Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teholastun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apophis
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 127

    Teholastun vaihto

    Osaakohan kukaan neuvoa kun tuli ostettua teholastu E36:een 325:een ja eipä vaihto onnistu...



    tuolla on neuvoa miten tehdään, mutta mulla ei ole toi boksi samanlainen sisältä, vaan siinä on kaksi piirilevyä päällekkäin ja niiden sisällä jossain keskellä tuo lastu.

    En saanut mitenkään sitä päällimmäistä levyä irti ja siitä tulee suoraan pinnit myös liittimeen joten ei se kuulukaan nousta siitä pois. Onko kenelläkään tullut samanlaista boksia vastaan? Olisi kiva tietää miten saa lastun vaihdettua vai jätetäänkö vaihtamatta...

    ohessa kuvia tuosta boksista.
    Attached Files
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    jätä vaihtamatta...tehot ei taida nousta kuin essolla ja ne "toimii, ei toimi, röpöttää, ei toimi" kommentit jää pois...(ei herneitä)
    itse en ainakaan laittaisi kyllähän tuo 2.5 vie sen verran eteen mitä tarvitsee..
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Apophis
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 127

      #3
      Originally posted by Eepo
      jätä vaihtamatta...tehot ei taida nousta kuin essolla ja ne "toimii, ei toimi, röpöttää, ei toimi" kommentit jää pois...(ei herneitä)
      itse en ainakaan laittaisi kyllähän tuo 2.5 vie sen verran eteen mitä tarvitsee..
      Juu en sitä sen takia sinne olisi laittamassakaan, lähinnä kiinnostaisi saada lisää vääntöä tuonne alakierroksille...

      Comment

      • silbersix
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 770

        #4
        Originally posted by Apophis
        Juu en sitä sen takia sinne olisi laittamassakaan, lähinnä kiinnostaisi saada lisää vääntöä tuonne alakierroksille...
        Ketäpä se alavääntö ei kiinnostaisi. Onko minkälaatuinen lastu ja mistä hommasit? Oliko kallis?
        E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
        E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

        Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          #5
          Jos nyt välttämättä haluut kokeilla ja sitten todeta, että ei toimi niin tuolta
          http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/chip.htm
          löyty mulle ohje miten sen siihen boksiin saa laitettua.On samanlainen kun mulla.
          Tosin otin pois kun ei siitä ollu mitään hyötyä. Päin vastoin tuli hirvee potku tuossa 3000-3500rm paikkeilla ja tuntu, että perä hajoo ja lähtee hampaista paikat.
          Mut eikai M60:nen edes sitä tartte, tuntuu lähtevän ihan tarpeeks hyvin vakionakin.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Apophis
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 127

            #6
            Originally posted by 540iAV8
            Jos nyt välttämättä haluut kokeilla ja sitten todeta, että ei toimi niin tuolta
            http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/chip.htm
            löyty mulle ohje miten sen siihen boksiin saa laitettua.On samanlainen kun mulla.
            Tosin otin pois kun ei siitä ollu mitään hyötyä. Päin vastoin tuli hirvee potku tuossa 3000-3500rm paikkeilla ja tuntu, että perä hajoo ja lähtee hampaista paikat.
            Mut eikai M60:nen edes sitä tartte, tuntuu lähtevän ihan tarpeeks hyvin vakionakin.
            Ok, kiitoksia. Täytyy kokeilla miltä vaikuttaa omassa. Jos ei miellytä niin sitten pois.

            @silber: benzinolta ostin http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=29812

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Tottakai se kannattaa sinne laittaa jos sellainen hommattu on! itselläni oli kanssa tuollainen kaksikerroksinen piirilevy omassa kärryssä, oli todella piukassa kiinni mutta kyllä sen irti sai ilman suurempaa väkivaltaa, vähän näppäryyttä ja hermoja se vaatii! onnea asennukseen!
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • pmtk
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1560
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by 540iAV8
                Jos nyt välttämättä haluut kokeilla ja sitten todeta, että ei toimi niin tuolta
                http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/chip.htm
                löyty mulle ohje miten sen siihen boksiin saa laitettua.On samanlainen kun mulla.
                Tosin otin pois kun ei siitä ollu mitään hyötyä. Päin vastoin tuli hirvee potku tuossa 3000-3500rm paikkeilla ja tuntu, että perä hajoo ja lähtee hampaista paikat.
                Mut eikai M60:nen edes sitä tartte, tuntuu lähtevän ihan tarpeeks hyvin vakionakin.
                Noilla ohjeilla itsekin vaihdoin E36 325:seen. Meisselin työntely sinne pinnien väliin vaati eniten voimaa ja rohkeutta. Just sinne 3000-3500 väliin tuli lisää potkua (kai?) - kierroksilla vaikeampi havaita. Ei ainakaan mitään haittaa ole ollut.
                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                Comment

                • Jusaba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 613
                  • Joensuu

                  #9
                  Joo, serkku laitto omaansa E36 325 lastun ja oli sitä mieltä että ei sen kanssa huomaa mitään eroa.. Eihän siitä ole kun haittaa, rajotin nousee 7000rpm..
                  MB


                  EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    #10
                    Originally posted by Jusaba
                    Joo, serkku laitto omaansa E36 325 lastun ja oli sitä mieltä että ei sen kanssa huomaa mitään eroa.. Eihän siitä ole kun haittaa, rajotin nousee 7000rpm..
                    No ei se perhana sitä tarkoita että jos rajoitin nousee 7000 rpm että sinne saakka täytyy aina huudattaa! Tosin se lastun vaikutus muuten on aika marginaalista...
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • silbersix
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 770

                      #11
                      Varmaan riippuu lastusta että tuntuuko persiissä? Ainakin mitä noilta ammattilaisilta kyselin niin rahat takas jos ei persiissä tunnu, asennus kuuluu hintaan. No eihän se ois maksanutkaan kuin vaivaiset 700€€roa, että en oo ihan heti laittamassa.
                      E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                      E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                      Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                      Comment

                      • Laakeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 983
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Itsellä oli eka lastu viallinen, sillä auto temppus ja vaikka mitä ongelmaa oli, mutta uus autto asiaan. Sillä auto pelaa nytten pirun hyvin, itteasiassa melkeempä parempi tyhjis ku orkkislastulla. Lähtee liikenteeseen paremmin alhaalta, siltä alueelta mikä on oikeastaan melko kuollutta perus m50b20 motissa. Eihän se iso ero ole, mutta ihan hyvä lisäys tuli. Kierroksilla eroa ei enään pahemmin huomaa. Niinjoo, mikä parasta, kulutus näyttää pienempää lukemaa, siinä on jo syy ostaa semmonen näillä pensanhinnoilla
                        E34 S38B38
                        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                        2gen RAM 5.9 cummins

                        Comment

                        • Apophis
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 127

                          #13
                          Sain kuin sainkin vaihdettua lastun perjantaina. Ihan hyvältä se tuntuu, heti huomasi että auto käy paljon tasaisemmin tyhjäkäyntiä kuin aiemmin ja alavääntöä tosiaan tuli lisää sen verran että sen myös huomaa. Huipputehoista en tiedä vaikuttiko mitenkään, harvemmin sitä tulee huudatettuakaan, enemmän arvostaa sitä vääntöä.

                          yli 600km tuli ajettua tuossa vkl aikana (matka-ajoa suurin osa) ja kun tuttu reitti niin pysty vertaamaan bensankulutusta... ajotietokoneen mukaan kulutus oli n. 0,4l pienempi kuin aiemmin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎