Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä BMW-malli rata-autoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulih
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 208
    • Jyväskylä

    #61
    Tästä kevyet luukut http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=85516 .
    Varapyörä ja takapenkit pihalle ja etupenkit vaihtoon. Paljonkohan noilla paino putoaa, yli 100kg ainakin? Eikä ihan hullun kallistakaan.

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • EFNU

      #62
      Vääntöjäykkyys: Sedan on jonkin verran vääntöjäykempi niiden lukemien perusteella mitä olen nähnyt.

      Luukkujen paino: Coupén konepelti ETK:n mukaan ~18kg, takaluukku vajaan 9,5kg. Orggis penkit on aikas painavat, runko jo jonkun 15kg kipale, siihen sitten kaikki muut kilkkeet niin ehkä jonkun 20kg.
      Last edited by Calypsocoupe; 22-01-2007, 12:24.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #63
        Parhaiten / helpoiten luukut kevenee kun rälläköi niistä jäykkärit ja saranat "get outtiin" ja virittelee sen jälkeen viidellä tapilla (hitsataan koriin) / sokalla pellin paikalleen.

        Konepellin etureunaan kannattaa laittaa kolme tappia, jotta ei suotta kovemmassa vauhissa pullistele/kupruile.

        Näin painoa jää vain pintapellin verran. Ei tietysti yhtä "bling bling" kuin hiilikuituinen. Luultavasti kumminkin kevyempi / helpompi päästä koneeseen käsiks, kun nostaa koko pellin 10s mäkeen.
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • asvirkku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 514
          • Bern

          #64
          Originally posted by Calypsocoupe View Post
          .

          Ihan mielenkiinnosta, lyhyellä vai pitkällä lähtösuoralle tulevalla mutkalla?
          Tarkka aika 1:42,01 ja lyhyttä mutkaa tuppavat koppivehkeillä ajattamaan.
          Jos osais ajaa varmaan <1:40 - mm. vakio e36 328 touring meni samoissa karkeloissa 1:38,44...

          Mutta sehän on kiva, että on parannettavaa

          T AV
          Ps: auto siis vararenkaineen, ilmastointeineen, stereoineen, tankki täynnä ja emännältä lainattuna.
          Last edited by asvirkku; 22-01-2007, 12:37.
          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #65
            Endurance porukoiden ajat voisi olla hyviä vertailukohtia aikoihin.

            Nopeimmat Racing tiimit (slicksit) ajaa 1:34 alkuisia ja nopeimmat Saloonit (urakumit) 1:33 alkuisia aikoja.

            Jos Suomen radat kiinnostaa, niin meidän kotisivuilla on pienimuotoiset esittelyt tärkeimmistä. Eli: www.mallasracing.info => Radat
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #66
              Originally posted by Kilpuri View Post
              Endurance porukoiden ajat voisi olla hyviä vertailukohtia aikoihin.

              Nopeimmat Racing tiimit (slicksit) ajaa 1:34 alkuisia ja nopeimmat Saloonit (urakumit) 1:33 alkuisia aikoja.

              Jos Suomen radat kiinnostaa, niin meidän kotisivuilla on pienimuotoiset esittelyt tärkeimmistä. Eli: www.mallasracing.info => Radat
              Toi Alastaron video on hyvä, näkee 1.39 vauhdin! Tässä oli vissiin ajatus hommata kilvissä oleva kaareton vehje ensialkuun? Noilla vertailuajoilla psyykkaa ittensä helposti katolleen tai kaiteeseen.

              Auto alle, pohja-aika paperille ekassa tunnissa ja siitä sitten hiomaan alas mutka mutkalta,

              T AV
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #67
                Originally posted by Rosi View Post
                Ei mun coupes ainakaa oo kaatuvia takapenkkejä:think
                Huh? Minulle ei ole ainakaan tähän mennessä tullut vastaan vielä yhtäkään E36 coupea, jossa takapenkin selkänojat ei olisi olleet eteenpäin taittuvaa mallia eli ns. monikäyttömahdollisuutta ei olisi.. :think
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #68
                  Originally posted by Juhis View Post
                  Huh? Minulle ei ole ainakaan tähän mennessä tullut vastaan vielä yhtäkään E36 coupea, jossa takapenkin selkänojat ei olisi olleet eteenpäin taittuvaa mallia eli ns. monikäyttömahdollisuutta ei olisi.. :think
                  ei kyllä ole mullakaan vielä vastaan tullut. jospa se on ollut individual lisävaruste
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • jiipeeko
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 203
                    • Vaasa

                    #69
                    Jos tulis itelle pelkälle radalle, niin se olis varmaan e30, e34 m5 tekniikalla. ja jos tehot loppuu kesken, niin turbo kylkeen kiinni
                    Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
                    ex.
                    E30 Touring
                    328i Coupe -96

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #70
                      Originally posted by jiipeeko View Post
                      Jos tulis itelle pelkälle radalle, niin se olis varmaan e30, e34 m5 tekniikalla. ja jos tehot loppuu kesken, niin turbo kylkeen kiinni
                      Mielestäni varsinkaan Suomen radoilla ei ole kyse tehoista. Kuten jo aiemmin on täällä todettu, M5 on varsin "huono" Suomen pikkuradoilla. "Pikkukinnerit" ajaa samoja aikoja kuin M5:lla.

                      Haetaan siis järkevää kompromissia tehojen ja painon suhteen ja siksi tuo E30 318is ja E36 325 näyttävät hyviltä vaihtoehdoilta

                      Comment

                      • jiipeeko
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 203
                        • Vaasa

                        #71
                        Originally posted by Keimo View Post
                        Mielestäni varsinkaan Suomen radoilla ei ole kyse tehoista. Kuten jo aiemmin on täällä todettu, M5 on varsin "huono" Suomen pikkuradoilla. "Pikkukinnerit" ajaa samoja aikoja kuin M5:lla.

                        Haetaan siis järkevää kompromissia tehojen ja painon suhteen ja siksi tuo E30 318is ja E36 325 näyttävät hyviltä vaihtoehdoilta
                        Tarkoitin kyllä E30 jossa on m5 MOOTTORI, eli pikkukinneri isolla moottorilla, mutta taitaa kyllä tulla liian etupainoinen.
                        Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
                        ex.
                        E30 Touring
                        328i Coupe -96

                        Comment

                        • asvirkku
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 514
                          • Bern

                          #72
                          Originally posted by jiipeeko View Post
                          Tarkoitin kyllä E30 jossa on m5 MOOTTORI, eli pikkukinneri isolla moottorilla, mutta taitaa kyllä tulla liian etupainoinen.
                          Ratapäivillä oon seuraillut tolla tekniikalla paria kilpuriluokan vehjettä, aikojen perusteella ratalelu-e36-M3:t slikseillä ovat menneet kohtuu tasan samoihin (aiemmin mainitut 1.32-1.34 alastarolla). Toinen pitää rakentaa ite ja toisen saa valmiina, ne on niitä valintoja. Ei se e30 + S38 varmaan halvax tuu tehä sekään... ja jää vielä se pikkukopan kiikkeryys jäljelle.

                          T AV
                          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #73
                            Mitkä lukkoperät käyvät tuohon E30 318is:ään?

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #74
                              Originally posted by MarttiKK View Post
                              Mitkä lukkoperät käyvät tuohon E30 318is:ään?
                              Eikös se ole Typ 168 eli pieni perä. Luulin että nuo Typ 168 perät on samanlaisia E30 ja E36 mallien välillä poislukien takakansi mutta eipä taida ollakaan eli jostain E30 mallista pitäisi sinun peräsi löytämän.

                              E30 318is vakiovälitys taitaa olla 4.10 (E36 3.45) mutta myös 4.27 ja 4.4? löytynee muista malleista. Saksan ebayhin vaan surffaamaan, mulle maksoi perän toimitus saksasta asti 28€ mikä oli yllättävän halpaa 30 kiloiselle jöötille. No kyllähän ne sitten onnistui kuljetuksessa vähän telomaan sitä murikkaa.

                              Vasta pari viikkoa oon ajanut lukon kanssa joten hankala vielä sanoa miten käytös muuttui. Vetopitoa on jonkinverran enemmän keskimäärin mutta liukkaalla sivuttaispito on välillä hukassa

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #75
                                Originally posted by Jochen View Post
                                Eikös se ole Typ 168 eli pieni perä. Luulin että nuo Typ 168 perät on samanlaisia E30 ja E36 mallien välillä poislukien takakansi mutta eipä taida ollakaan eli jostain E30 mallista pitäisi sinun peräsi löytämän.

                                E30 318is vakiovälitys taitaa olla 4.10 (E36 3.45) mutta myös 4.27 ja 4.4? löytynee muista malleista. Saksan ebayhin vaan surffaamaan, mulle maksoi perän toimitus saksasta asti 28€ mikä oli yllättävän halpaa 30 kiloiselle jöötille. No kyllähän ne sitten onnistui kuljetuksessa vähän telomaan sitä murikkaa.

                                Vasta pari viikkoa oon ajanut lukon kanssa joten hankala vielä sanoa miten käytös muuttui. Vetopitoa on jonkinverran enemmän keskimäärin mutta liukkaalla sivuttaispito on välillä hukassa
                                Aina voi myös siirtää sen type 168 perän lukkoyksikön e36/e30 perästä ristiin.
                                Lisää kummasti tarjontaa kun ei tarvitse etsiä e30 perää oikealla välityksellä.
                                Myöskään uusi lukkoyksikkö ei nykyään maksa uutenakaan kun n. 450e..
                                Eli ei kannata käytetystä perästä maksaa maltaita, varsinkaan jos välitys on väärä.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎