Paljon keskustelua löyty haulla mutta mitään kiistatonta infoo eri paikkausaineista ei ollu. Kyseessä nyt vanha riisi josta häviää noin litra nestettä per 700km tms. Eli kanelia vai jotain muuta sössöö? vai eikö mitään
Paljon keskustelua löyty haulla mutta mitään kiistatonta infoo eri paikkausaineista ei ollu. Kyseessä nyt vanha riisi josta häviää noin litra nestettä per 700km tms. Eli kanelia vai jotain muuta sössöö? vai eikö mitään
Vuotaako ulos, vai oisko kansi halki silleen, että polttaa palotilassa? Jos kansi halki, niin tuskin noi kanelit/syylarisementit siihen auttaa. Kuka niitä kansia muuten korjailisi
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Paha kysymys...öljyn seassa ei ole nestettä eikä päinvastoin. Pakokaasu ei haise imelälle mutta sillon tällön putkessa on kosteutta. Ja kun sitä noin vähän vuotaa ni meinasin koittaa jotain ainetta?
Onko normaalia että pakoputkenpäissä on valkoisia pisteitä noen/karstan seassa, kertooko se jostain. Nestettä häviää 1L/200km. Pari vuotokohtaa on löytynyt (kaasuläpän vesiliitäntä sekä kiertovesipumppu), mutta nuo ei mielestäni vuoda niin paljoa kuin mitä nestettä häviää. Kansi halki? Öljyn seassa ei ole nestettä.
Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Wurthin jäähdytin sementistä on hyviä kokemuksia. Vuoto ei ollut kyllä ihan noin iso kuin sulla, mutta pienempään vuotoon ainakin on auttanut pysyvästi.
Pienet kennovuodot ehkä noilla paskoilla saa paikattua/tukittua.Jos vesipumppu vuotaa tai kansi/kannentiiviste,on noitten paikkausaineiden käyttö melko turhaa.
Tiedä sitten mihin ne hukkuu...jalkatila ei ole kostea (lämppäri), eikä nesteet sekotu kumminkaan päin (kansipahvi). Lämpömittari pysyy tasan samassa asennossa koko ajan. Putkenpää tosin pätkä ajossa kostuu hieman mutta sekään neste ei haise glykolille
Itselläni oli sama ongelma ja tein kaikki mahdolliset tsekkaukset pahimman pelossa. N. 1l hävikki / muutama sata kilometriä eikä öljymäärässä mainittavaa eroa. Lopputulos: kansi halki 5 sylinterin imuventtiilin edestä. Laita uudet öljyt ja katso meneekö pikapuolin sinapin väriseksi.
Upataas nyt kun vika ajankohtainen vieläkin...nyt pitäs korjata kun auto menee ajoon taas. Eli siis nestettä katoo nyt enää noin 1l/1500km. Parani kun kiristelin letkujen liitoksia ja paisuntasäiliön pohjassa olevia muoviroppuja. Sekasin nesteet ei mene, eikä mitään vuotokohtaa oikeen näy. Lisää veikkauksia mihin ne katoo?
Upataas nyt kun vika ajankohtainen vieläkin...nyt pitäs korjata kun auto menee ajoon taas. Eli siis nestettä katoo nyt enää noin 1l/1500km. Parani kun kiristelin letkujen liitoksia ja paisuntasäiliön pohjassa olevia muoviroppuja. Sekasin nesteet ei mene, eikä mitään vuotokohtaa oikeen näy. Lisää veikkauksia mihin ne katoo?
katsoppa tuosta kuvasta tuo 3 osalla oleva liitos että onko siellä märkää..Luulen että pulttien kiristäminen voi jo helpottaa...
sieltä itsellä näytti vuotavan ja paikkausaine auttoi vuotoon...samalla tavalla vuosi itselläkin eli suht vähäistä...pirun hankala paikka ainakin itsellä ja ahdas!
Jos toi on muovipäätynen syyläri (eiks ne kaikki nykyään oo) niin kannattaa tarkastaa ne päädyt. Saattaa tehdä niin että vuotaa vaan paineisena ja haihtuu kuumasta syyläristä, eli ei jättäis ees lammikkoa. Moottori kuumaks ja tihrustelee näkyyks missää kosteeta. Tai jos vuotaa jos vuotokohdasta näkyy valkosta valumavanaa kun neste "palaa" siihen kuumaan pintaan.
Jos toi on muovipäätynen syyläri (eiks ne kaikki nykyään oo) niin kannattaa tarkastaa ne päädyt. Saattaa tehdä niin että vuotaa vaan paineisena ja haihtuu kuumasta syyläristä, eli ei jättäis ees lammikkoa. Moottori kuumaks ja tihrustelee näkyyks missää kosteeta. Tai jos vuotaa jos vuotokohdasta näkyy valkosta valumavanaa kun neste "palaa" siihen kuumaan pintaan.
edit: siis vuotaako päädyn ja kennon välistä.
Itselläni teki niin tuollainen muovipäätyinen syyläri että kun ilmat kylmeni (n.-10C) niin alkoi tipputtamaan pihalle glygolia, mutta kun auton käynnisti ja ajoi lämpimäksi vuoto lakkasi, samoin jos pisti lohkolämmittimen päälle niin hetken kuluttua vuoto loppui. Eli siellä alkoi sellainen o-rengas vuotamaan paisuntasäiliön pohjassa kun ilma meni tarpeeksi kylmäksi. Että näinkin voi käydä...
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Joo Siis Mulla On Glykooli Lammikko auton alla joka päivä.
En löydä mistän vuotoa ja olen varma että on glykooli.
6KM ajoa ja vuoto alkaa/kun kone on kylmä vuotaa vähemmän.
onko ideoita?:think
Auto on E36 M3 (ei evo)
Joo Siis Mulla On Glykooli Lammikko auton alla joka päivä.
En löydä mistän vuotoa ja olen varma että on glykooli.
6KM ajoa ja vuoto alkaa/kun kone on kylmä vuotaa vähemmän.
onko ideoita?:think
Auto on E36 M3 (ei evo)
Comment