Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaa kuuluu ulinaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimar
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 21

    #16
    Originally posted by Kujis
    Tunteeko sen helposti jos pyörittelee rengasta perä ylhääällä onko laakeri rikki? Muistatko pitikö koko napa uusia vai selvisikö pelkällä laakerin vaihdolla?
    Helpoin tapa tarkastaa pyörän laakeri autotallioloissa on kun nostat esim. tunkilla toisen toisen takapyörän ilmaan ja pyöräytät ´väkevästi´ rengasta pyörimissuuntaansa. Kaikenlainen rohina ja jurina/ulina ovat merkki laakeriviasta. Jarrukilven hankausta -levyyn ei saa sekoittaa laakerivikaan (huomattavasti korkeampi ja terävämpi ääni).

    Comment

    • sami.V.kasi
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 559
      • Kotka

      #17
      Originally posted by HarzaTheMan
      Meillä päin tuo Rvs-gel tunnetaan nimellä "sahanpuru"
      juu.. taas meilläpäin se tunnetaan myös muussatuna banaanina.. pitää kyllä ettiä jostaa tota RVS-geliä ku itellää ujeltaa myös perse.. ilmeisesti
      Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
      Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

      E30 316i vm89, Octavia RS vm03
      ex:
      E34 540iA vm94
      E30 318i vm85

      http://www.maxtuned.com/

      Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

      Comment

      • BestMotorWith
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 382
        • Hämeenlinna

        #18
        Lyijy jauhekin kuulema poistaa noi äänet
        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

        Comment

        • minttu2
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 46
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Kujis
          Moro.

          Mistähän voisi aloittamaan paikallistamaan seuraava onkkelmaa. Takaapäästä kuluu
          ujellusta, joka alkaa häiritsemään n. yli 60km/h tuntinopeudessa. Ääni on tasaista ujellusta, eikä muutu vaikka kääntelee rattia tai vaihtaa vapaalle. Aluksi luulin, että se on rengasmelua, mutta ei =( Ääni muuttuu korkeammaksi nopeuden kasvaessa.

          Hyviä vinkkejä ja korjausehdotuksia otetaan vastaan!
          Minäkin veikkaan että melko varmasti on laakeri menossa. Omassa E39:ssä ihan vastaavat oireet ja niinkuin arvelinkin, oli syynä takapyörän laakeri. Välystä ei juuri tuntunut kummassakaan takapyörässä, mutta molemmista pyöristä laakerit ihan lopussa. Nostettiin auto ilmaan ja pyöritettiin renkaita; molemmat takarenkaat piti kunnon "krohinaa".

          Asentaja kertoi melko mielenkiintoisen teorian mistä voisi mun automaatin takkuilukin johtua; niistä laakereista. Laatikossa on öljyä sopiva määrä, se ei haise ja on kirkastakin. Laatikon päivitystä ei ikävä kyllä voitu tehdä tuohon autoon. Muistin sai resetoitua mutta ei tuntunut olevan tähän pulmaan apua. Hän sitte tuumas että vika saattaa korjaantua kun vaihtaa noi laakerit. Automaatti vaihtaa vaihteita pyörän pyörimisnopeuden mukaan, eli jos laakerit on paskana, se voi vaikuttaa jopa noin.....

          Comment

          • anterotero
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 7

            #20
            Onkohan minullakin perä hajalla? ulina alkaa siinä 60 km/h kohdalla ja ei hiljene. Vaihteella ei ole väliä, mutta jos päästää kaasun tai painaa kaasua niin ulina loppuu. Eli kuuluu vaan tasakaasulla. Otin perästä öljyt pihalle ja ne oli todella sitkeää harmaata paskaa. Voiko tästä selvitä uusilla öljyillä?

            Comment

            • anterotero
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 7

              #21
              eihän siitä selvitty uusilla öljyillä. eli peräremppa tiedossa.

              Comment

              • jamoc8
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 277
                • Oulu

                #22
                Originally posted by anterotero View Post
                eihän siitä selvitty uusilla öljyillä. eli peräremppa tiedossa.
                Just aattelin samaa, miten ihmeessä aina kuvitellaan uusien öljyjen korjaavan vikoja..?
                ---- Bee äm dapl juu ----

                Comment

                • roadmovie
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 73

                  #23
                  Jos niitä vaihtelis ajoissa, vois ehkä välttää niitä vikoja...

                  Comment

                  • anterotero
                    Newbiemmer
                    • Sep 2008
                    • 7

                    #24
                    Mulla on eka pemari eli olen amatööri:

                    käykö e36 (325) perä - e36 (316) ? eli onko niissä sama perä?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎