E30 en ole vaihtanut, E36 sen sijaan useamman kerran. helvetin tiukassa ne on, prässillä tosin vaihtanut ne.
Jees, tänään vaihdettiin. Ei lähteny turvallisella vasara ja rautakanki tekniikalla vaan irrotutti koko tukivarren ja käytätytti prässissä. Tukivarsi irtosi helposti, on kolmesta paikkaa kiinni, ja prässissä vanha tippui nopesasti pois ja uusi saatiin paikalleen.
On nää bemun palikat kovasti kiinni toisissaan kun mitään saa vaihdettua ihan itse
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Viime viikolla tuli vaihdettua sisempi pallonivel e30:iin. Hommaan tuhraantui vajaa tunti. Nopeemminki olis saanu jos olis ollu itellä prässi. En sitten suosittele ITALIALAISIA niveliä kestää n:puol vuotta. Menin kerran erehtymään en muuten erehdy enää.........
Siinä oli haastetta kun kaveri toi e36:n illalla 6:n aikoihin ja piti vaihtaa tukivarsi. No eihän sillä ollut sitä puslaa mukana ja kaupat oli kiinni. No ajattelin että olisi tämä nyt hyvä saada valmiiksi ja rupesin ottamaan sitä vanhaa puslaa irti..
ja voin sanoa että oli sitten tasan tarkkaan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän vanhaa puslaa uudestaa.. sen verta vittumainen oli ottaa ehjänä pois siitä.. tais mennä joku 1,5h + ½ askia tupakkia + hermot puslan irroitukseen..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Viime viikolla tuli vaihdettua sisempi pallonivel e30:iin. Hommaan tuhraantui vajaa tunti. Nopeemminki olis saanu jos olis ollu itellä prässi. En sitten suosittele ITALIALAISIA niveliä kestää n:puol vuotta. Menin kerran erehtymään en muuten erehdy enää.........
joo yhdyn samaa ei missää nimessä mitää italialaisia ja ranskalaisia.. ne on suunniteltu niin onnettomasti :/
Alumiini muokkautuu ja leikkautuu kun tuo uritetty nivel painetaan sinne prässillä eikä minkäänlaista palautumista juurikaan tapahdu. Teräs kestää paremmin ja on sitkeämpää kylmä muokkauslujuudeltaan.
TS: vaarana on nivelen irtoaminen, jotkuthan noita on vaihtaneet, mutta en omaan autoon vaihtaisi. sen verran jännittäs ajella ..
Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown! -Official BTCF-Sauna Team- -Official BTCF-Jusauksen allasteam- -Team BTCF Top Alcohol- -Team Pimp My Bride- TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm) R.I.P. 1K MOTORSPORTS R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30, 526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Olen itse vaihtanut kotikonstein e36 alapallon ja tein juuri samoin kuin joku muukin täällä oli tehnyt. Kuumailmapuhaltimella lämmitys ja lekalla vanhapallo pois ja taas lämmitys ja uusi pallo paikoilleen.
Eilen tuli Touringiin alle uudet alumiiniset alatukivarret juurikin alapallojen kevyen väljyyden takia. Samaan syssyyn laitoin uudet raidetangon päät, kaikki 4 koiranluuta sekä toki alatukivarsien takapään puslat. Takakelkan puslat tuli vaihdettua aiemmin keväällä. Rahaa paloi x määrä, mutta voi jumprahuitti et on nyt kun uus auto ajaa. Ei kolise töyssyissä, ei vetele ja pirun jämäkkä ajaa. Kyllä kannatti, suosittelen lämpimästi Ja orkkispuslilla tehtiin, ei mitään uretaania.
Comment