ohjelmoinnista ilmamassamittarin ja ahtopaine tunnistimen vaihdon jälkeen.
DDE on hyvä päivittää uusimmalla softalla aina kun vaihtaa nämä kyseiset komponentit!
-Tarkistuta myös että egr venttiili ei ole karstassa vaan liikkuu hyvin ettei ahdot karkaa sitä kautta.
Comment
-
-
Ahtopaine liian korkea...
Kyllä se tuolla Ko:lan Bmw huollossa antoi sellaisen vikakoodin, että ahtopaine liian korkea... Nollattiin vikamuisti ja käytiin koeajolla ja sama vikakoodi tuli heti takaisin... Vaihdettiin ahtopaineanturi, jota ei kyllä mitenkään ohjelmoitu. Uusi ilmamassamittari kyllä ohjelmoitiin, kun se oli se uuden mallinen Bosch... Samalla vaihdettiin ilmanpuhdistin.
Suuttimia ei tarkistettu... EGR:n puhdistin itse ja myös tarkistin, että sekin toimii OK.
Omasta mielestä menee tämä kallistuu joko polttoainepumpun tai turbon piikkiin...
Käynnistysvaikeudet viittaisi polttoainepumppuun, mutta eikös siitä pitäisi tulla muistiin myös vikakoodi...
Onko mahdollista, että turbo on rikki vaikka siivet ei ota pesään kiinni, säätö toimii (ainakin pesänsäätö liikkuu), eikä auto liiemmin savuta; ei edes silloin kun painaa lämän pohjaan eikä auto kiihdy mihinkään? (luulis, että silloin pukkaa mielettömästi mustaa). Turbo tosin viheltää jonkin verran, mutta sellaista ääntä se on mielestäni pitänyt jo 30tkm.n ajan..
Jääkö noiden suuttimien toimimattomuudesta/häiriöstä vikakoodimuistiin?
Alkaa jo tosissaan ottaa pattiin, kun ei voi kun arpoa minkä osan seuraavaksi vaihtaa... Huoltoon en vielä vie toista kertaa arvottavaksi, kun autolla voi ainakin toistaiseksi ajaa.
Tyhjäkäyntiä käy ihan hyvin, mutta tosiaan käyntiin lähtee huonosti.. Liekö sitten vielä akku menossa samaan syssyyn...Last edited by jukktuom; 13-09-2005, 13:09.
Comment
-
-
Kun olisin sitä mieltä vahvasti että siivet jumittaa oman vastaavan puhaltimen käytin huollossa kokkolassa linnus-auto oy:ssä joka on bosch piste...
Noissa puhaltimissa on ollut sellaista tyyppi vikaa et liiallisella lämpökuormalla siivet jumittaa tai saattaa jopa liike alue kaventuu....
Ja hommahan on niin et jos se puhallin ois liian väljä niin se ei lähde nostaan paineita missään vaiheessa....
SS
Comment
-
-
Originally posted by jukktuomOmasta mielestä menee tämä kallistuu joko polttoainepumpun tai turbon piikkiin...
Käynnistysvaikeudet viittaisi polttoainepumppuun, mutta eikös siitä pitäisi tulla muistiin myös vikakoodi...
Onko mahdollista, että turbo on rikki vaikka siivet ei ota pesään kiinni, säätö toimii (ainakin pesänsäätö liikkuu), eikä auto liiemmin savuta; ei edes silloin kun painaa lämän pohjaan eikä auto kiihdy mihinkään? (luulis, että silloin pukkaa mielettömästi mustaa). Turbo tosin viheltää jonkin verran, mutta sellaista ääntä se on mielestäni pitänyt jo 30tkm.n ajan..
Jääkö noiden suuttimien toimimattomuudesta/häiriöstä vikakoodimuistiin?
-satunnaisia käynnistysvaikeuksia
-nykimistä vedätettäessä kierroksilla >3500
-itse pumppu piti jurinaa
Kaikki oireet hävisivät siirtopumpun vaihdolla. Mullakin turbo viheltää lievästi kylmänä, mutta lakkaa kunhan kone lämpenee hieman.e61 535d
Comment
-
-
Että pitikin toivoa...
Nyt se sitten ei edes inahda....
Joo-o... Ylivieskan Teknisten pihalle jätti... DDE-valo sytty ja siihen jäi..
Ei edes suostu starttaamaan. Akussa kyllä virtaa ja lisävirtaakin annettiin viereisen autoliikkeen vara-akulla. Polttoainetta saa; ainakin suodattimelle asti tulee niin maan perhanasti. Ajonestot yms. kokeiltiin sen sata kertaa, mutta ei starttaa ollenkaan.. Akun kenkiä myös irroiteltiin, jos nollaantuisi, mutta EI.
No, se on nyt trailerilla pihalla ja aamulla vien Ko:laan huoltoon... Saa nähkä mikä osa sieltä on mennyt. Sopii vain toivoa, että sama osa, mikä nyt on jo jonkin aikaan oireillut.. Mutta kauhulla odotan diagnoosia ja korjauskustannuksia. Mutta sanoisinpa, että turbo se ei ainakaan tällä kertaa ole; koska kyllä auto käyntiin lähtisi tai edes starttaisi vaikka turbo olisikin sökö.
No toivottavasti huomenna ollaan viisaampia.. Ja toivoa sopii, että myös kulkuongelmien syy nyt löytyy... Mutta vähän skeptinen olen...¨
Comment
-
-
Itse jatkaen...
Viileä diagnoosi... Startti sökö...
Eikun vanha startti huoltoon tai sitten uusi tilalle... No, ekaks katsotaan voisko tuolla vanhalle tehdä jotain...
Perskule, ei taida vika tuohon kulkemattomuutteen selvitä tällä kertaa...
Ehkä se sitte jättää taas viikkon päästä tielle toisen vian takia... Jos ehtii minulla niin kauan vanheta... Perskele...Last edited by jukktuom; 14-09-2005, 11:59.
Comment
-
-
Veikkaan, että siirtopumppu on kaput, ei nosta riittävää esipainetta korkeapainepumppua varten ja jos näin on, startti ei inahdakaan. Omaan vaihdoin siirtopumpun eilen. Oireina satunnaiset starttivaikeudet, nykiminen kiihdytettäessä 4200rpm kohdalla ensin silloin tällöin ja sitten joka kerta ja toissapäivänä alkanut pumpun jurina. Kaikki kyseiset ongelmat tipotiessään ja perstuntumalta potkua erilailla kuin aiemmin.- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by BMWEn osaa auttaa mut itse tuon ikäisiä 530D autoja katellut mutta en tiedä haluanko tuollaista enää... Luulisi että noinkin uudella ja isolla koneella varustetus dieselis ei olis tuollaisia ongelmia koneen ja ahtimen kans
Onko 530D jotenkin muuten herkkä särkymään?
Comment
-
-
Startin ankkuri hajallaan..
Ja hiilet kohtuu kunnossa.. Valmistajasta en tiedä, mutta nähtävästi juuri tuo Italiaano, kun tuo vika sopisi tunnusmerkkeihin.
Uusi osa tilauksessa. Huomenna pitäisi saada auto uudelleen liikenteeseen.
Kaikista näistä kulkemiseen liittyvistä vika mahdollisuuksista olen tullut sellaiseen johtopäätökseen, että minun autosta on polttoainepumppu sekä turbo menossa...
Turbon voisi viedä ensin jollekin korjaamolle analysoitavaksi, kun ei siinä kyllä liikaa välyksiä ole, joten säätyvään pesään se jotenkin liittyy..
Aiheuttiko tuo nykiminen 4200rpm kohdalla polttoainepaineen vikakoodin?
Polttoaineen paineesta ei ole omassani ollut vikakoodeja, mutta liian korkeasta ahtopaineesta kylläkin.
Turboa jo kyselin muutamasta liikkeestä ja kovin vaihtelevia hintoja kertoivat.
Täytyy vielä kysellä myös tuota polttoainepumppua.
Kertokaa mistä polttoaineen siirtopumpun ja turbon saisi edullisesti?
Täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että kyllä nyt alkaa usko loppua rahojen myötä BMW laatuun... Mitä lie seuraavaksi noiden uusimisen jälkeen..
Comment
-
-
Aiheuttiko tuo nykiminen 4200rpm kohdalla polttoainepaineen vikakoodin?
Polttoaineen paineesta ei ole omassani ollut vikakoodeja, mutta liian korkeasta ahtopaineesta kylläkin.
Ei ollut jäänyt vikakoodeja.
Kertokaa mistä polttoaineen siirtopumpun ja turbon saisi edullisesti?
Kyselin siirtopumppua viidestä tarvikeliikkeestä, joissa kaikissa tilaamalla saatavissa, halvin 229e 3 viikon toimitusajalla. Merkkihuollosta 220e ja löytyi hyllystä.- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
Comment