Announcement

Collapse
No announcement yet.

minkämerkkisiä ja mitä lisämittareita olette ahtokäytössä käyttäneet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    minkämerkkisiä ja mitä lisämittareita olette ahtokäytössä käyttäneet?

    itel olis hiljalleen aika hankkia ainakin ahtopaine ja seossuhdemittari.

    ton seossuhdemittarin kanssa kävi mieles et vois jotenkin modata tuon toimimattoman huoltovalohässäkän paikalle. Pirssihän oli 635 csi

    en vaan tiiä kuinka kaupan seossuhdemittareita saa purettua ja ledejä siirrettyä. mittaristossa olis 9:lle ledille paikat ja pohdin et joku sellainen mittari missä olis pylväsnäyttö ledeillä vois kai jotenkin purkaantua ja johdonpätkillä siirtäis ledit tonne omaan mittaristoon.

    voiko idea toimia vai hautaanko moisen syvään kuoppaan?
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    varmaan helpompi, kun teet kokonaan itse seossuhde mittarin.. googlella löytää ohjeet..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Rocker
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1023
      • Suburb of SUUR-Oulu

      #3
      Autometerin ahtokello ittellä, EX-Equus:in mittarin nakkasin takakäteen ku ei sitä juuttaan rutinaa ja tökkimistä jaksanut katella.
      T:Tero
      2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
      Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
      EX: 524Tda, 324TdicT
      Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
      ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

      Comment

      • e24
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 628

        #4
        Originally posted by jmp2002
        varmaan helpompi, kun teet kokonaan itse seossuhde mittarin.. googlella löytää ohjeet..
        tuli kyl itel ihan sama mieleen heti sen jälkeen kun oli ton jutun kirjottanut.
        mietin vain et onko niistä ite rakennetuista mitään iloo/hyötyä, mut kai ne jotenkin toimii =)
        käyttis Honda CR-v
        .... MR2
        ----------------------------
        ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          [QUOTE=e24]itel olis hiljalleen aika hankkia ainakin ahtopaine ja seossuhdemittari.

          ton seossuhdemittarin kanssa kävi mieles et vois jotenkin modata tuon toimimattoman huoltovalohässäkän paikalle. Pirssihän oli 635 csi

          mulla on mittaristossa dnsf:lta ostettu seosmittari huoltovalojen tilalla!!
          kävi lähes suoraan tietty pitää vähä karsia mittaristoa
          lisäksi mankan yläpuolella suuttimien tilalla ahtop öljynp ja vedenlämpö
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • e24
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 628

            #6
            [QUOTE=seidltuning]
            Originally posted by e24
            itel olis hiljalleen aika hankkia ainakin ahtopaine ja seossuhdemittari.

            ton seossuhdemittarin kanssa kävi mieles et vois jotenkin modata tuon toimimattoman huoltovalohässäkän paikalle. Pirssihän oli 635 csi

            mulla on mittaristossa dnsf:lta ostettu seosmittari huoltovalojen tilalla!!
            kävi lähes suoraan tietty pitää vähä karsia mittaristoa
            lisäksi mankan yläpuolella suuttimien tilalla ahtop öljynp ja vedenlämpö

            oisko sulla kuvaa hytin puolelta, ja sasko tarkempia tietoja modaamisesta. en vielä syttynyt tuolle rakentamiselle, mielummin modaisin valmiin mittarin.

            toiset puhuu et pitäis olla myös öljynlämpömittari, mut onko se tarpeen, ei varmaan, kun on toi öljyn jäähdytinkin, niin luulisin öljynlämpöjen pysyvän hallinnassa.

            tärkeintä kai on seurata öljynpaineita ahtopaineita ja seossuhdetta.

            mites kun näkee noita pakokaasujen lämpöjäkin seurattava, mitä siitä hyötyy. tietty näkeehän siitäkin kai jokseenkin palamistapahtumasta. muistaisin ainakin nähneeni joskus jonkun tekstin missä kerrottin jotakin siitä että pakokaasujen lämmöistä pystyis kanssa jotakin päättelemään.

            pitäis muuten ihan testin vuoks laittaa heti ilmanputsarin juureen, ahtimen jälkeen ja viel välijäähdyttimen jälkeen lämpömittaus ja katella miten eritilanteissa käyttäytyy, lähinnä miten ahdin rupee isommilla kierroksilla lämmittämään ilmaa, ja kuinka hyödyllinen tuo välijäähdytin olis. =)
            tosin ei tommoseen viitti rahojaan suotta hakata, tosin riittäishän tohon yks mittari ja kolme anturia ja valitsin, mut kolmesta mittarista sais paremmin seurattua =)
            käyttis Honda CR-v
            .... MR2
            ----------------------------
            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              eiköhän sillä öljynlämpötila mittarilla katsota koska öljyt on lämmin, milloin voi alkaa antamaan happea kunnolla koneelle, kun kylmän koneen polkeminen ei ole kovin hyväksi..

              Näin olen itse ainakin käsittänyt asian..
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                Originally posted by jmp2002
                eiköhän sillä öljynlämpötila mittarilla katsota koska öljyt on lämmin, milloin voi alkaa antamaan happea kunnolla koneelle, kun kylmän koneen polkeminen ei ole kovin hyväksi..

                Näin olen itse ainakin käsittänyt asian..
                tuo kyl on ihan järki juttu, mut jos sitä aluks ajelee maltilla ja kun on kilometrejä ja motti on lämmennyt niin sit kumit tiehen =) tosin ei ihan mun tapaista oo jättää mustaa vanaa, ellei vahingossa suttaa tai vana tulee putkesta =)

                kun pirssissä ei oo lukkoperää ja koittaa lähteä rivakasti, nini meinaa väkisinkin ruveta suttaamaan, vaikka vakiomotti tällähetkellä onkin.

                maalarireissun jälkeen irtoo kone ja koittaa täydellinen läpikäynti ja remmiahtimen asennus koneen kylkeen.
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • seidltuning
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1941
                  • Vantaa

                  #9
                  tällä hetkellä kiinni toinen mittaristo mut voin ottaa kuvan siintä toisesta mut näyttää itseasiassa aivan kuin siinä olisi huoltovalot
                  muista mittareista kuva alla olevassa auton tiedoissa
                  G30 530e Sedan
                  E30 325i Cabriolet

                  Comment

                  • e24
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 628

                    #10
                    Originally posted by seidltuning
                    tällä hetkellä kiinni toinen mittaristo mut voin ottaa kuvan siintä toisesta mut näyttää itseasiassa aivan kuin siinä olisi huoltovalot
                    muista mittareista kuva alla olevassa auton tiedoissa

                    ihan siistin näköinen pirssi. käytitkä alkuperäisiä mittariston ledejä vai hommasitko jostain uudet.
                    en muista onko E30 mallissa pyöreet vai kantikkaa, mut mul ainakin on kantikkaat ja tarvis varmaan muutama punainen hommata lisää, kun niitä ei oo kun kolme (jos nyt tuota modausta aikoo ees tehä)
                    paljolla myyt sen sun seossuhdemittarin ? =)

                    heijastaaks toi sun kojelauta pahasti kirkkaalla säällä, oon miettinyt ite kans kojelaudan maalaamist, mut tuntuis et tuleva korinvari, eli punanen ei välttämättä oo tuon heijastuksen takia paras väri siihen.
                    käyttis Honda CR-v
                    .... MR2
                    ----------------------------
                    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎