Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alapallonivelen takia hylsy katsastuksesta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    #46
    Originally posted by pete81
    E30 en ole vaihtanut, E36 sen sijaan useamman kerran. helvetin tiukassa ne on, prässillä tosin vaihtanut ne.
    Jees, tänään vaihdettiin. Ei lähteny turvallisella vasara ja rautakanki tekniikalla vaan irrotutti koko tukivarren ja käytätytti prässissä. Tukivarsi irtosi helposti, on kolmesta paikkaa kiinni, ja prässissä vanha tippui nopesasti pois ja uusi saatiin paikalleen.

    On nää bemun palikat kovasti kiinni toisissaan kun mitään saa vaihdettua ihan itse
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • Jantunen
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 251
      • Mustasaari

      #47
      Viime viikolla tuli vaihdettua sisempi pallonivel e30:iin. Hommaan tuhraantui vajaa tunti. Nopeemminki olis saanu jos olis ollu itellä prässi. En sitten suosittele ITALIALAISIA niveliä kestää n:puol vuotta. Menin kerran erehtymään en muuten erehdy enää.........

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #48
        Siinä oli haastetta kun kaveri toi e36:n illalla 6:n aikoihin ja piti vaihtaa tukivarsi. No eihän sillä ollut sitä puslaa mukana ja kaupat oli kiinni. No ajattelin että olisi tämä nyt hyvä saada valmiiksi ja rupesin ottamaan sitä vanhaa puslaa irti..
        ja voin sanoa että oli sitten tasan tarkkaan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän vanhaa puslaa uudestaa.. sen verta vittumainen oli ottaa ehjänä pois siitä.. tais mennä joku 1,5h + ½ askia tupakkia + hermot puslan irroitukseen..
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3059
          • Suomi

          #49
          Alsa tukivarsiin ei sitten kannata tuota vaihtohommaa rueta tekemään ainakaan kovin monesti ....
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #50
            Originally posted by Suutari
            Alsa tukivarsiin ei sitten kannata tuota vaihtohommaa rueta tekemään ainakaan kovin monesti ....
            kerro nyt edes miksi?

            Comment

            • Bmw_e30
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1260
              • joutseno

              #51
              Originally posted by Jantunen
              Viime viikolla tuli vaihdettua sisempi pallonivel e30:iin. Hommaan tuhraantui vajaa tunti. Nopeemminki olis saanu jos olis ollu itellä prässi. En sitten suosittele ITALIALAISIA niveliä kestää n:puol vuotta. Menin kerran erehtymään en muuten erehdy enää.........
              joo yhdyn samaa ei missää nimessä mitää italialaisia ja ranskalaisia.. ne on suunniteltu niin onnettomasti :/
              ex 325i -85 325i
              325i soupe -92 325i

              Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3059
                • Suomi

                #52
                Originally posted by pete81
                kerro nyt edes miksi?
                Alumiini muokkautuu ja leikkautuu kun tuo uritetty nivel painetaan sinne prässillä eikä minkäänlaista palautumista juurikaan tapahdu. Teräs kestää paremmin ja on sitkeämpää kylmä muokkauslujuudeltaan.

                TS: vaarana on nivelen irtoaminen, jotkuthan noita on vaihtaneet, mutta en omaan autoon vaihtaisi. sen verran jännittäs ajella ..
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #53
                  Olen itse vaihtanut kotikonstein e36 alapallon ja tein juuri samoin kuin joku muukin täällä oli tehnyt. Kuumailmapuhaltimella lämmitys ja lekalla vanhapallo pois ja taas lämmitys ja uusi pallo paikoilleen.
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • da22
                    Newbiemmer
                    • Sep 2004
                    • 10

                    #54
                    Mahtaakohan sopia 2003:een E46 330D:hen E46 328:n alatukivarsi, kun ei tarvikkeena löydy muutakaan?

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #55
                      330d

                      328i

                      En ole mikään 3-sarjan guru, mutta tarkoitat noissa osia 5/6? Näyttäisivät samoilta ja numerot täsmää.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17837
                        • PKS

                        #56
                        Eilen tuli Touringiin alle uudet alumiiniset alatukivarret juurikin alapallojen kevyen väljyyden takia. Samaan syssyyn laitoin uudet raidetangon päät, kaikki 4 koiranluuta sekä toki alatukivarsien takapään puslat. Takakelkan puslat tuli vaihdettua aiemmin keväällä. Rahaa paloi x määrä, mutta voi jumprahuitti et on nyt kun uus auto ajaa. Ei kolise töyssyissä, ei vetele ja pirun jämäkkä ajaa. Kyllä kannatti, suosittelen lämpimästi Ja orkkispuslilla tehtiin, ei mitään uretaania.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎